F-19 Stealth Fighter (1990)

Alternatieve titel: Project Stealth Fighter

Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC / Sinclair ZX Spectrum
Flight

Ontwikkeld door MicroProse
Uitgegeven door MicroProse

F-19 Stealth Fighter speelt zich af tijdens 'recente' gebeurtenissen in het Midden-Oosten. Er worden continu gijzelaars vastgehouden in Irak en het is politiek en militair onstabiel in Iran. Zee en luchttroepen voeren operaties uit in de gebieden waar er veel gevechten plaatsvinden en piloten hebben de bevoegdheid gekregen om tegenstanders te neutraliseren.

avatar van Thomas83
Door de flightsims (als je het echt simulators kan noemen tenminste) van Microprose maakte ik kennis met het genre. Volgens mij was dit de eerste die ik speelde, en in elk geval vond ik dit de leukste. Ik was er aardig verslaafd aan. Het gaf echt een kick je primary targets en secondary targets te behalen, net als de medailles een kick gaven. Echt nostalgie dit spel. Geen serieuze sim, maar een spel waar ik behoorlijk wat plezier aan heb beleefd, en het stak echt goed in elkaar. De grote Sid Meier heeft er dan ook nog aan meegewerkt volgens mij.
4.0*.

Een van de eerste combat flight sims, erg veel mee gespeeld. Microprose was toen toonaangevend, zie ook Solo Flight. Sid Meier was er bij betrokken inderdaad. 4.5*