Competitie Manager 97/98 (1997)

Sports / Strategy

Ontwikkeld door Davilex
Uitgegeven door Davilex

Speel het complete seizoen 97/98 inclusief KNVB-beker met je favoriete eredivisie club. Maak de beste opstelling, koop en verkoop spelers en bepaal je tactiek. Met alle 620 profspelers uit de PTT-Telecompetitie plus enkele buitenlandse spelers van wereldniveau. Behoed je voor onverwachte zaken als doping, omkoopschandalen en supportersrellen. Heb jij het in je om jouw team naar het kampioenschap the leiden?

avatar van thomzi50
Natuurlijk ongelofelijk slechte game, maar ik heb me er vroeger wel mee vermaakt. Hou het op 2,5*

1,5
Goud waard, dit spel. Cult onderhand, alhoewel dat ongeveer alles is wat Davilex geproduceerd heeft. Lag destijds al krom van het lachen om het commetaar van Kraay.

Was dit niet die game waarin je spelers geschorst werden omdat ze aan de XTC zaten????

avatar van Lucaz
Davilex is toch van Type cursus

Davilex is onder andere bekend van cursussen op CD-Rom en boekhoudsoftware. Vroeger hadden ze ook een spel-afdeling. Het ontwikkelen van games is echter voor een korte periode gestaakt vanwege 'financiele problemen'. Het ontwikkelteam is toen op straat gezet.

In de tussentijd heeft Davilex toch weer enkele games op de markt gebracht, voornamelijk voor de Playstation 2, o.a. Miami Vice en SAS Anti-terror Force.

Dit spel is nog van de eerste generatie Davilex Games.

avatar van Dexter
'Ik denk dat we er aan moeten denken...' Schitterende Kraaij-uitspraken. Vooral als hij de 'strategie' van je club in het begin van het spel uit wilt gaan leggen.
Ik vond het managen wel vermakelijk, maar op den duur simuleerde ik alle wedstrijden, omdat het zo ongelooflijk saai was om te spelen.

avatar van gemaster
Best een aardige managementgame. Redelijk oppervlakkig, maar dat vond ik juist fijn. Ik heb echt geen zin en tijd om me te gaan verdiepen in al die cijfertjes enzo. Nee, het speelde allemaal erg leuk en ik heb me hier een aantal weken prima mee vermaakt. En dan neem je Hans Kraaij Sr. op de koop toe.

joeri592
bijna alle games van davilex zitten in de flop

Spel ziet er niet uit, speelt afschuwelijk en Kraay is niet om aan te horen.

Maar als klein jochie is dit toch een spel geweest dat ik maandenlang heb gespeeld, kwam er zelfs achter hoe ik door een fout in het spel oneindig geld kon krijgen om mijn topteam samen te stellen!

En dat deuntje dat steeds werd afgespeeld als achtergrondmuziek kan ik me nu nog herinneren!

Jarenlang van genoten dus gewoon 5*, alhoewel ik het nu inderdaad niet zo zeer zou kunnen waarderen (stiekem lijkt het me wel weer leuk om dit nog eens te spelen eigenlijk..)