Children of Morta (2019)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One / PC / Macintosh

Ontwikkeld door Dead Mage
Uitgegeven door 11 bit

De familie Bergson heeft lang over Mount Morta gewaakt als beschermer van de mystieke berg en het land eromheen. Nu staan ze als familie voor de grootste uitdaging. Het kwaad is de berg ingesijpeld en verandert de ooit zo vredige plek in een kwaadaardige, met monsters gevulde nachtmerrie. Ervaar hoe het is om lid te zijn van een heldenfamilie. Ga met ze op reis en wees getuige van hun problemen en hun overwinningen. Zie hoe sterk hun liefde voor elkaar is, vecht tegen hordes ongelofelijke beesten en verken de duisterste dieptes van deze steeds veranderende berg. De procedureel gegenereerde dungeons zullen je elke keer dat je het huis van de Bergsons verlaat een unieke beleving bieden. Vecht, bescherm en ontdek de waarheid achter het kwaad.

• vanaf dinsdag 15 oktober te koop voor de Nintendo Switch
  • vanaf dinsdag 15 oktober te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf dinsdag 15 oktober te koop voor de Xbox One

Ook eentje die best hoog op mijn verlanglijstje staat. Ik vind het pixel artwork hier prachtig, maar ook het idee van de de diverse familie leden die je kan spelen en blijkbaar de interactie met elkaar om het verhaal voort te laten gaan (ondanks dat je sterft of niet) lijkt me interessant. (als ik het goed heb in ieder geval). Ik wil hem in ieder geval een keertje proberen.