Untitled Goose Game (2019)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Action / Simulation

Ontwikkeld door House House
Uitgegeven door Panic en iam8bit

Het is een lieflijke ochtend in het dorpje, en jij bent een verschrikkelijke gans. Drijf iedereen om je heen tot wanhoop door op zijn gans rond te banjeren door straten en tuintjes en maak gebruik van alles wat je tegenkomt om zo effectief mogelijk iedereen zijn dag te vergallen.

Het spel toch maar eens aangeschaft.

Aangezien ik toch een speciale band met ganzen heb, zijn van nature hilarische dieren dus ik kan het ontstaan van iets als dit wel enigszins plaatsen.

Schijnt wel erg kort te zijn, en daarmee met zijn aanbieding van vijftien euro nu misschien nog wat aan de prijzige kant.

Hoe is jouw indruk ervan dan Princess Piranha, naast je toevoeg verzoek onlangs heb ik namelijk ook gezien dat je deze daadwerkelijk aan het spelen bent:

?

Tja, het was gelijk wel duidelijk dat ik deze moest hebben vroeg of laat maar heel erg geweldig is het natuurlijk allemaal niet.

Wel leuk daar niet van, maar vooral gekeken naar de prijs van normaal gesproken twintig toch wat magertjes. Je moet wel heel veel affiniteit hebben met het hoofdonderwerp wil je hier onmiddellijk voor in de buidel tasten.

Lijkt mij.

Daarom ben ik ook zo benieuwd Princess Piranha wat deed jou direct besluiten om deze binnen te halen, ook gewoon zo'n ganzen gek als ik, en wat je uiteindelijke conclusie dan is dus.

avatar van Jordy
Inderdaad erg kort. Het basisidee is natuurlijk erg grappig, maar in de praktijk blijkt het een iets minder leuke / uitgebreide / goed doordachte versie van Hitman te zijn.

Ik zou even wachten tot die minder dan een tientje is.

avatar van Princess Piranha
Confusie schreef:

?

Haha, ja goed gestalkt

Het concept vond ik zó leuk en grappig, vandaar eigenlijk een day one aankoop voor mij. Ik ben zelf overigens meer een groot liefhebber van eenden. Ganzen vind ik vaak gemeen en koppig. (En ze maken enge his geluiden naar je!) Ik woon naast een park, soms in de lente verblijft er een grote groep ganzen. Ze schijten dan alle paden onder en gaan niet voor je aan de kant. Dus toen deze game werd aangekondigd vond ik het heel grappig dat er een soort stereotype is over de gans.

Ik zou eigenlijk alleen maar lof willen delen over Goose Game. Maar ik ben het er ook mee eens, het is echt veel te kort. Dat is voor mij echter het enige nadeel. Voor de rest vond ik het fantastisch Ik was nog best verrast hoe goed je soms moet nadenken om iets op te lossen. En post-game zijn er een paar waar ik maar niet uitkom. Dit spel is gewoon heel komisch en het is ontzettend grappig om als een gans kattenkwaad uit te halen. Ik denk dat de simpele stijl en de ondersteuning van de pianomuziek de humor goed ondersteunen. Het is ook mooi gedaan hoe intuïtief en makkelijk in te stappen alles is.

Ganzen kunnen met name agressief zijn met kleintjes in de buurt maar als ze doorhebben dat je je niet laat intimideren binden ze snel in.

Is mijn ervaring althans.

avatar van Princess Piranha
Toegegeven, op die foto ziet de gans er heel schattig en onschuldig uit!

Een beetje ijdeltuiterij op z'n tijd is ze ook niet vreemd.

Met xcloud op de phone aan het spelen. Is de game uitermate geschikt voor. Net de garden volbracht.
Leuk spelletje.

avatar van JonnieBrasco
Geinige setting en uitgangspunt. Action / Simulation? Wat mij betreft veel meer puzzle dan action. Hoe laat je de tuinman zijn zonnehoed dragen? En iemand een van zijn spullen terugkopen? Ik ben er nog niet uit. Er zitten redelijk wat leuke details in de game verwerkt, zoals het geluid van het gakken met een fles in je snavel. De multi player mode (die er in de eerste versie dacht ik nog niet was) speelt leuker dan de single player.