Felix the Reaper (2019)

Xbox One / Macintosh / PC / Nintendo Switch / PlayStation 4
Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door Kong Orange
Uitgegeven door Daedalic

Felix werkt op het Ministerie van de Dood en is smoorverliefd op Betty, die bij het Ministerie van het Leven werkt. Hij gelooft dat wanneer hij haar ooit zal tegenkomen wanneer hij als Magere Hein de wereld der sterfelijken bezoekt. Dus zorgt hij ervoor dat mensen sterven, en heeft zichzelf leren dansen om indruk te maken op de liefde van zijn leven. Felix opereert echter altijd in de schaduw, dus moet hij zijn omgeving manipuleren om zijn weg in de wereld te vinden. Gelukkig kunnen personages zoals Felix de zon draaien en objecten verplaatsen die schaduw geven. Hierdoor kan hij schaduwrijke paden maken en avontuurlijke puzzels oplossen waardoor mensen sterven zoals het ministerie heeft gepland.