Ring Fit Adventure (2019)

Nintendo Switch
Sports / RPG

Ontwikkeld door Nintendo

Ring Fit Adventure is een vervolg op Wii Fit , maar met meer manieren om je daadwerkelijk in beweging te krijgen. Ring Fit bevat een avonturenmodus, aangepaste workout-afspeellijsten en minispellen, die allemaal worden gespeeld met de nieuwe Ring-Con-rand en beenriem. Bereid je voor op serieus zweet.

Het is toch weer briljant wat Nintendo hier van weet te maken net of wisten ze gelijk al van he...
Die Joy-cons daar gaan wij een goed fitness spel van maken!.
Ja zo moet het gegaan zijn.. dit hebben ze gewoon ingecalculeerd voor dat het al in de winkel lag.
En het resultaat is een heel goed fitness spel .
Ik zie op You-tube en in tv programma's alleen maar positieve reacties.
Mensen die veel binnen zitten en niet van fitness centrums houden en toch fit willen worden.
Dan is dit een uitkomst lijkt me..

Ik heb altijd het idee dat het vlees nog vis is met dit soort games. Qua gameplay ben je snel uitgekeken en het zal niet dus ook niet heel leuk zijn voor een lange tijd. Qua sportieve prestaties zal er ook geen wetenschappelijke programma achter zitten. Dus daar zal je ook niet echt de motivatie uit kunnen halen.

Rujar schreef:

Het is wel grappig want alles wat je hier nu benoemt zat er juist wel in....
Jan Meijroos (oud PU man) legt dit heel goed uit in dit filmpje.

Review: Nintendo maakt fitness leuk met Ring Fit | Bright

Lijkt me weer zo'n Wii Fit-achtige gimmick. Leuk voor even of in vriendenkring maar niet iets wat je vaak uit de kast trekt. Laat staan voor voor die prijs. Die Wii fit heb ik destijds ook alleen maar aangeschaft omdat er fikse korting opzat en toegegeven - er zaten best wat leuke mini games op maar het bleef uiteindelijk een gimmick. Of een weegschaal met wat spelletjes op - beetje afhankelijk hoe je het bekijkt.

Als het spel leuk is om te doen en je echt motiveert om dagelijks te bewegen....
En als je door die ring echt meer calorieën verbrand is het dan nog steeds een gimmick?
Is een simpel springtouw in je sport school ook een gimmick ?

Ring Fit Adventure combineert sporten en gamen op meesterlijke wijze | Review | Gamer.nl

"Nintendo doet een zeer dappere poging met Ring Fit Adventure en komt daarmee heel dicht in de buurt van de ultieme fitnessgame."

Sinner schreef:
Toch heel wat meer dan een gimmick, de positie herkenning werkt echt zeer goed. En de oefeningen vergen een echte inspanning. Ik ben er nu weer mee begonnen, en moet heel langzaam mijn conditie opbouwen. Een kwartier met voeten joggen en op hetzelfde moment met de armen bewegen is voor mij enorm vermoeiend. Lijkt me ook echt wel een goede cardio oefening.

Maar zoals alle sport, is de grootste uitdaging, er echt moeite voor doen.

avatar van Princess Piranha
Ik zat lekker onderuit gezakt op de bank Zelda te spelen en kreeg de pop-up dat je Ring Fit aan het spelen was Moet het zelf ook echt weer eens oppakken! ....Maarja dat roep ik nu al een half jaar ofzo tegen mijzelf haha Dus hier ook de uitdaging om er moeite voor te doen

Erg leuke sportgame in ieder geval. Vol met positieve vibes en aanmoedigingen, erg veel content en je kan het zelf aanpassen aan je niveau. Zelf ben ik niet zo van de sporten en fitness al helemaal niet, maar Ring Fit vind ik oprecht heel erg leuk.

Ben laatste tijd hier wat mee bezig en vroeg me af wat er nou eigenlijk aan tech in die ring zit. Hij blijkt dus gemaakt van glasvezel met een rubber laagje, maar interessanter is wat Nintendo gebruikt om de buiging en ontspanning van de ring te meten en die info door te geven aan de bevestigde joy-con. Dat blijkt een soort metalen stripje te zijn, die Nintendo jaren geleden ook al eens gebruikte. En met jaren geleden bedoel ik ook echt jááááááren geleden, namelijk in de Power Glove, een accessoire voor de NES uit 1989!

(meer info: Power Glove - Wikipedia - en.wikipedia.org )

Als je het hele verhaaltje van Spawn Wave wilt bekijken:

avatar van JonnieBrasco
Ook zo'n ring te leen. De overige gezinsleden spelen het, maar mij trekt het nog niet zo. Zie wel hoeveel plezier mijn partner (die graag yoga en fitness doet) ervan heeft, en voor mijn zoontje van 3 werkt het wonderbaarlijk ook met een voor hem heel licht afgestelde ring. De ring is dus niet alleen fysiek heel flexibel, maar ook softwarematig; dat is dus heel goed uitgewerkt. De game zelf lijkt me wat minder speciaal, de kwantiteit aan spelmodi e.d. verbloemen daar een beetje de kwaliteit denk ik, of oordeel ik te snel vanaf de zijlijn....?