menu

Deathloop (2021)

mijn stem
3,24 (19)
19 stemmen

PC / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Shooter / Action
single player / online

Ontwikkeld door Arkane
Uitgegeven door Bethesda

In een tijd van totale waanzin, waar de laatste flarden van de mensheid tevergeefs proberen stand te houden, verkeert Black Reef in een vreemde soort stasis. Het eiland zit vast in een mysterieuze tijdsloop, waarin diens laatste dag constant herhaald worden. Colt 'The Captain' Vahn is vastbesloten om deze zinloze herhalingsoefening te beëindigen. Zijn nemesis Julianna 'Jules' Blake strijd echter uit alle macht om de status quo te behouden.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=mc2hz3LJhTY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Banjo
Deathloop Review: All You Need Is Kill - GameSpot
Een 10


Een soort opvolger van Dishonored (2012) hier moet je uiteindelijk een groep van 10 mensen uitschakelen dat is je doel, het zijn dan wel eindbazen in een interessante wereld. Alleen heb ik niks met Dishonored het is mij te steriel.

avatar van legian
3,0
Ik ben groot liefhebber van Dishonored, maar hoe meer ik hiervan zie hoe minder interesse ik erin heb eigenlijk. Maar ik ga wel eens zien komend jaar wat de reacties zijn. Pak hem daarna wel mee in gamepass waarschijnlijk.

avatar van Sinner
'Gamespot een 10'. Nee. Echt.

Mijn eerste reactie was 'waw! Een next-gen spel dat best wel aardig lijkt!'. En dan ook op de PC te spelen is en volgend jaar op de Xbox. Toen het me opviel dat het wel erg op Dishonored leek en ik het ook meekreeg in een video-review...

Nou ja...laat me stellen dat ik dit best wel zou spelen. Maar laat me daar ook bij zeggen dat ik dit nou niet bepaald mooier of sfeervoller vind uitzien dan Dishonored 2 (die ik nog moet in huis halen. 1 uitgespeeld, 2 enkel bij een vriend af en toe bekeken). Dus ja, dit lijkt me wel leuk, maar ziet eruit alsof het best op een PS4 of Xbox One had gekund. En in zijn geheel toch nou niet iets dat naar mijn smaak beter zou of zal zijn dan eerder genoemde games. Maar proberen wil ik het wel.

avatar van Banjo
Sinner schreef:


Mijn eerste reactie was 'waw! Een next-gen spel dat best wel aardig lijkt!'.


Ja ik had hetzelfde idee het ziet er niet super mooi uit ik dacht eerst dit is een Ps4 of een X-box spel maar neen. En het is waarschijnlijk een van de laatste PlayStation exclusive van Bethesda...

avatar van Sinner
Banjo schreef:
En het is waarschijnlijk een van de laatste PlayStation exclusive van Bethesda...


Het is maar tijdelijk (timed) exclusive. Volgend jaar verschijnt het ook op de Xbox consoles.



Ziet er heel anders uit dan verwacht...

avatar van AdrievMer86
Ja heb hier 2 uren van gespeeld en het is niet mijn type game.
De game voelt goed vanwege de vele opties die je hebt en het is solide uitgewerkt in zijn algeheel.
Ja qua stealth voelt het alleen wat vreemd aangezien het een combinatie van fps en stealth is.
Het is niet zo zeer dat je gebruikt maakt van schaduwen en echt sneaken zoals de meeste stealth games.
Het stealth gedeelte is meer dat je het van gadgets/items, voorwerpen en superkrachten moet hebben om vijanden, en vooral vijanden in groepjes uit te schakelen.
Dat is ook gelijk de reden waarom de gameplay niet voor iedereen gericht is.
Het fps gedeelte vind ik persoonlijk te fallout/clunky achtig aanvoelen 1 of andere manier.
Het is vooral veel nadenken en je hebt qua customizen veel opties.
Het is voor mij soms allemaal een beetje too much en persoonlijk heb ik liever puur stealth of puur FPS actie zonder er echt bij na te denken. Ben dan ook een arcade gamer uiteindelijk.

