Darksiders Genesis (2019)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One / Google Stadia
Action / RPG

Ontwikkeld door Airship Syndicate
Uitgegeven door THQ Nordic

Darksiders: Genesis is een action adventure met hordes demonen, engelen, en alles daartussenin op weg naar de hel en terug met brullende geweren en klievende zwaarden. De game geeft spelers een inkijkje in de wereld van Darksiders voor de gebeurtenissen van het originele spel, en introduceert de ruiter Strife.

Lijkt meer op een Diablo-kloon dan op een vervolg op DS 3!

centurion81 schreef:
Lijkt meer op een Diablo-kloon dan op een vervolg op DS 3!

Het speelt zich af voor het eerste spel. Ik neem dan ook haast aan dat het gewoon een budget spin-off is en geen officieel vierde deel.

Sinner schreef:

Zou heel wel kunnen, wordt ook een 30 euro (40 met Switch-tax voor physical release)-titel.

In de wenslijst geplaatst om dat het de naam heeft en om dat de poster er gaaf uit ziet

De review van ACG is in ieder geval erg positief. Wat me wel weer blij maakt. Nu weet ik dat ik dat ik specifiek dat kanaal vaak spam, maar het is in mijn ogen dan ook een van de weinige objectieve game review kanalen die gedetailleerde info over gameplay, graphics e.d geven zonder 10 minuten een schreeuwlelijk in beeld te hebben de roept hoeveel het wel niet sucked, en daarna afsluit met een kleine persoonlijke conclusie. Vandaar dus.

En ik moet zeggen - de 15 minuten gameplay, het positieve commentaar (dat vaak, maar niet altijd) redelijk op dezelfde lijn als die van mij ligt vind ik goed om te horen. Darksiders is in mijn ogen een inmens over het hoofd geziene franchise. De eerste twee delen zijn uitstekend (wel niet uitgespeeld, maar toch in beide meer dan behoorlijk wat uren gestopt voor mijn saves verdwenen) - het derde deel maar een half uurtje gespeeld, maar wel met patches e.d recent bij een vriend en ook die vond ik toch best behoorlijk ondanks alle negatieve kritiek en deze ziet er ronduit vermakelijk uit als je houd van top-down hack&slashers / twinstick shooters - iets waar ik dus meestal wel voor te vinden ben. Zeker omdat het toch mooi de grafische vormgeving van de eerdere titels weet te behouden.

Dus ehm...deze gaat ook op mijn lijstje.

Darksiders Genesis Review - nl.ign.com
Hier een 3.5

Het had potentie maar ze zeggen dat het spel helemaal nog niet af is....
En het spel is een Dungeon crawler voor de mensen die dat nog niet wisten.

Ja. IGN en Gamespot ? Als je dat ook als informatieve media beschouwt ? 15 jaar terug wel. Anno 2019 draait het enkel nog om hoeveel ads kunnen we op een pagina proppen, hoe weinig woorden in een bespreking en hoeveel $ krijgen ze toegescoven van uitgever ik kwestie. Dat is iets dat al jaren bekend is. Als een review video 3 volle minuten duurt weet je het wel ?

Maar goeddat het een dungeon crawler is zal niemand ontgaan zijn die ook maar 2 minuten gameplay heeft bekeken.

Zit je je spellen weer te verdedigingen (zelfs die nog niet eens uit zijn) her en der...
zoiets van alle berichten moeten positief zijn want ik zie het echt zitten!.
Dat lijkt mij vermoeiend....

Banjo schreef:

Nee hoor. Ik geef je gewoon een opinie. Ik ken mensen op gamesmeter die makkelijk duidelijkere en helderdere stukjes schrijven dan 2 falende websites als IGN en Gamespot. Kan je er niets mee voel je dan aub niet geroepen om erop te reageren maar post weer ergens 'ho ziet iemand dit ziiten jongens?! Niemand? Waarom niet?? Ik koop alles op dag 1!' ?

Je bent een aparte gozer Sinner...
Ik ben blij met mijn collectie dit jaar en ieder z'n ding he..
Mijn Top 10 van 2019 (allemaal op dag 1 gekocht )

On topic: ik wacht de meningen van de leden wel af...

Nou....eindelijk de kans gekregen om hem te spelen en zoals verwacht bevalt hij me behoorlijk goed. Het wijkt dan wel behoorlijk af van de stijl van de eerdere delen maar qua soundtrack en sfeer blijft het een 'echte' Darksiders game. Ook de gameplay is helemaal niets mis mee - War en Strife spelen toch best wel verschillend (de een heeft meer de focus op ranged, de ander op melee) en aangezien je ook co-op kan spelen (in je eentje kan je gewoon wisselen tussen beide heren) is dat ook nog eens een pluspunt. Een enkel minnetje tot nog toe vind ik dat je de camera niet een klein beetje dichter kan inzoomen. Maar dat is op zich niet zo'n punt - alleen had ik het (zeker solo) toch liever van dichter bij gezien. Maar absoluut geen miskoop wat mij betreft (goed - ik heb er dan ook maar 9.99 voor betaald - maar had ik hem op dat moment voor 39.99 gekocht was dat ook niet het geval geweest - ik houd ook wel van dit genre. En ja, ik heb ook een overdaad aan titels hierin).

Potentieel eentje voor ergens de komende tijd eens aan te beginnen. Of solo of met een vriend. Wordt even overleggen. Ik kreeg in ieder geval ook weer de zin om deel 2 en 3 terug op te graven en deel 1 overnieuw te doen (de Warmaster versie nooit gedaan, maar wel op de WiiU in bezit). na even de sfeer geproefd te hebben. Wordt toch wel eens tijd om te beslissen waar ik in de komende weken mijn tijd aan ga besteden.

...overigens blijven de geruchten nog altijd de kop opsteken dat er aan wel degelijk een volgend deel zit aan te komen. Dat zou me wel blij stemmen als de reeks toch nog een conclusie kreeg.