Xeno Crisis (2019)

Nintendo Switch / Xbox One / Macintosh / PlayStation 4 / PC / Sega Dreamcast / Sega Mega Drive/Genesis

Ontwikkeld door Bitmap Bureau
Uitgegeven door Bitmap Bureau

Xeno Crisis is een schietspel waarin tot aan twee spelers een verwoeste onderzoekslocatie binnentreden om een buitenaards gevaar te confronteren en levend moeten proberen te ontsnappen. Ren en schiet je weg door duizenden vijanden terwijl je de bron van de dodelijke buitenaardse uitbraak zoekt. Outpost 88 is verdeeld over zeven verschillende gebieden, en elk gebied wordt iedere keer dat je speelt willekeurig gegenereerd. Dit houdt in dat je je strategie tijdens ieder spel onderweg moet aanpassen als je je missie wilt volbrengen. Verzamel identiteitsplaatjes van verslagen vijanden om je uitrusting tussen de gebieden in te upgraden en ga op zoek naar speciale wapens die je een tijdelijk voordeel kunnen opleveren.

En zo was er ineens een nieuwe game voor de Mega Drive en de Dreamcast! Lijkt best vet, doet sterk denken aan Total Carnage (1993) , die ik vroeger veel op de SNES gespeeld heb!

Cool, ik heb nog een Dreamcast in de kast liggen ergens. Mijn handen jeuken om die weer eens te checken (doet ie het nog?) en wat nieuwe games voor te halen. Homebrew markt is wel groot voor de Dreamcast volgens mij.

avatar van KoomBa
Gewoon lekker knallen en die upgrades die droppen tussen de aliens, doet mij zelf denken aan Alien Shooter die ik vroeger heb gespeeld.

avatar van JacoBaco
Leuk, een nieuwe variant op Smash T.V. (1991)