Blasphemous (2019)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Action / Platform

Ontwikkeld door The Game Kitchen
Uitgegeven door Team17

Een vuile vloek heeft het land van Cvstodia en al zijn inwoners getroffen, enkel bekend als The Miracle. Speel als The Penitent One, de enige overlevende van het bloedbad van Silent Sorrow. Gevangen in een eindeloze cyclus van dood en wedergeboorte, is het aan jou om deze wereld te bevrijden van dit vreselijke lot. Verken deze nachtmerrie van verwrongen religie en ontdek de vele geheimen die onder de rottende oppervlakte verborgen liggen en probeer deze eeuwige verdoemenis te verbreken.

avatar van mister-fool
De gotische, Bruegel'achtige artstyle vind ik erg sterk. Verder ben ik altijd wel geïnteresseerd in souls-like videogames. Laat maar komen.

De Eerste 17 minuten aan gameplay van IGN. stemmen mij i.i.g optimistisch.

mister-fool schreef:
souls-like videogames.

...metroidvania achtige videogames. Of we hadden hier ook een andere term voor die ik even kwijt ben Maar dat gelul op sites van 'wow Dark Souls in 2D' - nou goh. Had je al ooit van Symphony of the Night en verder gehoord dan.

avatar van mister-fool
Ach, ik vind de term soulslike zodanig descriptief dat ik een spel die zo wordt omschreven vaak wel tof zal vinden. Dat is bij een metroidvania niet altijd het geval. De eerste term ziet meer op combat/sfeer de tweede term meer op de structuur van de wereld: abiltygates, non-linear progression etc.

Moet overigens eerlijk toegeven Symphony of the Night en andere Castlevania's (op de nes en sness-titles na) nog niet gespeeld te hebben.

mister-fool schreef:

Dat laatste was overigens niet op jou gericht, wel op de zogenaamde journalisten die plots doen alsof er een heel nieuw genre is uitgevonden 'een 2D soulslike!'. Terwijl dit toch echt wel beantwoord aan de alles wat er onder een 'metroidvania' valt (aldus open wereld, diverse abilities, 2D). Maar goed - ik volg het spel al een tijd en kijk er wel naar uit - maar het heeft (ook grafisch) toch wel heel wat weg van een Deadcells of Slaine, met wat meer religieuze en horror invloeden. (of dus een Symphony of the Night dus). Ik koop hem sowieso wel een keertje.

Wow ik kijk nu voor het eerst een trailer en de gameplay is echt bruut..
Koppen fijn stampen lichamen open snijden en het heeft echt een eigen duistere en donkere stijl.
even stoom afblazen met dit spel.