Resident Evil 3 (2020)
Alternatieve titel: Biohazard RE:3
PC / PlayStation 4 / Xbox One / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Action / Adventure
single player
Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom
In deze remake van Resident Evil 3 stappen we wederom in de laarzen van S.T.A.R.S. officier Jill Valentine. Twee maanden na de eerste uitbraak is Raccoon City inmiddels helemaal overrompeld door zombies. Jill probeert het biomedische bedrijf verantwoordelijk voor deze ramp, Umbrella, bloot te stellen. Maar om dit te voorkomen sturen ze hun nieuwste creatie, de Nemesis, op haar af. Nu zal ze, samen met de huurling Carlos Oliveira, deze stad der ondoden moeten zien te overleven. Ook bevat deze remake het nieuwe Project Resistance, een vier-tegen-één asymmetrische online survival horror-ervaring, waarin je de rol aanneemt van de sluwe Mastermind, of een van de vindingrijke laatste Survivors.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=HJWWu8h7xZU
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Jij mist gewoon doorzettingsvermogen, het duurt toch maar een 6-8tal uur? Als je vanochtend om 6 was begonnen was je er nu al door op easy
Jij mist gewoon doorzettingsvermogen, het duurt toch maar een 6-8tal uur? Als je vanochtend om 6 was begonnen was je er nu al door op easy
puur in doorlooptijd: ja. In beschikbare tijd: when hell freezes over...
Kijk daar heb je als eenmansgezin in quarantaine dan weer geen probleem mee Hoewel ik het ook niet voor elkaar krijg, na een uurtje of twee moet ik me weer ergens anders op kunnen focussen. En al die tijd zit meneer Stellaris 2 deuren verder maar lekker het universum op zijn kop te zetten of Crusader Kings 2 te spelen op Steam met al meer dan 1200-1300 per game (heb ik je wellicht laten zie). Ik vraag me werkelijk af waar hij de concentratie vandaan haalt.
Ik vraag me af waarom Capcom de remake van deel 2 en 3 niet gewoon als één 60 euro game verkochte, geziene ze beiden zo kort zijn en zo vlak achter elkaar zijn uitgebracht
Dat heb ik mij dus inderdaad ook al afgevraagd - de engine was er al na deel 2 en het lijkt er bijna op alsof deel 3 een 'haastklus' is geworden of tegelijkertijd met deel 2 in ontwikkeling was om toch maar even zo veel mogelijk munt uit die remake te slaan. Zeker aangezien de snelheid waarmee deel 3 op de markt is gebracht. Ik had dit persoonlijk ook liever als een bundel uitgebracht gezien zoals bvb de Origins collectie met de remakes van 0 en 1 erin.
Maar ik neem natuurlijk geen beslissingen bij Capcom...
Inmiddels al 2x uitgespeeld. 1x op normale moeilijkheid en 1x op makkelijk. Ik ben een trophy hunter (mits de game goed genoeg is en er niet te veel belachelijke trophies tussen zitten), dus ik wilde op easy de game in 2 uur uitspelen incl. een S rank trophy, de max 1 healing item gebruiken trophy en de geen kisten openmaken trophy. Bijna alles gehaald, helaas de game in 2 uur en 20 min uitgespeeld. Vanavond nog maar een keer! De RE 2 remake is trouwens beter aangepakt. De game lijkt tenminste daadwerkelijk op het origineel. RE 3 is op een rare manier op de schop gegaan. The graveyard, park, factory and clock tower zijn gewoon compleet afwezig. Waarom? En in de remake wordt (Nemesis binnen 5 min geïntroduceerd en krijgt hij meteen 2x de kans om je schedel kapot te knijpen, maar in plaats daarvan gooit hij je een aantal meter voor zich uit. En de game geeft mij een opgejaagd gevoel, maar op een verkeerde manier. Alsof ik word gedwongen te haasten. Gelukkig veranderd dat wel in het ziekenhuis! Opgejaagd worden is tof, maar de uitvoering in Alien: Isolation is echt beter! Los daarvan, ik heb RE 3 met plezier gespeeld en ik ga er voorlopig nog lekker mee verder. Tot nu toe een dikke 3,5*
De Resident Evil 2 remake is fantastisch en krijgt 4,5* van mij. Capcom gaf aan dat als de remake een succes is dan zal er ook een remake van Resident Evil 3 komen. Maar blijkbaar ging stiekem de RE 3 remake vrijwel tegelijk met de RE 2 in ontwikkeling door het Capcom B-team? Want hoe kunnen ze anders een game als dit in slechts een jaartje helemaal klaar hebben? De RE 2 remake kwam uit in januari 2019 en na 2 maanden kan je wel zeggen of je game al een succes is. Dus dan zou de RE 3 remake in maart 2019 in ontwikkeling zijn gegaan. Gekke Japanners.
