Immortals: Fenyx Rising (2020)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / PC / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia / PlayStation 5

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Dit action-adventure gaat over een vergeten held die op een zoektocht is om de Griekse goden te redden. Ga op reis naar het Eiland der Gezegenden, dat onder de voet gelopen is door gevaarlijke mythologische wezens. Bewijs je moed, vecht tegen gevaarlijke mythologische wezens en versla hun angstaanjagende leider in de confrontatie van de eeuw. Verken een fantasiewereld waar lastige hindernissen, verraderlijke kerkers en heldhaftige prestaties op jou staan te wachten. Gebruik je buitengewone vaardigheden tegen mythologische monsters. De reis zal net zo uitdagend en lonend zijn als de eindbestemming en je zult tevoorschijn komen als de held die je altijd al had moeten zijn.

Wat een aparte kaft is dit een Aaa titel?

Banjo schreef:
Wat een aparte kaft is dit een Aaa titel?

Yups - full price Ubisoft!
Twee rectificaties: er stond action/board bij genre, dat moet action/adventure zijn
Daarnaast is de game delayed, om in fiscal year 20-21 te vallen..Komt helaas dus niet morgen uit.. Ubisoft delays multiple titles, including Watch Dogs Legion - The Verge - theverge.com

Van de E3 2019 trailer krijg ik er een soort kiddy versie van BOTW vibe van trouwens!

Nieuwe cover, nieuwe trailer, nieuwe naam (was Gods & Monsters) en een release date.

...Moet zeggen dat ik het wel een lekkere trailer vind en zin in deze game krijg!

Hadden ze dat ventje nou al vanaf het begin vleugeltjes gegeven en het ook Switch exclusive gemaakt had je zo kunnen spreken van een Kid Icarus game. Zelfs het coverartwork krijg je er zo voor niets bij. Kid Icarus: Of Gods & Monsters.

Domme Domme Nintendo.

Leuke Switch game misschien ja. Lijkt me niet echt PS5 materiaal.

Domme Domme Nintendo.

Running gag die ik zag was iets van: nieuwe titel. Horizon: Odyssey of the Wild , of Zelda: Breath of Tzatziki

avatar van Princess Piranha
Ahaaa, ik snap nu waarom mensen grappen aan het maken waren over de nieuwe Zelda door Ubisoft haha.

En je hebt groot gelijk, Sinner. Dit zou perfect zijn geweest voor de Kid Icarus serie!

Ik heb veel goede recensies gelezen op het internet maar de pu sprong eruit kwa cijfer die gaf een 9 Immortals Fenyx Rising Review (Xbox Series X) - De beste Ubisoft-game sinds jaren | Power Unlimited - pu.nl . Maar ik heb het nu echt te druk met andere spellen en deze kan er eigenlijk niet meer bij...

December game maand (en vuurwerk)

Ook aantal reviews gezien en positief verrast

De PU neem ik niet serieus, al helemaal niet met zo een titel. Het lijkt me nog steeds best een aardig gamepje maar wel iets dat ik eerder uit een budget bak pleur. Daarvoor zijn er de laatste en komende maande net wat te veel grotere en interessantere namen die op uitkomen staan.

PU zit er voor mij ook vaak naast. Ik heb vaak het idee dat ze voor een hele jonge doelgroep schrijven. (ook qua schrijfstijl)

Rujar schreef:

Idem. Dat dus. Voor de leeftijd 8-14 of zo.

Sinner schreef:

Idem. Dat dus. Voor de leeftijd 8-14 of zo.

Flauwekul.

Prima. Voor jou is het hoogstaande journalistiek. Vakkundig geschreven door een stel begaafde journalisten voor de serieuze gamers onder ons.

Is mij ook goed.

Ik heb nog nooit geen 15+er met een PU zien lopen, maar dat kan natuurlijk omdat ze het stiekem onder de krant verstoppen zoals dat vroeger met porno ging.

Maar goed dat heeft verder niets met Cyberpunk te maken. En is sowieso ook de laatste plek waar ik om het enige mening zou kijken.

We wachten af op donderdag.

Is mij ook goed.

We wachten af op donderdag.

