The Blackout Club (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Question
Uitgegeven door Question

The Blackout Club is een coöperatieve horrorgame in first person perspectief, gecentreerd rond een groep jeugdvrienden die onderzoek doen naar een monsterlijk geheim onder de oppervlakte van hun kleine stadje. Elke avond kruipt iedereen in de stad uit bed en begint te slaapwandelen. In de ochtend worden ze wakker zonder herinnering aan wat er is gebeurd of waar ze zijn geweest. Jij en je vrienden moeten samenwerken om dit mysterie te ontrafelen. Met hulpmiddelen zoals drones, lawaaimakers en enterhaken zul je moeten proberen de volwassenen te slim af te zijn en proberen bewijsmateriaal te verkrijgen.

avatar van jellecomicgek72
Even deze game promoten op GamesMeter. Erg grappig spelletje, doet n beetje denken aan jaren 80 Sci fi films zoals E.T. en dergelijke. Het level waarin je rondbanjerd is telkens hetzelfde, maar er zijn wel verschillende gebieden in het leven, van buiten tot in huizen tot ondergronds. Het is dingen zoeken, objectives completen en zorgen dat je niet gegrepen word door de complete Looney gasten die er rondlopen. Elke gestoorde gek heeft weer z'n eigen skills en moet je ook weer op een andere manier uitschakelen als het ware. Pas als alles gecomplete is kun je het level uit alleen of met je groepje online luitjes. De game is niet heel uitgebreid (nog) maar het concept heeft zeker potentie, en omdat het level vrij groot is met meerdere gebieden merkte ik ook wel dat ik zo een paar uurtjes achter elkaar bleef doorspelen als het ware. Modern Warfare is nog steeds mijn game to go op het moment maar deze is leuk voor tussendoor.

De cover doet een beetje denken aan Stranger Things, met die crossfietsjes, zaklantaarntjes etc

avatar van jellecomicgek72
centurion81 schreef:
. Ja daar doet het ook wel een beetje aan denken inderdaad. ?