Nog even wat onnodige info: Vanaf het moment dat ik 24 jaar geleden Resident Evil 1 zag en speelde ben ik een mega fan. Voornamelijk fan van Resident Evil 1, 2, 3, Code: Veronica, Resident Evil 1 remake (als eerste op de Gamecube), Resident Evil 0 en Resident Evil 7. Resident Evil 4 en de Resident Evil Revelations games pakken mij net niet. In Resisent Evil 4 vind ik dat kasteel ronduit bagger. En dan Revelations. Ik weet niet precies wat het met deze games is. Over Resident Evil 5 en 6 wil ik het niet hebben. Deze games bestaan niet voor mij! Niet omdat het slechte games zijn, maar omdat ze totaal niet thuishoren in de franchise. Een vreemde eend in de bijt.
Ik had gehoopt op een halfje erbij vanwege Nightmare en Inferno mode. Maar ik zou er liever een halfje vanaf halen. Maar nee, het is een toffe game. 3,5* blijft staan. En inmiddels alweer verkocht voor €35.
p.s. pijnlijk om te zien hoe sommige youtubers de final boss op Inferno in 4 minuten verslaan zonder damage en met alleen een pistool. Maar ja, dat is ook met Dark Souls zo. Mensen die een speedrun doen, hun character alleen een onderbroek aanheeft en bewapend met enkel een zakmes of zelfs alleen met vuisten!
Vooral als je dit deel nog nooit gespeel hebt?.
En ik vind Speed runs altijd al sneu, onnodig en een middelvinger naar de makers.
De RE:3 remake verschilt behoorlijk met het origineel. En als je het origineel nog nooit gespeeld hebt is dat in dit geval denk ik zelfs beter. Want dan kan je niet vergelijken .
The graveyard, park, factory and clock tower zijn gewoon compleet afwezig. Waarom?
Dat blijft voor mij ook de grote vraag. Er werd al een hele tijd gesproken over het feit dat ze extra content zouden toevoegen, maar ipv daarvan zijn er dus diverse locaties op de schop gegaan en in hun geheel verdwenen. Dat vind ik op zijn minst vreemd te noemen. Had imo dus nooit mogen gebeuren. Hoewel jij met 30+ uren in ieder geval wel waar voor je geld hebt.
Overigens - iets wat ik me niet kan herinneren - heeft deze game net zoals bij deel 2 een A en een B modus en aldus verschillende paden? Het is voor mij al te lang geleden en ik begin zelfs te twijfelen of ik hem uberhaupt gespeeld heb. (ik neem aan van wel).
Overigens zou het een mooie geste zijn geweest als ze bij de remakes ook de originele games als extraatje hadden toegevoegd voor de fans.
maar ipv daarvan zijn er dus diverse locaties op de schop gegaan en in hun geheel verdwenen.
Ignorance is bliss .
Volgens de recensies die ik had gezien heeft het origineel keuze momenten die naar verschillende paden kan leiden, al omschreven ze niet precies in hoeverre dit invloed heeft. De remake heeft deze keuze momenten niet (waarvoor het kritiek heeft ontvangen).
En uiteraard is de Resident Evil 4 remake al volop in ontwikkeling.
vraagje, zitten hier net als in RE2 remake ook irritante puzzels in? ik ben meer van re-4-5-6 actie-gehalte. ik ben na een aantal uur afgehaakt bij RE2 door de puzzels. ik had continue youtube nodig.
Zitten er niet in . Deze is meer gericht naar actie.
