Everreach: Project Eden (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Action / RPG

Ontwikkeld door Elder Games
Uitgegeven door Headup

De prachtige planeet Eden staat op het punt gekoloniseerd te worden. Nora Harwood, lid van Everreach's Security Division, is op missie om het kolonisatieproces te beveiligen. Als ze mysterieuze berichten van incidenten op het oppervlakte ontvangt, besluit ze deze te onderzoeken. Verken deze enorme buitenaardse wereld en daal af naar diens diepten, waar oude geheimen begraven liggen.

avatar van Mithrandir
Morgen begin ik met deze game, ben zeer benieuwd hoe deze gaat bevallen...toevallig tegengekomen omdat de character gecreated is op Blizzard's Nova (mijn meest favoriete Blizzard character) van Starcraft (wat een pluspunt is, aangezien Blizzard destijds een hele sologame met Nova in de prullenbak heeft geflikkerd...). Alles aan Nora is gekopieerd van Nova, de naam veranderd naar Nora, haar ponytail hebben ze gekortwiekt en Nova's armor hebben ze getweakt naar deze stijl en de sniper is nu een assault rifle.

Maar zie deze game wel graag gespeeld worden, gewoon verstand op nul en dat na 14 jaar je eindelijk de beloofde solo game met Nova kan spelen.

Nooit van de developer gehoord. Nooit van de game gehoord - weer zoiets dat volledig onder de radar heen is gekropen om de een of andere manier. Maar het grafische stijltje bevalt me echter wel heel erg. Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar nou - en hoe de verhoudingen action game / RPG zijn - of er ook keuzes e.d in het spel zitten en zo. (hoeft niet noodzakelijk - maar is altijd wel leuk). Van de week toch maar eventjes wat meer info op het net zoeken e.d. Laat even horen hoe het spel precies in elkaar zit.

avatar van Mithrandir
Vandaag ermee beginnen, zal moeilijk worden...ben al niet zo actief de laatste weken, wat komt door de verslechtering in de gezondheid van mijn moeder...

Als ik een eerste impressie heb opgedaan, zal ik hier wel even een first impression neerpennen.

Mithrandir schreef:
Sorry dat te lezen, beterschap gewenst!

Grovonion schreef:
Sorry dat te lezen, beterschap gewenst!

Thanks Grovonion, mijn moeder is stabiel, maar de komende tijd zal haar conditie toch verslechteren, zware reuma en beginnende dementie...dus de vooruitzichten zullen er niet beter op worden. Aangezien mijn vader er niet mee kan omgaan, ben ik degene die alles voor mams doet en als mijn vader niet thuis is, ik bij mijn moeder blijf omdat ze niet meer alleen mag blijven.

Ik dacht dat we het hier met een soort Mass Effect clone te maken hadden. Maar volgens howlongtobeat.com is deze al nar een uur of 4 of 5 gedaan. Nauwelijks genoeg om voorbij de intro te geraken bij Mass Effect. Niet dus.