Immortals: Fenyx Rising (2020)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / PC / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia / PlayStation 5

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Dit action-adventure gaat over een vergeten held die op een zoektocht is om de Griekse goden te redden. Ga op reis naar het Eiland der Gezegenden, dat onder de voet gelopen is door gevaarlijke mythologische wezens. Bewijs je moed, vecht tegen gevaarlijke mythologische wezens en versla hun angstaanjagende leider in de confrontatie van de eeuw. Verken een fantasiewereld waar lastige hindernissen, verraderlijke kerkers en heldhaftige prestaties op jou staan te wachten. Gebruik je buitengewone vaardigheden tegen mythologische monsters. De reis zal net zo uitdagend en lonend zijn als de eindbestemming en je zult tevoorschijn komen als de held die je altijd al had moeten zijn.

Wat een aparte kaft is dit een Aaa titel?

banjo schreef:
Wat een aparte kaft is dit een Aaa titel?

Yups - full price Ubisoft!
Twee rectificaties: er stond action/board bij genre, dat moet action/adventure zijn
Daarnaast is de game delayed, om in fiscal year 20-21 te vallen..Komt helaas dus niet morgen uit.. Ubisoft delays multiple titles, including Watch Dogs Legion - The Verge - theverge.com

Van de E3 2019 trailer krijg ik er een soort kiddy versie van BOTW vibe van trouwens!

Nieuwe cover, nieuwe trailer, nieuwe naam (was Gods & Monsters) en een release date.

...Moet zeggen dat ik het wel een lekkere trailer vind en zin in deze game krijg!

Hadden ze dat ventje nou al vanaf het begin vleugeltjes gegeven en het ook Switch exclusive gemaakt had je zo kunnen spreken van een Kid Icarus game. Zelfs het coverartwork krijg je er zo voor niets bij. Kid Icarus: Of Gods & Monsters.

Domme Domme Nintendo.

Leuke Switch game misschien ja. Lijkt me niet echt PS5 materiaal.

Domme Domme Nintendo.

Running gag die ik zag was iets van: nieuwe titel. Horizon: Odyssey of the Wild , of Zelda: Breath of Tzatziki

avatar van Princess Piranha
Ahaaa, ik snap nu waarom mensen grappen aan het maken waren over de nieuwe Zelda door Ubisoft haha.

En je hebt groot gelijk, Sinner. Dit zou perfect zijn geweest voor de Kid Icarus serie!

Ik heb veel goede recensies gelezen op het internet maar de pu sprong eruit kwa cijfer die gaf een 9 Immortals Fenyx Rising Review (Xbox Series X) - De beste Ubisoft-game sinds jaren | Power Unlimited - pu.nl . Maar ik heb het nu echt te druk met andere spellen en deze kan er eigenlijk niet meer bij...

December game maand (en vuurwerk)

Ook aantal reviews gezien en positief verrast

De PU neem ik niet serieus, al helemaal niet met zo een titel. Het lijkt me nog steeds best een aardig gamepje maar wel iets dat ik eerder uit een budget bak pleur. Daarvoor zijn er de laatste en komende maande net wat te veel grotere en interessantere namen die op uitkomen staan.

PU zit er voor mij ook vaak naast. Ik heb vaak het idee dat ze voor een hele jonge doelgroep schrijven. (ook qua schrijfstijl)

Rujar schreef:

Idem. Dat dus. Voor de leeftijd 8-14 of zo.

Sinner schreef:

Idem. Dat dus. Voor de leeftijd 8-14 of zo.

Flauwekul.

Prima. Voor jou is het hoogstaande journalistiek. Vakkundig geschreven door een stel begaafde journalisten voor de serieuze gamers onder ons.

Is mij ook goed.

Ik heb nog nooit geen 15+er met een PU zien lopen, maar dat kan natuurlijk omdat ze het stiekem onder de krant verstoppen zoals dat vroeger met porno ging.

Maar goed dat heeft verder niets met Cyberpunk te maken. En is sowieso ook de laatste plek waar ik om het enige mening zou kijken.

