
Resident Evil 3 (2020)
Alternatieve titel: Biohazard RE:3
PC / PlayStation 4 / Xbox One
Action / Adventure
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom
In deze remake van Resident Evil 3 stappen we wederom in de laarzen van S.T.A.R.S. officier Jill Valentine. Twee maanden na de eerste uitbraak is Raccoon City inmiddels helemaal overrompeld door zombies. Jill probeert het biomedische bedrijf verantwoordelijk voor deze ramp, Umbrella, bloot te stellen. Maar om dit te voorkomen sturen ze hun nieuwste creatie, de Nemesis, op haar af. Nu zal ze, samen met de huurling Carlos Oliveira, deze stad der ondoden moeten zien te overleven. Ook bevat deze remake het nieuwe Project Resistance, een vier-tegen-één asymmetrische online survival horror-ervaring, waarin je de rol aanneemt van de sluwe Mastermind, of een van de vindingrijke laatste Survivors.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=HJWWu8h7xZU
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Jij mist gewoon doorzettingsvermogen, het duurt toch maar een 6-8tal uur? Als je vanochtend om 6 was begonnen was je er nu al door op easy

Jij mist gewoon doorzettingsvermogen, het duurt toch maar een 6-8tal uur? Als je vanochtend om 6 was begonnen was je er nu al door op easy

puur in doorlooptijd: ja. In beschikbare tijd: when hell freezes over...



Ik vraag me af waarom Capcom de remake van deel 2 en 3 niet gewoon als één 60 euro game verkochte, geziene ze beiden zo kort zijn en zo vlak achter elkaar zijn uitgebracht
Dat heb ik mij dus inderdaad ook al afgevraagd - de engine was er al na deel 2 en het lijkt er bijna op alsof deel 3 een 'haastklus' is geworden of tegelijkertijd met deel 2 in ontwikkeling was om toch maar even zo veel mogelijk munt uit die remake te slaan. Zeker aangezien de snelheid waarmee deel 3 op de markt is gebracht. Ik had dit persoonlijk ook liever als een bundel uitgebracht gezien zoals bvb de Origins collectie met de remakes van 0 en 1 erin.
Maar ik neem natuurlijk geen beslissingen bij Capcom...
Inmiddels al 2x uitgespeeld. 1x op normale moeilijkheid en 1x op makkelijk. Ik ben een trophy hunter (mits de game goed genoeg is en er niet te veel belachelijke trophies tussen zitten), dus ik wilde op easy de game in 2 uur uitspelen incl. een S rank trophy, de max 1 healing item gebruiken trophy en de geen kisten openmaken trophy. Bijna alles gehaald, helaas de game in 2 uur en 20 min uitgespeeld. Vanavond nog maar een keer! De RE 2 remake is trouwens beter aangepakt. De game lijkt tenminste daadwerkelijk op het origineel. RE 3 is op een rare manier op de schop gegaan. The graveyard, park, factory and clock tower zijn gewoon compleet afwezig. Waarom? En in de remake wordt (Nemesis binnen 5 min geïntroduceerd en krijgt hij meteen 2x de kans om je schedel kapot te knijpen, maar in plaats daarvan gooit hij je een aantal meter voor zich uit. En de game geeft mij een opgejaagd gevoel, maar op een verkeerde manier. Alsof ik word gedwongen te haasten. Gelukkig veranderd dat wel in het ziekenhuis! Opgejaagd worden is tof, maar de uitvoering in Alien: Isolation is echt beter! Los daarvan, ik heb RE 3 met plezier gespeeld en ik ga er voorlopig nog lekker mee verder. Tot nu toe een dikke 3,5*
De Resident Evil 2 remake is fantastisch en krijgt 4,5* van mij. Capcom gaf aan dat als de remake een succes is dan zal er ook een remake van Resident Evil 3 komen. Maar blijkbaar ging stiekem de RE 3 remake vrijwel tegelijk met de RE 2 in ontwikkeling door het Capcom B-team? Want hoe kunnen ze anders een game als dit in slechts een jaartje helemaal klaar hebben? De RE 2 remake kwam uit in januari 2019 en na 2 maanden kan je wel zeggen of je game al een succes is. Dus dan zou de RE 3 remake in maart 2019 in ontwikkeling zijn gegaan. Gekke Japanners.
Nog even wat onnodige info: Vanaf het moment dat ik 24 jaar geleden Resident Evil 1 zag en speelde ben ik een mega fan. Voornamelijk fan van Resident Evil 1, 2, 3, Code: Veronica, Resident Evil 1 remake (als eerste op de Gamecube), Resident Evil 0 en Resident Evil 7. Resident Evil 4 en de Resident Evil Revelations games pakken mij net niet. In Resisent Evil 4 vind ik dat kasteel ronduit bagger. En dan Revelations. Ik weet niet precies wat het met deze games is. Over Resident Evil 5 en 6 wil ik het niet hebben. Deze games bestaan niet voor mij! Niet omdat het slechte games zijn, maar omdat ze totaal niet thuishoren in de franchise. Een vreemde eend in de bijt.
Ik had gehoopt op een halfje erbij vanwege Nightmare en Inferno mode. Maar ik zou er liever een halfje vanaf halen. Maar nee, het is een toffe game. 3,5* blijft staan. En inmiddels alweer verkocht voor €35.

