Battle Squadron (1989)

Alternatieve titels: Battle Squadron: The Destruction of the Barrax Empire | Battle Squadron ONE

Commodore Amiga / Sega Mega Drive/Genesis / Apple iOS / Android / PC / Macintosh
Shooter / Action

Ontwikkeld door Cope-Com
Uitgegeven door Innerprise en Electronic Arts

Vele jaren in de toekomst speelt zich in een ander sterrenstelsel een eeuwenlange oorlog af tussen de Earth Defense Fleet en het Barrax Empire. Twee Earth Defense Commanders, Lori Bergin en Barry Mayers, keerden terug van een onderzoeks- en vernietigingsmissie met betrekking tot de nieuwste Barrax-technologieën op planeet Urania, toen plotseling een Barrax-cruiser achter hen verscheen, hun schip binnenbracht en de commandanten gijzelde op planeet Terrainia. De missie van de speler is om de commandanten te redden en alle Barrax-bedreigingen in het proces te elimineren.

In alle opzichten een klassiekertje die tot gister nog niet op Gamesmeter stond , Alleen wel een klassieker die ik de laatste jaren pas echt heb gespeeld. Moeilijke maar toffe topdown shooter met een epische soundtrack.