Er zit wel iets tussen hoogstaande journalistiek en een kinderblaadje. Ik denk dat de PU een aantal zeer goede schrijvers kent (kan weinig betere gameschrijvers opnoemen dan bv Jurjen) die het publiek serieus nemen. En dat publiek is ook de 25+-er. Er lopen ook een paar matige schrijvers rond, maar waar niet he. Ik zie sowieso nooit iemand met een tijdschrift lopen op straat, dus geen idee waarom je je punt met zoiets raars wil maken.

Je moet je sowieso nooit laten sturen door een reviewer, maar je kan wel een mening vormen of de genoemde plussen en minnen voor jou belangrijk zijn. Als Cyberpunk echt een pure RPG is met levelen en upgraden en lange dialogen, dan ben ik er niet de geschikte kandidaat voor om het te spelen. Vreselijk. Is het een actie-avontuur in een cyberpunkwereld waar je ook je personage af en toe moet upgraden om verder te komen, dan is het misschien de moeite om volgend jaar voor 3 tientjes te halen.

Manny Calavera schreef:

Gewoon ter informatie : het is heel normaal in het grootste gedeelt van Nederland en Belgie en het heet tijdschriftenhandel. Daar koop je ze terwijl je shopt, of je gaat ze er uithalen. Best wel wat lui die het doen. Niets raars aan ook al is het langzamerhand een medium dat inboet aan populariteit.

Het onderste kan ik snappen. Waar je die info haalt is natuurlijk jou keuze. Ik weet dat mij dit zal boeien alleen al vanwege de setting. Hoe meer RPG en conversaties / opties hoe liever imo. Met minder kan het echter ook. Ik heb het liefst zo veel mogelijk manieren om doorheen problemen te raken.

Dit is wellicht toch een van de meest verrassende spellen van de laatste maanden. Leek het me op het eerst gezicht een 'leuk gamepje' - kan het zich na een uur of 2-3 meten met de betere games uit de tweede helft van 2020. We hebben hem bij een vriend in docked mode gespeeld - het spel is ondertussen 2x gepatched en het liep dan ook zowat feilloos (de bekende crash terug naar het opstartmenu niet tegengekomen. FPS drops ook niet of ergens achter blijven steken).

Onzin als de PU quote 'de beste Ubisoft game in jaren'! zoals aangehaald kan je gerust negeren. In alles blijkt dat ook hier weer een hoop tropes uit diverse andere titels in verwerkt zitten zoals bvb het beklimmen van monumenten om een beter zicht op de omgeving te krijgen of zoals wel vaker het verzamelen van resources. Wat het spel wel echter een eigen smoel geeft is dat het best wel wat wegheeft qua gameplay (powers en puzzels) en graphics van Zelda Breath of the Wild. Een erg kleurrijk geheel dus dat lijkt alsof het van zowel diverse Ubisoft Franchises als Breath of the Wild een knap geheel weet te vormen. En weer - het had bijna voor een Kid Icarus game kunnen doorgaan (je speelt overigens wel een vrouwtje).

Erg leuk, controls zijn prima, speelt vloeiend en mag op de Switch zeker gezien worden. (persoon bij wie we waren had al dik 15 uur erin zitten). Ik denk dat het toch een paar plekjes op mijn wishlist omhooggaat.

je speelt overigens wel een vrouwtje).
Kun je zelf in de character editor voor aanvang bepalen geloof ik

centurion81 schreef:
Kun je zelf in de character editor voor aanvang bepalen geloof ik

Dat heb ik niet meegekregen natuurlijk aangezien de vriend waar we op bezoek waren al dik 15 uur in het spel had zitten. Ook niet naar gevraagd. Het is hier ook weer puur cosmetisch en zodanig leuk dat het me eigenlijk niet echt uitmaakt. Maar ik geloof je meteen. In ieder geval speelde wij dus een vrouwtje.

Rujar schreef:

Ja daar kan ik me wel in vinden ik lees alleen de recensies van Jurjen die schrijft echt zo als hij denkt.
Zonder hippe en flauwe woord grappen, voor de rest vind ik vooral Gamer en IGN goede recensies maken meer van uit het hart. En ik vraag me ook altijd wel af of sommige mensen wel echt zo veel tijd er in hebben gestoken. Maar goed als er ruimte is wil ik Immortals: Fenyx Rising ook een kans geven voor de juiste prijs...

