Star Wars Pinball (2019)

Nintendo Switch
Pinball

Ontwikkeld door Zen
Uitgegeven door Zen

Star Wars Pinball omvat 19 spannende flipperkasten die de uiterste uithoeken van het universum aandoen, van iconen van characters, bekende locaties tot hartverwarmende Star Wars thematiek. Exclusieve Nintendo Switch kenmerken zoals HD Rumble en verticaal spelen brengen de algehele beleving tot leven. Speel op een traditionele tafel of dompel je onder in de beknopte uitdagingen van de carrière modus.

En toen maakte een lonkende eshop verslaving plots het bestaan van dit kenbaar. Van Zen dus ergens jammer dat dit niet gewoon bij Pinball FX 3 kon. Toch is 19 kasten voor drie tientjes geen slechte deal, levert Zen zoals wij weten kwaliteit op dit vlak en heb ik deze momenteel dus wel enigszins op de radar op een bepaalde manier.

Confusie Het verbaast me dat er zo weinig mensen deze geweldige verzameling flipper kasten niet spelen op de Switch. Er zitten eigenlijk alleen maar goede kasten tussen op een paar na misschien...
Het is 30 euro voor heel veel flipper vermaak met die typische Star Wars sfeer en als je hem goedkoper kan vinden dan gelijk aanschaffen..
Veel plezier!

Wellicht om de reden die al werd aangegeven. Het is bizar dat zowel de Star Wars en Marvel kasten uit Pinball FX3 zijn verwijderd en nu 'op zichzelf' staan. Had ook liever dat ze gewoon in het hoofdspel zaten net als daarvoor.

Desalniettemin schaf ik ze vroeg of laat wel aan.

Zijn die Marvel kasten ook allemaal fysiek verkrijgbaar voor op de Switch?

Star Wars pinball kost je hier maar 19 euro...

Star Wars Pinball (Nintendo Switch): Amazon.nl voor een lage prijs zeer veel flipper plezier de kasten vervelen me nog lang niet 50 uur heb ik er nu ingestoken en door de abstracte sfeer en uiterlijk blijven ze me boeien....

inmiddels 80 uur op het klokje!

favoriete kasten:

- The Force Awakens
- Might Of The First Order
- Battle Of Mimban
- Darth Vader
- Rebels
- Boba Fett

funk, man, banjo. Da's wel heel veel tijd. Ik heb 'm een paar uren gespeeld en het werkte wel verslavend voor effe. Maar sindsdien niet meer de neiging gehad het terug op te pikken.

Grovonion schreef:
Ik heb 'm een paar uren gespeeld en het werkte wel verslavend voor effe.

Het is leuker als je vrienden hebt die ook op de leaderboards staan. En jij hebt er zo ook nog wel eentje op de Switch! Ik geef je een hint: elk spel 'played for a little while.' Youtube '700+ hours'. Net zoals al zijn consoles

Ik moet hem trouwens nog altijd zelf aanschaffen, maar aangezien ik de PS3 versies destijds erg veel gespeeld heb komt het er niet gewoon even niet van.

Grovonion schreef:

Dat had ik in het begin precies hetzelfde ik ben zeker niet de grootste Star Wars fan en vond de sfeer wat steriel en onduidelijk, maar op een gegeven moment kreeg ik de kasten in de gaten en dan word het leuk.
Die kleine knipper lampjes daar richt ik me op....

avatar van FlorisV
Banjo schreef:
inmiddels 80 uur op het klokje!

favoriete kasten:

- The Force Awakens
- Might Of The First Order
- Battle Of Mimban
- Darth Vader
- Rebels
- Boba Fett

80 uur, respect hoor. Ik raak daarvoor te snel moe. Maar het leuke van de Zen Pinball FX kasten is dat ik mijn vader (75) die flipperkasten ook leuk vind terwijl gamen verder te ver van hem af staat. Hij is ook niet perse Star Wars fan maar dit is zeker een prachtige reeks kasten, ondanks anders stemmen (zo jammer!).

Mijn favorieten:

A New Hope (lekkerste muziekkeuze en echt dat SW gevoel)
Return of the Jedi (lekker veel gimmicks, alleen dat meest linkerdoel, Jabba's Palace, is te link en loont niet genoeg)...
Rogue One
The Force Awakens

Ja flipperen is voor iedereen en zeker voor mensen met adhd
en als ik in m'n flow zit dan lukt het me (soms) om monster scores te halen.
De online uitdagingen hebben ze ook weer heel goed gedaan net zoals in Pinball FX 3 (2017) maar hier is het net weer wat anders en beter denk ik. Dit is mijn beste flipper ervaring dit jaar en dat op een digitale flipper kast..

avatar van FlorisV
Banjo schreef:
Ja flipperen is voor iedereen en zeker voor mensen met adhd
en als ik in m'n flow zit dan lukt het me (soms) om monster scores te halen.

Niet game gerelateerd maar mogelijk is de Nederlandse Flipper Vereniging interessant voor je. Toernooien, jaarlijks evenement Dutch Pinball Expo en elke vrijdagaaf mag je spelen in Veenendaal. Zelf niet fanaat genoeg om lid te worden of zo maar ik ben er zelf een paar keer geweest en zeker interessant.

Sinner schreef:

Het heeft een hele week geduurd tussen nu en toen voordat ik hem in huis haalde. Maar 15 euro in de Media Markt was nou niet bepaald het eind van de wereld.

Voor 15 euro dat is niks.. veel flipper plezier ouwe knakker!

Trouwens wel aangenaam verrast om te zien dat er sinds de PS3 dagen (en die had er toch al best veel) er nog een hele rits tafels zijn bijgekomen. Zo is er toch best wel weer wat nieuws om op te spelen. Heb overigens pas 2 tafels gespeeld (de hoofdmoot had ik dus wel al) maar het is toch wel als vanouds lekker om een potje te doen.

Ok denk toch dat ik deze maar eens moet gaan hebben.

Digitaal overigens dertig euro, typisch weer.