Na het lezen van wat reviews ben ik maar gelijk maar begonnen op de hoogste moeilijkheidsgraad (hardcore) Ik heb iet meer dan 11 uur over gedaan. Je word in deze modus ook meer uitgedaagd om te zoeken naar ammo en wapens. Op zich kom je dan ook wel goed weg met de aanwezige munitie in het spel. . al moet je wel vaak genoeg afweging maken of je zombies gaat ontwijken. Ik zou dus altijd voor hardcore kiezen als je de game voor het eerst speelt.. het word nergens echt frustrerend moeilijk maar biedt een mooie uitdaging om toch van de survival element te genieten.
Er zijn nog wat challenges te halen met als ultieme doel S rank op hardcore ... maar ik denk dat ik dat maar laat varen, omdat je daarvoor de de game meerdere keren moet uitspelen om bepaalde wapens met unlimited ammo te unlocken. Dat duurt te lang en ik denk dat de game daar niet leuker van wordt.
Het origineel had dacht ik een aparte modus om binnen bepaalde tijd va A naar B te komen .
Ik ga de game sowieso nog een keer op nightmare spelen en wellicht is het dan wel leuk genoeg geweest.
De game kreeg ik gratis bij de aankoop van AMD product en is dit met recht een leuk cadeautje. Ik ga deel 2 nu ook aanschaffen maar alleen als deze rond de 15 euro te koop wordt aangeboden op steam. Full priced vind ik het allemaal wel iets teveel van het goede.
Met veel plezier heb ik vorig jaar de remake van deel twee uitgespeeld. Om die reden verwachtte ik bij dit vervolg eenzelfde ervaring, maar dat is best tegengevallen.
Ditmaal volg je Jill Valentine en Carlos Oliveira. Ze proberen te ontsnappen uit het met zombies overlopen Raccoon City. Alsof dat al niet genoeg was, krijgen ze nog eens te maken met een uit de klauwen gelopen experiment genaamd Nemesis.
In grote lijnen is de gameplay hetzelfde gebleven ten opzichte van deel twee; het voelt eigenlijk aan alsof je dezelfde game aan het spelen bent. De moeilijkheidsgraad ligt beduidend lager en er is voldoende munitie aanwezig, waardoor de spanning het veelal laat afweten. Het merendeel is ook gericht op actie in plaats van overleven en tactisch te werk gaan.
Ik heb begrepen dat er een aantal locaties ontbreken welke wel in het origineel aanwezig zijn. Dit verklaart wellicht de gehaaste pacing. Nemesis is op zich een leuke vijand, maar na de zoveelste - geforceerde - confrontatie met hem had ik het alweer gezien. Qua graphics en sound design is de game trouwens on par met deel twee.
Al met al is 'Resident Evil 3' een aardig tussendoortje, maar daar blijft het helaas bij. Men heeft zich er te makkelijk van afgemaakt lijkt het wel.
3,0 Sterren.
Nou als ik allebei recensie wat lees dan maakt het spel slecht gebruik van de Nemesis (godin der wraak en der gerechtigheid) die juist de angst aanjager moet zijn!. Dat is echt een grote misser nu blijf ik Doom Eternal wel door spelen.
Ik heb hem toch maar aangeschaft en het bevalt eigenlijk prima tot nu toe...
Het level ontwerp is behoorlijk compact wat me wel bevalt en de sfeer ten goede komt.
Ik speel hem op de nachtmerrie stand en dat past heel goed bij dit spel, lekker ook hoe je met die shotgun
huis kunt houden...
En het spel bevalt me echt wel maar het enige minpunt is die Nemesis die verstoord op de gekste momenten het feestje het is eerder een last dan een lust.
Ik vermoed dat jij je tijd er niet aan gaat verspillen die S rank op Inferno. Maar als het jou lukt op een eerlijke manier dan stuur ik een pakketje speciaalbiertjes naar je op . Of iets anders wat je lekker vindt smaken.
Nee! dat denk ik ook niet dit is me soms al te veel frustratie, maar ik denk na dik 40 keer hetzelfde stukje te hebben gedaan dat ik wel een stuk beter ben geworden .
In de tijd van de PS1/PS2, heb ik alleen RE1 gespeeld, die ik toen niks aan vond. Daarmee was voor mij RE2, dus écht een compleet nieuwe ervaring en ik vond de game dus ook geweldig. Vanaf het survival-horror element tot aan het verhaal, vond ik RE2 echt een fenomenale remake. Echter, RE3 is eigenlijk gewoon RE2, maar dan een net wat lelijkere tweeling broertje/zusje die het vrijwel op alle fronten, minder goed doet dan zijn voorganger.
