GreedFall (2019)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Spiders
Uitgegeven door Focus

Ontdek onbekende landen terwijl je terwijl je aan wal gaat van een afgelegen eiland boordevol magie, rijkdom, geheimen en geweldige wezens. Smeed het lot van deze nieuwe wereld terwijl je met partners of groepen samenwerkt of hen verraadt. Word met diplomatiek, bedrog en kracht onderdeel van een evoluerende wereld, beïnvloed zijn koers en vorm je verhaal. Dompel je onder in een mysterieuze, magische wereld, start een grootse tocht en onthul eeuwenoude geheimen beschermd door bovennatuurlijke wezens, verschijnselen eigen aan de magie van de wereld.

Vanaf morgen te koop, ziet er mooi uit iig!

Ziet er niet alleen mooi uit, maar de games van Spiders zijn ook allemaal (nou ja, de allereerste heb ik niet gespeeld, de rest op zijn minst wel enkele uren) best behoorlijk te noemen. Het zijn weliswaar eerder spellen die in de middenmoot vallen maar zich op de een of andere manier toch weer net ondescheiden van de rest - meestal qua setting, verhaal of karakters. Ze zijn gewoon vrij solide en dat is ook wel eens leuk - zonder per se 'the next big thing' te willen zijn.

avatar van Mithrandir
1,0
Ik weet niet wat het is met deze Spiders developer, ik had hun eerste game Bound by Flame gezien bij een kennis (heb hem hier ook nog liggen) maar die game kon mij niet bekoren, traag, log en de game miste een fun factor, het verhaal was mweh en de quests waren zoals ze in het engels zeggen "dull".

Daarna kwam hun 2de game, The Technomancer, heb die game 3 uurtjes gespeeld en dezelfde opmerkingen als bij hun vorige game blijven staan, op het laatst de game uitgezet, verwijderd en niet meer naar om gekeken. Het laatste uur had ik echt zo'n teleurgesteld hopeloos gevoel van "Is dit het", totaal inspiratieloos zat ik de game te spelen.

Gisteren voor de derde keer Spiders een kans gegeven en deze game wist mijn interesse vast te houden voor 2 uur, waarna, net zoals hun vorige games, je een missie krijgt (Je bent nog aan het begin van de game en moet smokkelwaar in een "warehouse" zien te krijgen en de game je 2 opties bied: Dood de wachters en smokkel de waar naar binnen of optie 2: Zoek slaappillen en voeg die toe aan hun bier...alleen, waar vind ik die slaappillen in hemelsnaam, de stad is enorm, alle quests worden duidelijk aangegeven, maar deze quest heeft dus 2 opties en de slaappillen zoeken is optional, dus word nergens aangegeven waar je nu heen moet, ik had die bewakers kunnen doden, de makkelijkste manier, maar je beschadigt wel je reputatie bij die factie en daar had ik in het begin geen zin in...heb 45 minuten lopen zoeken naar die pillen...niet gevonden) die de game helemaal onderuit halen, de game vertraagd, je weer rot hopeloos van binnen voelt en denkt, daar gaan we weer.
Dus nee dit is de laatste game van Spiders die ik een kans geef, ze zijn het net niet voor mij...

Daar bestaat een exact passend, Nederlands woord voor: saai