menu

Little Nightmares II (2021)

mijn stem
3,73 (11)
11 stemmen

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Platform / Puzzle
single player

Ontwikkeld door Tarsier
Uitgegeven door Bandai Namco

Het is tijd voor een nieuwe nachtmerrie! Vervolg Six' reis op het vasteland, waar ze Mono ontmoet, een jongen met een zak over zijn hoofd. Trotseer samen deze wrede nieuwe wereld en baan je een weg naar de Signal Tower, die zijn constant flikkerende schaduw over het land werpt.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=MlX3kh1Y7Cg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Fonzzz002
3,5
Fonzzz002 (crew)
Een sfeervol vervolg die het mindfuck gehalte lekker hoog houd. Het speelt zich op geheel nieuwe locaties af, nieuwe personages, nieuwe monsters en je leert meer van de lore (tenminste, voor zover het verhaal te begrijpen valt).

Little Nightmares 2 voelt precies als zijn voorganger: dezelfde sfeer, dezelfde besturing, soortgelijke puzzels en soortgelijke monster confrontaties. Dit gebrek aan nieuwe aspecten vond ik ergens een gemis omdat het verrassingselement verminderd was, maar dit deel maakt het goed door de nieuwe locaties, nieuwe monsters en vreemde wendingen in het verhaal.
Dit is een game die je gooit in een vreemde wereld, niet wetende wat er precies aan de hand is. Er gebeurd van alles, je ziet van alles, maar of je er iets van snapt is de vraag. Zelfs met kennis van deel 1 waren er heel wat dingen die ik niet goed begreep. Dit is geen kritiekpunt, want soortgelijk als Inside is het juist één van Little Nightmare z’n krachten: het geeft je voldoende stof om te snappen wat er ongeveer gebeurd, maar het laat ook heel wat vragen over. Het is dit een kwestie van theorieën en uitleggen op het internet opzoeken, of zelf met een invulling komen.

Toch vond ik dit deel minder dan zijn voorganger. Zonder het verrassingselement was er simpelweg geen angst meer en viel het merendeel van de puzzels in één oogopslag te doen. Het platformen is klunzig en niet leuk om te doen. Aan de ene kant past dat juist goed bij een game als dit: je voelt je een slap, klein figuur in een grote gevaarlijke wereld. Aan de andere kant ging ik in dit deel (voor mijn gevoel) wel 2x vaker dood dan in zijn voorganger, waardoor het teveel frustratie wekte. Vooral de combat sequenties konden voor een boel frustratie zorgen in hoe onprettig het was om te besturen, evenals dat er wel 6 achtervolging sequenties in dit deel zaten. Op den duur ging het spektakel en de spanning er voor mij af, en nam het plaats om frustratie als het personage voor de zoveelste keer niet goed over een rand wou springen of tegen iets aanliep etc. Meer ruimte voor kleine fouten had gemogen.

Ergens voel ik teleurstelling. Ik hoopte op een 4,5*, kreeg een 3,5*. Maar ik heb dit deel vooralsnog met plezier gedaan. Uren vlogen voorbij en voelde altijd belangstelling te zien waar het heenging

3,5*

Gast
geplaatst: vandaag om 08:00 uur

geplaatst: vandaag om 08:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.