Contra: Rogue Corps (2019)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door Konami en Toylogic
Uitgegeven door Konami

Het verhaal speelt zich enkele jaren na dat van Contra III: The Alien Wars (1992). Het vindt plaats in Damned City, waar mensen gek worden van het feit dat ze daar zijn. Er is een top-down isometrische weergave vergelijkbaar met Neo Contra . De game biedt een verhaalcampagne voor één speler , een online coöperatie voor meerdere spelers of een lokale coöperatie voor vier spelers.

Ik heb net de demo uitgespeeld....
En het was gewoon vreselijk, grafisch wazige gamecube /N64 kwaliteit.
En het bestuurde voor geen meter!. Als dit het eind product is dan word helemaal niks.
niet best...

...toevallig in de Switch E-Shop opgepikt en...ik kan alleen zeggen dat ik me voor die 1.99 me er best mee vermaak. Meer dan 4.99 hadden ze me er echter ook niet voor moeten vragen. Het ziet er hartstikke knullig uit op momenten, het is ook geen run 'n gun game meer maar een twin stick shooter (besturing valt me wel mee op zich) en toch...

...eenmaal dat je voorbij de tutorial bent en de keuze hebt tussen de vier karakters en zo je missies kan spelen is het best leuk om zo af en toe even 15 minuutjes te spelen. De humor en het over-the-top gore gehalte (ala jaren 80/90) zitten er ook mooi in. Het is pure middelmaat en ik vermoed dat ik er ook geen heel hoge score aan zal geven maar voor om eerlijk te zijn is het voor fans van het genre die 1.99 over hebben nou ook niet de grootste miskleun ooit.

Valt misschien onder het kopje guilty pleasures voor mij persoonlijk?