Headliner: NoviNews (2018)

PC / Macintosh / Nintendo Switch
Adventure / Simulation

Ontwikkeld door Unbound Creations
Uitgegeven door Unbound Creations

Het is aan jou om de toekomst van onze maatschappij te bepalen, door het nieuws te reguleren. Terwijl je rapportageteam de verhalen vormen, is het aan jou om de harde beslissingen te maken. Zul je de genationaliseerde gezondheidszorg steunen, terwijl je vriendin zich zorgen maakt over de steeds langere wachttijden? Zul je de nieuwe synthetische alcoholindustrie demoniseren, ook al benadrukt je baas dat ze een belangrijke investeerder zijn? Steun je de buitenlandpolitiek van de huidige regering, hoewel spanningen met het buurland toenemen? Probeer een balans te vinden tussen je maatschappelijke en persoonlijke voorkeuren en vorm zo de toekomst van Novistan

Gisteren mijn eerste rondje gedaan. Het spel lijkt qua aanpak een beetje op Papers, Please (2013) en Not Tonight (die niet op de site staat trouwens), alleen bepaal je hier als redacteur welke nieuwsartikelen je in de krant goedkeurd (en bepaalde interacties met bijpersonages). Met alle gevolgen vandien.

Overigens heb je natuurlijk op meerdere vlakken meerdere uitkomsten hebt en is er ook het feit dat je na het uitspelen minstens 1 extra karakter unlocked om het spel vanuit een heel ander oogpunt te volgen. Het zou zomaar kunnen dat er meer zijn maar zover ben ik nog niet. Waar voor zijn geld in ieder geval.

Ook oogt en klinkt het geheel best charmant met zijn grafisch stijltje (ongeveer ala Oxenfree) en het wereldbeeld dat langzaam verandert naarmate de keuzes die je maakt. Een playthrough heb je in pakweg een 90 minuutjes gedaan en heb het voor een euro in de E-Shop (sale) van de Switch gekocht. Wat mij betreft best een aanrader als je van dergelijke dingen houd.

Sinner schreef:
(die niet op de site staat trouwens)

Rechtsboven onder je profielfoto staat game toevoegen!

mumble grumble...

Squall Lionheart schreef:
Rechtsboven onder je profielfoto staat game toevoegen!

Not Tonight!

Vertrouw me, met alle spelfouten en onleesbare zinnen die ik eruitkwak zou een game toevoegen een oneindig frustrerende taak worden om goed te keuren. Daarom dat ik mijn berichten ook eindeloos herlees en herschrijf en edit.

Sinner schreef:

Hier heb ik me trouwens vergist in de spoiler. Begon gisteren aan een nieuwe playthrough en het is niet zo dat het karakter dat je unlocked speelbaar is, maar wel een extra NPC is om mee te praten en die je kan helpen in het voltooien in een bepaalde taak.. Maar alsnog aardig.