Mario Kart Tour (2019)

Android / Apple iOS
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Mario Kart maakt een wereldtournee! Mario en vrienden gaan wereldwijd op pad in deze nieuwe Mario Kart en racen over banen die geïnspireerd zijn door echte steden, naast de klassieke Mario Kart-banen! Deze bestemmingen komen aan bod in tweewekelijkse rondleidingen die om de twee weken rouleren! Naast de parkoersen die gebaseerd zijn op iconische locaties, krijgen sommige van je favoriete Mario Kart-personages ook variaties die de lokale smaak van de steden in het spel verwerken!

Great, Belgie zo ongeveer het einige land ter wereld waar je dit spel niet officieel kunt spelen, tenminste niet zonder truckjes uit te halen.

1,5
Nou ze hadden het in NL wat mij betreft ook wel mogen verbieden, man oh man wat een wanproduct met al die in app purchases meuk, abonnement-toestanden, verplicht nintendo account aanmaken, updates van 130mb, etc. Had van Nintendo meer verwacht, ook omdat Super Mario destijds voor iOS niet zo evil was meen ik mij te herinneren.

Initieel kan je ook vrijwel niks in de game, je moet wat fases door met slechts 1 kiesbaar karakter en de in-app purchase toestanden vliegen je om de oren. Als ik Mario Kart opstart dan verwacht ik zonder veel gedoe gewoon wat races te kunnen doen met Mario, maar dat is bij deze game onmogelijk. Kansloze troep dit.

Nooit gedacht dat Nintendo zich zo crimineel en schandelijk zou gedragen als met alles rondom deze game. Heel vies. Ik vermoed dat deze game een vroege dood zal sterven. En terecht. Ben een groot Mario Kart fan, maar deze lootbox poep ga ik niet eens proberen.

Ik vind het vreemd dat er uberhaupt verwachtingen waren rondom mobile games van Nintendo. Leek me dat zo allerhand iedereen wel wist wat dit soort games inhoud en waar de termen pay-to-win en in-app purchases vandaan kwam? Dacht er nou echt ook maar 1 persoon dat Nintendo een volwaardige, gratis Mario Kart op een telefoon zou uitbrengen zonder dergelijke toestanden terwijl je op hun eigen platforms een aantal tientjes ervoor moet betalen? Lijkt me nogal naief. Ik ken in mijn eigen omgeving nog mensen die nou net doen alsof Nintendo dit soort toestanden uitgevonden hebben - feit is dat iedereen in 2019 echt wel beter zou moeten weten.

Op zich vind ik het echt wel grappig, goed uitzien en leuk spelen. Voor 5 moeten terwijl ik op het toilet zit of even op de bus zit of in de wachtzaal bij de dokter. Meer doe ik er er niet mee. Als ik wil gamen doe ik dat ook echt wel op een dedicated platform. Niet op een telefoon. (ook al zijn er her en der wel degelijk uitzonderingen - maar die zijn er imo maar uiterst zelden.

Ik heb sowieso geen enkele interesse in mobile gaming, dus ik was geen potentiële klant nee. Na Angry Birds niks meer op de telefoon gespeeld.

avatar van Onderhond
Nintendo heeft sinds het prille begin aangegeven dat "mobile gaming" voor hen enkel als gateway naar hun eigen platformen zou dienen. Mensen zin doen krijgen in het echte werk dus. Jammer genoeg lijkt iedereen dat steeds weer te vergeten, de geschreven pers in eerste instantie. Bij elke nieuwe aankondiging is er dus overdreven veel hype, terwijl je van te voren al weet dat je maar een flauw aftreksle voorgeschoteld krijgt.

De mobile Mario game was inderdaad minder "evil", maar die deed het dan ook onder verwachtingen. Latere games (Fire Emblem en Animal Crossing) brachten veel meer op, maar die waren dan ook veeleer volgens de free-to-play formule.

Ik vind het trouwens wel fijn zo, laat Nintendo zich maar lekker focussen op hun eigen platformen, die mobile games zijn sowieso wat achtergesteld, daar hoeft een bedrijf als Nintendo ook geen moeite aan te verspelen. Enige waar ze natuurlijk wel op moeten letten is dat de mobile games die ze maken hun imago niet al te veel negatief beïnvloeden.

Mario Kart Tour krijgt parcours dat is gebaseerd op Nederland | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Grappige toevoeging zo weet ik nog dat Tekken vroeger ook een Nederlandse achtergrond had.

Wedden dat we die baan dan ook als DLC krijgen in MK8 Deluxe? Dan hebben ze alweer 1 extra baan gemaakt. 1x produceren, 2x aanbieden.