Paper Mario (2000)

Nintendo 64 / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Princess Peach wordt ontvoerd door Bowser. Het is in dit spel wederom de taak van Mario om haar te bevrijden. In deze turn-based-RPG bestuur je een 2D Mario in een 3D omgeving. Door vijanden te verslaan krijg je Star-points. Als je genoeg star-points hebt ga je een level omhoog. Naarmate je verder komt in het spel zal Mario steeds betere voorwerpen krijgen om mee te vechten. Ook zal Mario bijgestaan worden door een aantal sidekicks.

avatar van Tha)Sven
Jaa heerlijk spel.
Lekker veel gespeeld toen ik nog een N64 had en ik ga hem nu maar eens op de emulator spelen.
4 sterren

avatar van Fianosther
Ik vond deel 2 al een geweldig spel maar ik krijg de indruk dat deze nog beter is.

avatar van Zuzuu
Ze weten tegenwoordig ook niet wat ze allemaal moeten uitbrengen. Straks komen ze met Rock Mario, of Wool Mario. * Zou wel leuk zijn.

avatar van Draugen
Wat een geniaal spel is dit. De tekst is niet zo goed als in het tweede deel, maar de verfrissende grafische presentatie en goede atmosfeer, alsmede de golf van Mario nostalgie die dit spel met zich meebracht maken het echt tot een topper. Dit spel bevolkt nu de eerste plaats in mijn game top 10 aller tijden.

Ford KAduuk
Mijn favoriete RPG. Dit komt vooral dankzij het unieke design en de leuke gevechten. Ik vind het prettig dat de gevechten Turn-Based zijn en niet real-time. Dat wil nog niet zeggen dat je puur en alleen hoeft te klikken. Ook moet je de sprongen juist timen of de hamerstoot op het juiste moment loslaten. Niet alleen dit zorgt al voor uren speelplezier, maar de badges en de partners voegen veel toe aan het vechtsysteem. Daarnaast is het ook geen straf om de grappige teksten eens door te nemen en in het spel zitten ook veel leuke baasgevechten.

avatar van glimlicht
Bijzonder spel. Ik heb volgens mij het hele avontuur met een glimlach op de bank gezeten. Toffe karakters en mooie vrolijke kleurtjes Met als hoogtepunt het "Shy Guy Toybox" gedeelte! Af en toe lag ik echt in een deuk vanwege de absurde situaties.

Helaas is het spel wel iets te makkelijk... Bowser als laatste baas is dan nog wel even doorbijten maar de rest van de vijanden is niet echt een probleem. Aan het badges-systeem heb ik ook niet veel gesleuteld, maar is wel erg goed bedacht.

Het zijn er niet veel maar dit is zeker wel de beste RPG op de n64

*4,0

Game_Kaza
Tot nu toe niet zo leuk als ik had verwacht. Het is een turn based rpg inplaats van half 2d 3d platform. Het is erg leuk hoe ze het met 2D en 3D hebben gedaan een de turn based speelt best leuk. Wat zo saai is zijn de cutscenes. Dat zijn echt van die lange lappen tekst die nergens over gaan. Ik bedoel. Mario heeft gewoon het verhaal van, versla bowser en red princes, daar hoeven ze niet zo'n uitgebreid verhaal van te maken.

Ik speelde het op een emulator omdat het nergens goedkoop was te krijgen. Erg schaars spel.
Opgeefmoment gaf die een error en deed ie het niet meer dus ik ver kwam ik niet.

Ford KAduuk

Het verhaal is niet heel bijzonder, maar de teksten zitten wel leuk in elkaar en er zit ook redelijk wat humor in. Ik vind het wel leuk en verfrissend dat er in een Mario-game eens een beetje aandacht wordt besteed aan de personages in het spel.

Dit spel is dan ook een RPG en dat zijn vaak spellen waarin veel aandacht wordt besteed aan de karakters in het spel. Persoonlijk houd ik daar wel van, maar ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen daar het geduld voor heeft.

avatar van Princess Piranha
Heb dit al eens eerder gespeeld op een emulator, maar nooit echt ver gekomen. Tijdje terug gedownload voor de Wii en ben nu helemaal verslaafd! Momenteel ben ik bij het Shy Guy level, dus mijn eindoordeel volgt nog. Tot nu toe zeer positief!

avatar van Princess Piranha
Wat een fantastisch spel!

Heb het afgelopen vrijdag uitgespeeld en heb zelfs bijna een traantje moeten wegpinken op het eind. Ik heb minuten lang naar het 'The End' scherm zitten kijken en luisteren naar de prachtige muziek. Stiekem hopen dat er nog iets gaat gebeuren, maar tegelijk ook beseft dat het klaar is.

Ik heb echt genoten van deze game, van begin tot het eind. Het heeft nooit verveeld en heeft bijna geen minpuntjes. De muziek was geweldig, de dialogen waren leuk en vaak ook erg grappig. (Toch een aantal keer hardop moeten lachen ) Het battle systeem ben ik ook weg van, maar dat was ik al door Paper Mario TTYD. Iedere wereld had zijn eigen sfeer en verhaal, waardoor het steeds weer anders was.

Het enige wat ik dan te klagen heb, is dat de eindbaas tegen viel. Ik had verschillende items bewaard, maar uiteindelijk maar 1 nodig gehad. Hoewel dat aan de ene kant ook wel weer het gevoel geeft dat je het gewoon goed hebt gedaan

avatar van PC.ENGINE.FAN
Dit was een late release..eigenlijk dacht ik door die titel dat het een soort Paperboy was met Mario, dus ik heb hem onbewust een tijdje genegeerd. Totdat ik hem uit nieuwsgierigheid utieindelijk toch probeerde, en hoe! Ik was gevangen.Nog nooit zo'n briljant spel gezien als deze. Ik ben ergens gekomen tot dat plantenrijk en ik wil even kwijt dat ik dit een van de climaxen vond in dit verhaal. de zon terug brengen en dan hoor je ineens overdreven opgewekte muziek? Dat zat nog beter in elkaar dan een sprookje! Tot mijn grote frustratie ben ik daar ergens vastgelopen. Ik had een of andere boon nodig -naar wat bleek- en die moest ik ergens planten, maar ik had hem niet! Alle walkthroughs en FAQS erbij gepakt, maar dat item dat ik daar en daar zou moeten vinden had ik niet! Dus een glitch waardoor ik niet meer verder kon komen en ik ben iets te ongeduldig om hem nou weer helemaal opnieuw te gaan spelen.

Zuzuu schreef:

Ik weet dat deze reactie dik 7 jaar oud is, maar ik moest glimlachen.

En inhoudelijk, ik wist amper dat er ook een Paper Mario op de N64 was, joh. Ik dacht dat TTYD op de GC de eerste was (staat nog in de backlog). Ik zie ook dat dit N64 deel op de Wii VC staat, en laat ik nou heel toevallig nog 1.000 punten erop hebben...

avatar van Onderhond
Je had ook een linkje naar de nieuwe Yoshi (of Kirby's Epic Yarn) erbij kunnen doen

Haha, ja Wooly World past ook goed bij die quote

En doen, 3bdelilah! Ik heb deze ook op de Wii gespeeld. Ik vind het zelf zeker het spelen waard.

avatar van Apieknar
Hier eindelijk eens aan begonnen. Tot nu toe één Star Spirit bevrijd. Speelt tot nu toe erg lekker weg.

He gadver wil ik hier aan beginnen op mijn Switch, moet ik perse zo'n Switch online abonnement nemen + uitbreidingspakket, dat ik never nooit gebruik. Laat mij gewoon dit spel spelen voor max een tientje ofzo!