Remnant: From the Ashes (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Gunfire
Uitgegeven door Perfect World

De wereld is in chaos gestort door een oud kwaad uit een andere dimensie. Voeg je bij de laatste overblijfselen van de mensheid en ga de strijd aan met de hordes dodelijke demonen die het land hebben overspoeld. Probeer zo, alleen of met twee andere overlevenden, om belangrijke posities te heroveren, opnieuw op te bouwen en terug te nemen wat we verloren hebben.

Ook zo eentje die langs iedereen heen is gegaan lijkt me. En een beetje onterecht. Weer een spel dat ik op Gamepass getest heb vanmiddag en ik was toch al snel een uurtje kwijt. Het lijkt me een beetje een 3rd person Diablo / Borderlands te zijn qua gameplay - leuk in je eentje, maar zeker aan te raden met twee andere kameraden. Na de tutorial krijg je de keus tussen drie verschillende klasses die je kan spelen met allen hun eigen skills en upgrades (ideaal dus om in groep te spelen) en hierna krijg je diverse missies voorgeschoteld. Zowel het schieten als de melee attacks (en het ontwijken) lopen lekker vloeiend en het speelt gewoon erg lekker, Grafisch is het allemaal vrij grauw, grijs in een donker dungeon sfeertje - maar het misstaat niet (weet natuurlijk niet het het later in de game zit natuurlijk).

Wel eentje die ik op mijn lijst ze om uit de budgetbak te vissen - want aangezien er blijkbaar toch geen drol is die ik er hoor over praten of hem in huis heeft kennelijk zie ik hem er vroeg of laat wel dus wel in belanden.

avatar van Mithrandir
1,0
Heb deze game net een 2de kans gegeven, nu op de ps4...maar niet een game die in mijn straatje past. Word een beetje geërgerd van al die games, die een dark souls of demon souls vibe willen neerzetten. Dus ook pissig nu, dat er alweer een butt game in mijn trophy lijst staat en vervuilt. Maarja het is niet anders.

avatar van patenpac
Voor zij die hier mogelijks interesse in hebben. Deze zou later vandaag gratis te verkrijgen zijn op de Epic Store.