Gran Turismo 2 (2000)

PlayStation
Racing

Ontwikkeld door Polyphony Digital
Uitgegeven door Sony

Spring in één van de 400 auto's en trap hard op het gaspedaal! Elke auto simuleert zijn eigen authentieke rij-eigenschappen. Je kunt uit vrijwel alle automerken kiezen, dus test je eigen rijvaardigheid op realistisch ogende circuits!

avatar van gemaster
Een van de weinige racegames die ik echt intensief heb gespeeld. Helaas kwam ik met mijn beperkte stuurcapaciteiten op een gegeven moment niet meer verder. Toen heb ik stiekem de garage van een vriend gekopieerd van zijn memorycard. Toen had ik ineens die extreem snelle Pikes Peak versie van zo'n rally auto. Ja dan win je het allemaal toch iets makkelijker

avatar van Paap
Zooo hee, deze game heb ik ook achterlijk veel gespeeld, totdat GT3 kwam wel. Maar wow. Die race dat je met je Suzuki Escudo de Pike Peak mag afscheuren, geweldig Ik kan me weinig herinneren nog omdat het zo lang is geleden, maar ik heb me ghhier goed zoet mee gehouden. Ik weet wel dat er een Reanult Espace Race car bij zat van 799 pk. Haha, schitterend ding, alleen ik kon er niet mee rijden. Zelfs in de bochten van die testbaan begon dat ding als een gek te stuiteren, hilarisch.

avatar van paulisdik
Paap schreef:

Ik kan me herineren dat ie Suzuki Escudo ruim 400 km/h ging over de Testbaan , In GT3 en GT4 haalde die Suzuki geen 400 km/h meer.

avatar van Paap
Ja, met die Escudo kon je makkelijk over de 400 km/u heen, maar volgens mij heb ik dat met GT3 ook nog wel gehaald.

avatar van martinstegenga
Deze game heeft het gewoon niet echt. Soms wanneer ik zin had speelde ik dit spel wel eens op mijn Playstation maar dat was niet vaak. 3 Sterren voor mij

avatar van JonnieBrasco
Alle Gran Turismo's ontzettend veel gespeeld, wat mij betreft was deze deel 2 het minst vernieuwend. Ten opzichte van deel 1 kwamen er een boel auto's en banen bij, en dat was hard nodig. Maar grafisch werd het er niet beter op... 4,0*

avatar van Pellie
Onder het genot van een muziekje van 'The Cardigans' rondtouren in een dikke BMW. "My Favorite Game" is het niet, maar toch een lekker racespel wat me heel wat uurtjes heeft vermaakt!

avatar van martinstegenga
Mmm, ik heb het spel nooit echt kunnen uitspelen. Maar toch kwam ik op een of andere manier wel aan mooie auto's...

kevin13
mooie bakken, meer moet ik niet hebben om de races te winnen

avatar van Nanne-1995
wow wat heb ik dit veel gespeeld al toen ik nog erg jong was, en ik ben erg ver gekomen , maar nu speel ik het niet meer, want ik had hem voor de playstation 1.

avatar van thomzi50
Vermakelijke racegame, werkte alleen wel wat minder goed dan bv. Formule One of Total Drivin. Had denk ik ook met mijn leeftijd te maken - ik was wat ouder ten tijde van deze game.

avatar van dangerous-beast
Dit heb ik heel erg veel gespeeld zeg.
Dag in dag uit, en het bleef leuk.
Ik speel het nu eigenlijk nooit meer maar nu ik er aan terug denkt denk ik `` Dat ze toen al zulke uitgebreide spellen konden makan``.

Een 4.

feeder
paulisdik schreef:

O zeker wel! In Gt3 heb ik nog de 471 Km/h gehaald! Gewoon een kwestie van de auto correct tunen.

Heel leuk spel! Soms wel wat moeilijk om te beturen.

avatar van NDSL09
Wat was dit een game zeg.. De herinneringen komen snel weer terug met al die uren die ik hier mee had doorgebracht. Toen al een zeer groot aanbod aan auto's/tracks. Je bent er ook vrij lang mee bezig en heb het tot m'n spijt nooit uitgespeeld. Helaas ook geen Playstation meer..

avatar van JonnieBrasco
Ik herinner me ook nog dat hobbelige stratencircuit van Detroit. Die reed je natuurlijk niet met een Japanse of Europese sportwagen, maar het liefst met een van de vele pompeuze klassieke Amerikaanse bakken uit diezelfde stad. Wat een ongeëvenaard gewring met die trage, rauwe V8'en! Om de volgende race alweer ontspannen maar met je hart op het gaspedaal met een Toyota Supra over een gladdere baan te blazen... En door alle diversiteit raakte je nooit verveeld.

Drie dingen vond ik erg goed aan het spel (en de hele reeks):
1. Het uitgebreide aantal auto's en de gevarieerde banen
2. Elke auto een uniek en passend motorgeluid
3. Op veel punten was de besturing van de auto's realistisch

Dit spel had drie dingen nog niet voor elkaar:
1. De graphics - de kwaliteit ervan was ten opzichte van deel 1 zelfs achteruit gegaan.
2. Bij een split-screen head-to-head race konden er geen andere (door de computer gestuurde) auto's meedoen.
3. Met behulp van de vangrail een bocht doorkomen ging soms nog sneller dan je stuurmanskunsten gebruiken..

De eerste twee nadelen komen ongetwijfeld door het concessies moeten doen vanwege de beperkte geheugenmogelijkheden van de PSX. Maar het derde punt had gewoon veel realistischer geprogrammeerd moeten worden.