We wachten af op donderdag.

Is mij ook goed.

We wachten af op donderdag.

Er zit wel iets tussen hoogstaande journalistiek en een kinderblaadje. Ik denk dat de PU een aantal zeer goede schrijvers kent (kan weinig betere gameschrijvers opnoemen dan bv Jurjen) die het publiek serieus nemen. En dat publiek is ook de 25+-er. Er lopen ook een paar matige schrijvers rond, maar waar niet he. Ik zie sowieso nooit iemand met een tijdschrift lopen op straat, dus geen idee waarom je je punt met zoiets raars wil maken.

Je moet je sowieso nooit laten sturen door een reviewer, maar je kan wel een mening vormen of de genoemde plussen en minnen voor jou belangrijk zijn. Als Cyberpunk echt een pure RPG is met levelen en upgraden en lange dialogen, dan ben ik er niet de geschikte kandidaat voor om het te spelen. Vreselijk. Is het een actie-avontuur in een cyberpunkwereld waar je ook je personage af en toe moet upgraden om verder te komen, dan is het misschien de moeite om volgend jaar voor 3 tientjes te halen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Gewoon ter informatie : het is heel normaal in het grootste gedeelt van Nederland en Belgie en het heet tijdschriftenhandel. Daar koop je ze terwijl je shopt, of je gaat ze er uithalen. Best wel wat lui die het doen. Niets raars aan ook al is het langzamerhand een medium dat inboet aan populariteit.

Het onderste kan ik snappen. Waar je die info haalt is natuurlijk jou keuze. Ik weet dat mij dit zal boeien alleen al vanwege de setting. Hoe meer RPG en conversaties / opties hoe liever imo. Met minder kan het echter ook. Ik heb het liefst zo veel mogelijk manieren om doorheen problemen te raken.

Dit is wellicht toch een van de meest verrassende spellen van de laatste maanden. Leek het me op het eerst gezicht een 'leuk gamepje' - kan het zich na een uur of 2-3 meten met de betere games uit de tweede helft van 2020. We hebben hem bij een vriend in docked mode gespeeld - het spel is ondertussen 2x gepatched en het liep dan ook zowat feilloos (de bekende crash terug naar het opstartmenu niet tegengekomen. FPS drops ook niet of ergens achter blijven steken).

Onzin als de PU quote 'de beste Ubisoft game in jaren'! zoals aangehaald kan je gerust negeren. In alles blijkt dat ook hier weer een hoop tropes uit diverse andere titels in verwerkt zitten zoals bvb het beklimmen van monumenten om een beter zicht op de omgeving te krijgen of zoals wel vaker het verzamelen van resources. Wat het spel wel echter een eigen smoel geeft is dat het best wel wat wegheeft qua gameplay (powers en puzzels) en graphics van Zelda Breath of the Wild. Een erg kleurrijk geheel dus dat lijkt alsof het van zowel diverse Ubisoft Franchises als Breath of the Wild een knap geheel weet te vormen. En weer - het had bijna voor een Kid Icarus game kunnen doorgaan (je speelt overigens wel een vrouwtje).

Erg leuk, controls zijn prima, speelt vloeiend en mag op de Switch zeker gezien worden. (persoon bij wie we waren had al dik 15 uur erin zitten). Ik denk dat het toch een paar plekjes op mijn wishlist omhooggaat.

je speelt overigens wel een vrouwtje).
Kun je zelf in de character editor voor aanvang bepalen geloof ik

centurion81 schreef:
Kun je zelf in de character editor voor aanvang bepalen geloof ik

Dat heb ik niet meegekregen natuurlijk aangezien de vriend waar we op bezoek waren al dik 15 uur in het spel had zitten. Ook niet naar gevraagd. Het is hier ook weer puur cosmetisch en zodanig leuk dat het me eigenlijk niet echt uitmaakt. Maar ik geloof je meteen. In ieder geval speelde wij dus een vrouwtje.