Competitie Manager 98/99 (1998)

Sports / Strategy

Ontwikkeld door Davilex
Uitgegeven door Davilex

Met Competitie Manager 98/99 ben jij de baas over jouw club! Presteer als manager niet alleen op het veld, maar ook daar buiten. Beheer de clubkas en verdien geld door de juiste sterspelers aan te kopen of juist te verkopen. Breid het stadion uit, kies voor het juiste spelsysteem en speel vooral aantrekkelijk voetbal. Zo houd je het publiek, de sponsors en het bestuur tevreden.

avatar van thomzi50
Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde als voor het vorige deel. Het is ongelofelijk slecht, maar wel erg vermakelijk. Is dit nou het deel waarbij op de hoes als voorbeeld bij transfers een onderhandeling met Ravanelli stond, terwijl die op het spel helemaal niet bestaat?

avatar van Wii00
thomzi50 schreef:

Zelfde idee hier

Weirdo Wizzy
Best wel slecht in vergelijking met andere manager games idd maar ik heb er best wel een tijdje mee vermaakt. 4 ster.

Competitie Manager 97/98...deze hoort toch echt wel thuis in het rijtje Davilex-klassiekers

Het spel zit zo lekker slecht in elkaar dat het gewoon grappig is. Vooral het spelen van wedstrijden was erg stom eigenlijk. Het zag er gewoon niet uit, maar vakkundige commentaren als ''De beer is los'' en ''Wijd ernaast'' vergoedde veel. En dan had ik bijvoorbeeld drie keer met Litmanen gescoord dan stond er in de statistieken ineens dat ik drie keer met Babangida had gescoord.

Het leukste waren nog wel die berichtjes na de wedstrijd. Cocaïnegebruik, spelers die rommelen met callgirls, een schoonmaakjuffrouw die slaapmiddel in de thee van de tegenstander wil doen, etcetera.

Sommige doelstellingen van clubs waren ook behoorlijk stompzinnig. Zo had je met een club als doelstelling boven Roda JC te eindigen geloof ik.

Kortom: echt zo'n Davilex-spel met van die typische stompzinnige Davilex-dingetjes. 3.0 ster natuurlijk

1,5
Tja, Davilex spellen staan niet echt bekend om hun Graphics. De humor vond ik soms erg om te lachen. Ik wist niet dat een zweepslag een voetbalblessure was. Het spelen van de wedstrijden was erg doodsaai. Ik won met 7-0 of meer. Het management-gedeelte vond ik te makkelijk worden. Ik had deze game binnen 10 dagen uitgespeeld. Af en toe heb ik hem nog erbij gepakt omdat ik me aan het vervelen was.