Het is geen slechte game. Je moet er alleen van houden.

avatar van Chrismania
4,5
Beetje tamme reacties hier vooralsnog. Ik vind het bewonderingswaardig hoe deze game echt uniek voelt met het gebruik van beproefde game mechanics. Daarnaast speelt het allemaal heerlijk en zijn de art direction en het level design fantastisch.
Minpuntje vond ik dat de game er voor mij wel echt een paar uur over deed voordat hij echt ‘klikte’. Dit komt waarschijnlijk door de vrij lange tutorial fase.
Verder niets dan lof.

avatar van JacoBaco
4,5
Inmiddels al flink aan de gang. Het is een game waarbij je inderdaad effe moet doorzetten. Maar vind je het na 3 a 4 uur spelen nog steeds niks dan moet je nog even doorzetten.. Nee stop er dan maar mee hoor.

avatar van leatherhead
4,0
Eens met mijn twee bovenburen. De game heeft inderdaad echt wel even de tijd nodig om op gang te komen. Ik heb de game zelfs gedurende de ''tutorialfase'' een tijdje weggelegd omdat ik er eigenlijk weinig plezier uithaalde. Het voelt aanvankelijk erg random aan allemaal en de game mist sturing. Je kunt je tijdens deze fase eigenlijk het beste gewoon door de eerste missie heen rushen, aangezien exploratie je dan gewoon nog niks oplevert en je bepaalde cruciale game mechanics nog niet kunt gebruiken.

Maar eens het eenmaal op gang is, speelt het toch wel weer erg lekker en typisch Arkane. De Dishonored invloeden zijn erg duidelijk (één bepaalde power is letterlijk hetzelfde), maar de game weet toch ook wel echt een eigen stijltje neer te zetten. En eens je beschikking hebt over een aantal gave powers en je de levels een beetje kent, flowt de gameplay gewoon heerlijk wordt de wereld een sandbox waar je je helemaal uit kunt leven. Het hele timeloop gegeven lijkt in het begin misschien wat nodeloos ingewikkeld, maar eigenlijk steekt het eenvoudiger in elkaar dan je aanvankelijk denkt. Erg leuk om de levels te zien veranderen op basis van de verschillende daggetijden en de wijze waarop je deze als speler kunt beïnvloeden.

Niet het allerbeste werk van Arkane (Dishonored 2 en Prey vind ik toch nog wat beter), maar echt zeer de moeite waard eens je de eerste 1,5/2 uur doorstaan hebt. Goed om te zien dat de studio toch ook wel nieuwe dingen blijft proberen en niet gaat teren op het uitmelken van eerdere, succesvolle reeksen.

avatar van Confusie
Ze hebben duidelijk hun best gedaan om een lekker eigenzinnig spel neer te zetten dat vind ik er kek aan.

avatar van legian
3,0
AdrievMer86 schreef:
Ja qua stealth voelt het alleen wat vreemd aangezien het een combinatie van fps en stealth is.

Voor mijn gevoel wordt je vooral erg gepushed om de wapens te gebruiken, net zoals in Prey eigenlijk. Een beetje het tegenovergestelde zoals in Dishonored waar de focus meer op stealth lag. Ik mis hier dan ook een silenced pistol of iets dergelijks om stilletjes van afstand iemand om te kunnen leggen.

Nu ben ik pas net door de introductie periode heen, die wel erg lang duurt trouwens (heb er 5 uur inzitten zie ik). Dus wie weet wat er nog gaat komen. Maar voor zover zit ik een beetje in dubio met de game. Het speelt als een Arkane game, dus dat zit wel goed. En de stijl is ook weer erg tof. Maar alles is zo ongelofelijk druk dat het geheel wat onoverzichtelijk wordt. En de hele tutorial is voor mijn gevoel wel erg complex in elkaar gezet.

Gelukkig weten ze wel een wereld neer te zeten waar ik meer van wil weten en die ik wil ontdekken, waardoor ik ook moeite heb om hem weg te leggen. Dat doen ze in ieder geval erg goed. Maar ik ben benieuwd of deze zich uiteindelijk kan meten met Dishonored of Prey.

avatar van legian
3,0
Deathloop is een gevalletje net wel net niet. De game heeft een overduidelijke Arkane vibe in zich. En qua gameplay zit het wel goed, visueel is het ook weer aantrekkelijk, hoewel de artstyle mij niet geheel ligt. Maar Deathloop moet het vooral hebben van het concept waar alles om draait, het constant opnieuw beleven van de dag. En juist daar ligt ook het probleem.

Maar goed, laat ik beginnen wat wel lekker werkt. De gameplay zit weer uitstekend in elkaar en voelt vanaf het begin enorm vertrouwd aan. De game is na Dishonored en Prey dan ook gemakkelijk op te pakken en te spelen. Ik viel dan ook direct weer terug in mijn sneaky modus uit Dishonored. Hoewel Deathloop (net als Prey) meer aandacht legt op combat zijn er gelukkig nog wel voldoende manieren om heerlijk sneaky te werk te gaan. Hoewel de verschillende wapens best wel een fijne gunplay opleveren.