Ja, de graphics zijn wederom fantastisch evenals de motion capture en op mijn PC is het helemaal stunning. Maar eigenlijk is dan ook alles wel gezegd.. Het verhaal is ontzettend matig en de dialogen zwak, met soms tenenkrommende one-liners. Het lijkt wel of ze de dialogen soms rechtstreeks van de originele game hebben overgenomen.
Ook Nemesis, werd op den duur écht enorm irritant en voegde naarmate het spel vordert steeds minder toe, en dat terwijl hij zo’n geprezen bad-guy is. Al vanaf het begin vond ik hem geen dreiging, maar als je hem voor de 6e keer wèèr tegenkomt, word het gewoon repetitief. Mr X, vond ik in RE2 zeker wel een dreiging. Met name als je hem voor de eerste keer tegen het lijf loopt, zit je zowat te trillen op je stoel. Dat had Nemesis voor mij helemaal niet. De andere bad-guy ‘Nikolai’ was een nog ergere aanfluiting.. De voice-actor vond ik echt belabberd met dat enorm foute Russisch accent, wat echt geen enkele meerwaarde had overigens. Ik weet ook niet of het gedeelte, dat hij zijn ware aard laat zien als soort van plottwist moet fungeren, maar als dat het geval is. Dan was dat net zo slecht als in RE1, met die politie agent die een zonnebril binnen in het donker op heeft, waarvan je vanaf minuut 1 al wist dat hij niet te vertrouwen was.
Daarbij komt ‘Jill Valentine’ ook absoluut niet in de buurt van Claire of Leon. Jill is een ontzettend vlak karakter en vind ik totaal geen charme hebben. Ik vond ook de gehele relatie tussen haar & Carlos, ontzettend zwak en werkte dan ook voor mij niet.
Maar goed, er zijn ook plus punten. Om RE3 natuurlijk een beetje te laten onderscheiden van zijn voorganger, heeft RE3 het survival-horror element wat meer los gelaten, en wat meer actie toegevoegd. Nou ben ik een enorme ‘sucker’ voor survival-horror games, maar ik kon de verandering hier wel waarderen. Daarmee verdwijnt de spanning wel wat meer, mede doordat AMMO beduidend meer aanwezig is dan bij zijn voorganger. Maar dat mag wat mij betreft de pret in gameplay niet drukken, want dat is uiteindelijk wel het geen, wat deze game anders maakt. Ook alle cut scènes waren weer formidabel.
Maar al met al, is RE2 op alle fronten gewoon beter dan RE3. Ik heb de game in 6,2 uur uitgespeeld op ‘challenging’ overigens. Ik lees hier dat ‘inferno-mode’ de echte ervaring moet bieden, maar ik vind het belachelijke als ik eerst de game op ‘hardcore’ moet uitspelen, voordat ik de ‘echte ervaring’ mag ervaren. Ik vind deze game namelijk echt niet 2nd playthrough waardig.
Door Nikkie de Jager.
Dat je doodsangsten uitslaat compleet machteloos staat.
En het leven uiteindelijk geen andere keus overlaat dan met deze in het huwelijksbootje te stappen.
Nogal vervelend is is dat je makkelijk heel belangrijke wapens kunt missen als je niet alles uitkamt. Zo moest ik toch een stuk terug voor een granaatwerper....zonder dat ding ben je kansloos. Ook heb ik nooit het .44 wapen (Magnum?) kunnen vinden. In het begin krijg je wel een duidelijke hint over de shotgun dus dat ging goed. Meer dan genoeg savepunten en via een kaart kun je zien of er nog items liggen. Daarnaast krijg je hints voor de boss fights als je vaak dood gaat. Voor het merendeel heel spelervriendelijk.
Voor een tientje heb ik toch wel waar gekregen voor mijn geld. Op de een of andere manier weet Capcom ook in de mindere delen dat verslavende gevoel er in te stoppen: beloningen om naar uit te kijken omdat je er niet meteen bij kunt, een lekkere horror sfeer waarin je je bijna nooit veilig waant, een degelijke gameplay, mooie graphics, epische gevechten en spectaculaire cutscenes. Het is formule werk en je merkt hier een zekere luiheid en sleetsheid, maar wat ze doen doen ze goed.
Prima mee vermaakt!