Star Ocean: First Departure R (2019)

PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door tri-Ace
Uitgegeven door Square Enix

Uit een kracht die nog niet is ontdekt, wordt een nieuwe generatie geboren. Ons verhaal begint op de primitieve planeet Roak, waar Roddick woont in het vredige en kalme dorpje Kratus. Als lid van de lokale “verdedigingsmacht” van het dorp, dat Kratus moet beschermen, komt Roddick erachter dat er een mysterieuze ziekte is uitgebroken in het naburige dorp. Geïnfecteerden veranderen in steen, maar blijven leven in versteende staat. Roddick en zijn twee vrienden Millie en Dorne vertrekken naar het naburige dorp. Ze krijgen informatie over een medicijn voor de ziekte en gaan naar de berg Metorx, waar naar verluidt een geneeskrachtig kruid groeit. Als ze de top bereiken, komt het reisgezelschap Ronyx en Ilia tegen, die voor ze verschijnen in een pilaar van licht.

avatar van Mithrandir
Heb net de trailer bekeken en vind het jammer dat ze de game niet helemaal hebben opgefrist naar de kracht van de PS4. Hij ziet er namelijk precies hetzelfde uit als de First Departure op PPSSPP en stiekem ziet die er nog beter uit als deze...jammer, anders had ik deze op mijn buy to lijstje gezet.

Is dit een remake?

En waarom niet samen met second evolution uitbrengen, zoals andere collecties dat voorgedaan hebben? Riekt weer erg naar gelduitzaktrekkerij...

First Departure & Second Evolution staan nog op mijn PSP lijstje om ooit aan te schaffen. Denk dat ik het dan maar daar bij houd. Alhoewel je bij de Switch versie wel weer de optie hebt om op groot scherm te spelen. Wel weer een pluspunt. Maar goed - eenmaal dat ik weer geld heb ga ik waarschijnlijk wel achter de desbetreffende PSP versies aan. He zou aardig zijn geweest als het een 'echte' remake zou zijn geweest met moderne graphics en de optie om te switchen naar de old-school graphics. (zoals bvb die laatste Dragon Quest op de de Switch - die dan wel 'gewoon een moderne game' is maar als extraatje de optie heeft om ook in een soort van old-school optie te spelen - erg charmant gedaan vind ik dat).

Dacht dat te lezen dat Star Ocean First departure (2008) ook een remake was Dus een remake van een remake... ben eerlijk gezegd helemaal klaar met al die remakes. Remakes zoals Resident Evil 2 en Final Fanatsy 7 kan ik dan wel waarderen

Rujar schreef:
Dacht dat te lezen dat Star Ocean First departure (2008) ook een remake was

Is het ook - een enhanced remake van de originele remake van de originele SNES versie - heb even op Wiki gekeken. Wist dat het een remake was maar niet meer van welke console. Vraag me echter niet welke de verschillen zijn tussen de originele versie (96!) en de PSP versie (2007/2008). En dan natuurlijk nu deze iets opgepoetse HD remake.