Ook de personages Colt en Julianna zijn erg tof en voelen echt als levende personages. Mede ook dankzij het leuke en sterke voice-acting en schrijfwerk. De interacties die ze hebben als je de verschillende levels inloopt is erg leuk gedaan en zorgt ervoor dat hun band wat verder uitgediept wordt.

Daarmee heb ik de sterke onderdelen wel gehad eigenlijk. De levels zou ik er eigenlijk ook nog wel onder willen zetten, maar omdat je elk level meermaals bezoekt begint dat op den duur saai te worden. Ze zijn sterk in elkaar gezet maar er veranderd weinig om de levels gedurende de 4 tijdsperiodes echt interessant te houden als je voor de 16e keer een level bezoekt. Waardoor je uiteindelijk het level inspringt om puur te doen wat je moet doen en dan weer zo snel mogelijk weg bent. Wat zo’n 10 minuten kost in een veel gevallen. Het wordt helemaal vervelend als je meermaals een level moet bezoeken om hetzelfde te doen om verder te komen.

Ook de rest van de personages, de verschillende doelen, zijn weinig memorabel en vooral erg over de top en excentriek. Helaas niet op een pakkende manier. Waar vooral de vijanden in Dishonored een sterke indruk achter lieten komen ze hier allemaal over als het zoveelste slachtoffer van je wapens. Wat erg jammer is want juist zei zijn een belangrijk onderdeel in het constant bezoeken van de verschillende levels.

Ook het einde voelt als een beetje als een anti climax, waarbij de weg er naartoe eigenlijk nog interessanter is dan het uitkomst. Vooral omdat de antwoorden die je krijgt al op voorhand onthuld worden en er verder eigenlijk geen echt sterke gevolgen zijn. Nou heb ik nog niet alle eindes gezien dus daar kan nog wat in wijzigen. Maar voor zover heeft het geen echte indruk achter gelaten.

En dat laatste vat eigenlijk Deathloop wel een beetje samen. Het laat niet echt een indruk achter. Het speelt leuk weg en heeft een interessant concept. Maar het moet het teveel hebben van het concept en mist daarbij een memorabele uitwerking.

avatar van JacoBaco
4,5
Goed verwoord, maar voor mij is dit 1 van de beste games van 2022. Er zijn duidelijk 2 kampen ontstaan waarin het ene kamp (begrijpelijk) zegt dat de game ondanks het goede en fascinerende concept toch wel faalt. En het andere kamp vindt het wel erg geslaagd.

Ja ook ik betrapte mezelf er een keer op dat ik dacht pfff daar gaan we weer voor de 16e keer. Maar het enthousiasme domineerde. En dat wordt aangesterkt door de voice-acting en de excentrieke karakters waar je het tegenop neemt.

De game heeft 3 verschillende eindes en wellicht heb jij het minst interessante einde gekregen. Geen enkel einde heeft een impact waar over 10 jaar nog steeds over gesproken wordt, maar ik ben er dik tevreden mee.

avatar van legian
3,0
JacoBaco Ik had het einde waarin ik Julianna niet neerschoot en ze uiteindelijk dus ook het strand mij stond op te wachten. De andere eindes wil ik ook nog even bekijken, maar volgens mij hangt dat allemaal af van de laatste keus en is de situatie die daar naartoe leid elke keer hetzelfde. En dat vond ik ook niet bijster sterk.

Dat er twee kampen ontstaan is wel voor mijn gevoel wel een beetje typerend voor Arkane games, afgezien van Dishonored die volgens mij wel breed gewaardeerd wordt. Helaas zit ik deze keer in het minder enthousiaste kampt. Toch juich ik dit wel toe, ze blijven dingen proberen en zichzelf ontwikkelen in een toch wel wat niche genre van de industrie. Om die reden ben ik ook erg benieuwd naar RedFall, hoewel ik daar ook een beetje eenzelfde ervaring verwacht als dat ik bij Deathloop had.

maar goed, blij dat er wel een publiek is voor de game. Dat is alleen maar fijn.

avatar van legian
3,0
JacoBaco schreef:
De game heeft 3 verschillende eindes en wellicht heb jij het minst interessante einde gekregen.

heb ze ondertussen alle drie gezien maar er zit er geen enkele tussen die eruit springt wat mij betreft. Het laatste stuk levert verder ook geen nieuwe dingen op, ook niet als je bij de derde keer daar aankomt. Wat ik dan wel weer tof vindt is dat er niet echt een goed of slecht einde is. Het is wat meer grijs met zowel positieve als negatieve effecten. Ook de hint naar Dishonored (die ik pas laat realiseerde) is wel tof.
Verder blijft het einde voor mij aanvoelen als een after thought.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:00 uur

geplaatst: vandaag om 10:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.