p.s. pijnlijk om te zien hoe sommige youtubers de final boss op Inferno in 4 minuten verslaan zonder damage en met alleen een pistool. Maar ja, dat is ook met Dark Souls zo. Mensen die een speedrun doen, hun character alleen een onderbroek aanheeft en bewapend met enkel een zakmes of zelfs alleen met vuisten!
Vooral als je dit deel nog nooit gespeel hebt?.
En ik vind Speed runs altijd al sneu, onnodig en een middelvinger naar de makers.
De RE:3 remake verschilt behoorlijk met het origineel. En als je het origineel nog nooit gespeeld hebt is dat in dit geval denk ik zelfs beter. Want dan kan je niet vergelijken

The graveyard, park, factory and clock tower zijn gewoon compleet afwezig. Waarom?
Dat blijft voor mij ook de grote vraag. Er werd al een hele tijd gesproken over het feit dat ze extra content zouden toevoegen, maar ipv daarvan zijn er dus diverse locaties op de schop gegaan en in hun geheel verdwenen. Dat vind ik op zijn minst vreemd te noemen. Had imo dus nooit mogen gebeuren. Hoewel jij met 30+ uren in ieder geval wel waar voor je geld hebt.
Overigens - iets wat ik me niet kan herinneren - heeft deze game net zoals bij deel 2 een A en een B modus en aldus verschillende paden? Het is voor mij al te lang geleden en ik begin zelfs te twijfelen of ik hem uberhaupt gespeeld heb. (ik neem aan van wel).
Overigens zou het een mooie geste zijn geweest als ze bij de remakes ook de originele games als extraatje hadden toegevoegd voor de fans.
maar ipv daarvan zijn er dus diverse locaties op de schop gegaan en in hun geheel verdwenen.
Ignorance is bliss

Volgens de recensies die ik had gezien heeft het origineel keuze momenten die naar verschillende paden kan leiden, al omschreven ze niet precies in hoeverre dit invloed heeft. De remake heeft deze keuze momenten niet (waarvoor het kritiek heeft ontvangen).

En uiteraard is de Resident Evil 4 remake al volop in ontwikkeling.

vraagje, zitten hier net als in RE2 remake ook irritante puzzels in? ik ben meer van re-4-5-6 actie-gehalte. ik ben na een aantal uur afgehaakt bij RE2 door de puzzels. ik had continue youtube nodig.
Zitten er niet in

Na het lezen van wat reviews ben ik maar gelijk maar begonnen op de hoogste moeilijkheidsgraad (hardcore) Ik heb iet meer dan 11 uur over gedaan. Je word in deze modus ook meer uitgedaagd om te zoeken naar ammo en wapens. Op zich kom je dan ook wel goed weg met de aanwezige munitie in het spel. . al moet je wel vaak genoeg afweging maken of je zombies gaat ontwijken. Ik zou dus altijd voor hardcore kiezen als je de game voor het eerst speelt.. het word nergens echt frustrerend moeilijk maar biedt een mooie uitdaging om toch van de survival element te genieten.
Er zijn nog wat challenges te halen met als ultieme doel S rank op hardcore ... maar ik denk dat ik dat maar laat varen, omdat je daarvoor de de game meerdere keren moet uitspelen om bepaalde wapens met unlimited ammo te unlocken. Dat duurt te lang en ik denk dat de game daar niet leuker van wordt.
Het origineel had dacht ik een aparte modus om binnen bepaalde tijd va A naar B te komen .
Ik ga de game sowieso nog een keer op nightmare spelen en wellicht is het dan wel leuk genoeg geweest.
De game kreeg ik gratis bij de aankoop van AMD product en is dit met recht een leuk cadeautje. Ik ga deel 2 nu ook aanschaffen maar alleen als deze rond de 15 euro te koop wordt aangeboden op steam. Full priced vind ik het allemaal wel iets teveel van het goede.
Met veel plezier heb ik vorig jaar de remake van deel twee uitgespeeld. Om die reden verwachtte ik bij dit vervolg eenzelfde ervaring, maar dat is best tegengevallen.
Ditmaal volg je Jill Valentine en Carlos Oliveira. Ze proberen te ontsnappen uit het met zombies overlopen Raccoon City. Alsof dat al niet genoeg was, krijgen ze nog eens te maken met een uit de klauwen gelopen experiment genaamd Nemesis.
In grote lijnen is de gameplay hetzelfde gebleven ten opzichte van deel twee; het voelt eigenlijk aan alsof je dezelfde game aan het spelen bent. De moeilijkheidsgraad ligt beduidend lager en er is voldoende munitie aanwezig, waardoor de spanning het veelal laat afweten. Het merendeel is ook gericht op actie in plaats van overleven en tactisch te werk gaan.
Ik heb begrepen dat er een aantal locaties ontbreken welke wel in het origineel aanwezig zijn. Dit verklaart wellicht de gehaaste pacing. Nemesis is op zich een leuke vijand, maar na de zoveelste - geforceerde - confrontatie met hem had ik het alweer gezien. Qua graphics en sound design is de game trouwens on par met deel twee.
Al met al is 'Resident Evil 3' een aardig tussendoortje, maar daar blijft het helaas bij. Men heeft zich er te makkelijk van afgemaakt lijkt het wel.
3,0 Sterren.