Kunnen mensen ook even een korte impressie geven van dit spel als ze hun stem uit brengen?
Even wat informatie van hoe je het vind lijkt me welkom...

Inmiddels voor 22 euro te krijgen! en dat begrijp ik niet... want het is een spel waar ontzettend veel content in zit en waar mooie belevingen in zitten. En dan verwacht je ook meer spelers die dit spel gespeeld hebben of er nu mee bezig zijn, overkill op het game aanbod?. Maar ik kan het nog niet echt beoordelen ik ben nog maar 15 uurtjes onderweg...

Mijn bevinding op de Switch: grafisch merk ik dat het spel heel veel pop-up bevat wat de charme er toch een beetje afhaalt. Met de nadruk op beetje want als je dat een keer gewent bent dan hou je een spel over om u tegen te zeggen, want voor de rest speelt de gameplay heel erg soepel. Het heeft ook een heel ander karakter dan een vergelijkbaar spel zoals Zelda Breath Of The Wild je krijgt meer verhaal te horen je word meer ondersteund om de volgende puzzel op te lossen! motiverend dus. Dit is ook een spel voor doorzetters en de beloning die het op levert is ook ook erg fijn. Dus simpel gezegd Zelda fans vinden hier ook hun gram.

Banjo schreef:
Inmiddels voor 22 euro te krijgen! en dat begrijp ik niet... want het is een spel waar ontzettend veel content in zit en waar mooie belevingen in zitten. En dan verwacht je ook meer spelers die dit spel gespeeld hebben of er nu mee bezig zijn, overkill op het game aanbod?..
Fout en juist, er zijn er genoeg die dit gekocht en gespeeld hebben, maar er is sowieso een over-aanbod aan games. Dat een Ubisoft game echter redelijk snel in waarde zakt is niks uitzonderlijks. Dat gebeurt ook redelijk rap met de AC en FC games.

Grovonion schreef:

Oo nou ik blijf dat toch iets vreemds vinden Nintendo games worden ook nooit in prijs verlaagd of het nou goed verkoopt of niet. Dus dan denk ik al snel van die spellen die ze zo snel in prijs verlagen daar markeert wat aan of zo... of worden ondergewaardeerd...?.

Dat is het niet, maar nintendo-eigen games houden hun waarde al sinds heugenis veel langer. Maar de meeste games, op enkele speciale gevallen na, verkopen heel hard in de eerste paar maanden na het verschijnen en zakken dan enorm snel in. Recente uitzonderingen op die regel zijn games zoals Control en Ghost of Tsushima.

Grovonion schreef:

Nou ja dat is alleen maar mooi voor 22 euro heb je een hele vermakelijke Zelda cloon.

60 uur op de teller en 1 van de leukste spellen die ik dit jaar gespeeld heb!.

banjo Daar sluit ik mij volledig bij aan. Mijn verwachtingen waren niet bijster hoog, beetje bij toeval uit de budgetbak gevist, maar het is gewoon echt een hele goede en mooie game (op de ps5). Lekkere combat, ingenieuze puzzels, leuk level up systeem en dat alles in een prachtige cell shaded stijl. Ik merk zelfs dat ik niet zo'n zin meer heb om Horizon Forbidden West verder te spelen door deze game en dat zegt wel veel Natuurlijk, het leent veel van Breath of The Wild, maar is dat erg? Beter goed gejat dan slecht verzonnen gaat in dit geval helemaal op.

Hee deze staat ineens in GamePass en nu staat deze game al heel lang in het lijstje van ‘nog eens spelen’. Maar es doen dan binnenkort.

Half jaaar verder en de story eindelijk voltooid, zegt ook wel wat. Vaak eventjes gespeeld maar nooit lange speelsessies.. De humor/dialogen die ze erin hebben gestopt vond ik op den duur wel wat vervelend/saai/irritant worden. Gameplay/vechten/ontdekken/klauteren/vliegen etc is verder wel leuk en ziet er allemaal alleraardigst uit.

Maar die vaults, vreselijk. wat zijn er veel en wat zijn ze vaak overdreven uitgerekt en irritant. Als er veel minder van die lange saaie vaults waren geweest dan was mijn score hoger geweest. Nu kom ik niet verder dan 3.5 *