Pine (2019)

PC / Macintosh / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Twirlbound
Uitgegeven door Kongregate

Betreed avontuurlijke open wereld van Albamare als de jonge krijger Hue, op zoek naar een nieuw thuis voor je stam. Maar in een wereld waar mensen nooit de top van de voedselketen hebben bereikt, zal dat niet meevallen. Baan je een pad door te verkennen, ruilen, praten, knutselen en vechten, met de vele verschillende soorten diersoorten en vind een geschikte plek voor je soortgenoten.

Game is gemaakt door Nederlandse studenten dacht ik

Rujar schreef:
Game is gemaakt door Nederlandse studenten dacht ik

Dat klopt. Ik volg het al een jaartje of 2 - weet niet of het een afstudeerproject is of gewoon een deel van hun opleiding omzetten in de praktijk maar het ziet er meer dan behoorlijk uit.

Ik heb ook ooit een interview gezien en toen vertelde ze al wat wat ze wilde met de game en dat was zeer ambitieus (ook qua gamemechanics) Ik ga hem op mijn shortlist zetten ik was hem eigenlijk alweer uit het oog verloren.

Ik zie deze nog niet in de Nintendo store staan. De game schijnt een paar weken uitgesteld te zijn.

avatar van Princess Piranha
26 november releasedatum voor de Switch! En vanaf 15 november pre-order optie in de eShop.

Inderdaad van Nederlandse bodem