1080° Snowboarding (1998)

Nintendo 64 / Nintendo Wii / Nintendo Wii U
Sports

Ontwikkeld door Nintendo

"1080 Snowboarding" laat je snowboarden met één van de acht verschillende speelbare karakters. Probeer één van de zes afdalingen, laat je kunsten zien op de half-pipe of versla een vriend in de 2 player mode. In 1080 Snowboarding gaat het niet per definitie om stoere tricks met ellenlange combo's draait, maar voornamelijk om het racen. Wie gewoon het eerste de finish heeft gehaald is de winnaar.

Sfeervolle snowboard game. Ben nooit zon fan van dit soort games maar bij 1080 was het wel lekker uitgewerkt allemaal.

neo (crew)
Ben de game nu weer een beetje aan het herontdekken. Het blijft een uitermate moeilijke game, maar met wat oefening is het best te doen. Zo voorkom je vaker het onderuitgaan door bij een sprong gewoon de besturingspook los te laten of bij te verwachten lage sprongen een beetje gebukt te gaan zitten. Maar ik blijf mij erover verbazen dat de besturing van deze zo realistisch is. Na wat oefening valt ook de soms matige AI van de tegenstander op. Er zijn van die voorgeprogammeerde momenten dat deze onderuit gaat, waardoor je daar soms alsnog net je winst uit kan halen. Echter, soms wil de tegenstander vreemd genoeg deze fout overslaan.