Star Ocean: First Departure R (2019)

PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door tri-Ace
Uitgegeven door Square Enix

Uit een kracht die nog niet is ontdekt, wordt een nieuwe generatie geboren. Ons verhaal begint op de primitieve planeet Roak, waar Roddick woont in het vredige en kalme dorpje Kratus. Als lid van de lokale “verdedigingsmacht” van het dorp, dat Kratus moet beschermen, komt Roddick erachter dat er een mysterieuze ziekte is uitgebroken in het naburige dorp. Geïnfecteerden veranderen in steen, maar blijven leven in versteende staat. Roddick en zijn twee vrienden Millie en Dorne vertrekken naar het naburige dorp. Ze krijgen informatie over een medicijn voor de ziekte en gaan naar de berg Metorx, waar naar verluidt een geneeskrachtig kruid groeit. Als ze de top bereiken, komt het reisgezelschap Ronyx en Ilia tegen, die voor ze verschijnen in een pilaar van licht.

• vanaf donderdag 5 december te koop voor de Nintendo Switch
  • vanaf donderdag 5 december te koop voor de PlayStation 4

avatar van Mithrandir
Heb net de trailer bekeken en vind het jammer dat ze de game niet helemaal hebben opgefrist naar de kracht van de PS4. Hij ziet er namelijk precies hetzelfde uit als de First Departure op PPSSPP en stiekem ziet die er nog beter uit als deze...jammer, anders had ik deze op mijn buy to lijstje gezet.