Deathloop (2021)

Shooter / Action
single player / online

Ontwikkeld door Arkane
Uitgegeven door Bethesda

In een tijd van totale waanzin, waar de laatste flarden van de mensheid tevergeefs proberen stand te houden, verkeert Black Reef in een vreemde soort stasis. Het eiland zit vast in een mysterieuze tijdsloop, waarin diens laatste dagen constant herhaald worden. 'The Captain' Colt is vastbesloten om deze zinloze herhalingsoefening te beëindigen. Zijn nemesis Julianna 'Jules' strijd echter uit alle macht om de status quo te behouden.

Deathloop Review: All You Need Is Kill - GameSpot
Een 10

Een soort opvolger van Dishonored (2012) hier moet je uiteindelijk een groep van 10 mensen uitschakelen dat is je doel, het zijn dan wel eindbazen in een interessante wereld. Alleen heb ik niks met Dishonored het is mij te steriel.

avatar van legian
Ik ben groot liefhebber van Dishonored, maar hoe meer ik hiervan zie hoe minder interesse ik erin heb eigenlijk. Maar ik ga wel eens zien komend jaar wat de reacties zijn. Pak hem daarna wel mee in gamepass waarschijnlijk.

'Gamespot een 10'. Nee. Echt.

Mijn eerste reactie was 'waw! Een next-gen spel dat best wel aardig lijkt!'. En dan ook op de PC te spelen is en volgend jaar op de Xbox. Toen het me opviel dat het wel erg op Dishonored leek en ik het ook meekreeg in een video-review...

Nou ja...laat me stellen dat ik dit best wel zou spelen. Maar laat me daar ook bij zeggen dat ik dit nou niet bepaald mooier of sfeervoller vind uitzien dan Dishonored 2 (die ik nog moet in huis halen. 1 uitgespeeld, 2 enkel bij een vriend af en toe bekeken). Dus ja, dit lijkt me wel leuk, maar ziet eruit alsof het best op een PS4 of Xbox One had gekund. En in zijn geheel toch nou niet iets dat naar mijn smaak beter zou of zal zijn dan eerder genoemde games. Maar proberen wil ik het wel.

Sinner schreef:

Mijn eerste reactie was 'waw! Een next-gen spel dat best wel aardig lijkt!'.

Ja ik had hetzelfde idee het ziet er niet super mooi uit ik dacht eerst dit is een Ps4 of een X-box spel maar neen. En het is waarschijnlijk een van de laatste PlayStation exclusive van Bethesda...

banjo schreef:

Het is maar tijdelijk (timed) exclusive. Volgend jaar verschijnt het ook op de Xbox consoles.

Ziet er heel anders uit dan verwacht...

avatar van AdrievMer86
Ja heb hier 2 uren van gespeeld en het is niet mijn type game.
De game voelt goed vanwege de vele opties die je hebt en het is solide uitgewerkt in zijn algeheel.
Ja qua stealth voelt het alleen wat vreemd aangezien het een combinatie van fps en stealth is.
Het is niet zo zeer dat je gebruikt maakt van schaduwen en echt sneaken zoals de meeste stealth games.
Het stealth gedeelte is meer dat je het van gadgets/items, voorwerpen en superkrachten moet hebben om vijanden, en vooral vijanden in groepjes uit te schakelen.
Dat is ook gelijk de reden waarom de gameplay niet voor iedereen gericht is.
Het fps gedeelte vind ik persoonlijk te fallout/clunky achtig aanvoelen 1 of andere manier.
Het is vooral veel nadenken en je hebt qua customizen veel opties.
Het is voor mij soms allemaal een beetje too much en persoonlijk heb ik liever puur stealth of puur FPS actie zonder er echt bij na te denken. Ben dan ook een arcade gamer uiteindelijk.

Het is geen slechte game. Je moet er alleen van houden.