Grovonion schreef:
(quote)
Met iets gelijkaardigs zat ik vandaag ook, vermoedelijk na dezelfde sprong.
Mijn probleem was dat ik niet met de union-baas kon spreken zonder dood te gaan. Ik moest in de zetel gaan zitten om op ooghoogte met hem te kunnen spreken. Die zetel was echter zo oncomfortabel dat ik er een hartinfarkt van kreeg. Wie bedenkt het
Einde verhaal dan, vermoed ik? . Dan maar een wat ouder save-game terug opgehaald. Deze keer op volle "health" en ga nu voor het eerst ook wat voorzichtiger zijn met mijn frêle gezondheid
Haha, geweldig stuk vond ik dat juist. Ben het wel met Sinner eens, juist die compromisloosheid is één van de vele elementen die de game zo leuk maakt. Bovendien, healing items zijn er echt best veel te vinden, kosten geen drol in het spel en kun je, voor het geval je het niet wist, ook midden in dialogen gebruiken.
Verder aardig weggeblazen door deze game tot nu toe, vreemd dat ik hoor tot kort geleden nog nooit van gehoord had. Vooraf had ik enige vrees dat de dialoog heavyness een struikelblok zou kunnen zijn, maar dat blijkt echt allerminst het geval. Die dialoog is dan ook veel meer dan slechts plot expositie en vooral een manier om aan de hand van je verschillende gedachteprocessen te interacten met de wereld. Het schrijfwerk is gelukkig ook werkelijk fantastisch (ook wel een vereiste bij een game als deze natuurlijk) en de personages voelen enorm levend en karakteristiek. Maar ook de wereld zelf, de artwork, vormgeving en algehele sfeer van de game is werkelijk prachtig in zijn troosteloosheid. Het exploratie aspect vind ik eigenlijk nogal onderbelicht in de meeste reviews. Tuurlijk is de dialoog de grote troef van de game, maar het verkennen en ontrafelen van de verschillende geheime ruimtes en locaties voelde eveneens geweldig.
Mijn huidige build is grotendeels ingezet op Psyche en Physique. Vooral Inland Empire (geweldige film overigens) is één van mijn favoriete skills tot nu toe en zorgt voor een aantal prachtige situaties.