Little Nightmares II (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Platform / Puzzle

Ontwikkeld door Tarsier
Uitgegeven door Bandai Namco

Het is tijd voor een nieuwe nachtmerrie! Vervolg Six' reis op het vasteland, waar ze Mono ontmoet, een jongen met een zak over zijn hoofd. Trotseer samen deze wrede nieuwe wereld en baan je een weg naar de Signal Tower, die zijn constant flikkerende schaduw over het land werpt.

Benieuwd naar

De demo is inmiddels speelbaar op de PC! Demos voor consoles komen volgend jaar.

Deel 1 was ook al zo mooi en deze lijkt nog donkerder te gaan worden of duister...
Ik wil die speciale editie halen daar zitten leuke dingen bij een soort mini tv'tje, posters en een poppetje etc..
En die 2 spelers die ik in de vele filmpjes zie die zullen wel voor co-op zijn denk ik he..?

Banjo schreef:

Voor zover ik weet is 'ie enkel singleplayer...

Squall Lionheart schreef:

Voor zover ik weet is 'ie enkel singleplayer...

Aa dat is ook beter voor mij persoonlijk ik heb nooit wat aan een co-op..
Dit spel is echt iets om naar uit te kijken..

Ik moet deel 1 nog spelen, zit gelukkig bij Xbox Gold deze maand. Maar daarstraks dus even de demo op de Switch gespeeld en dat zit qua sfeer en gameplay toch wel snor. Je hoort het alweer aankomen 'ideaal voor de Switch'. Op de een of andere manier bevallen dit soort games me ook heel erg in handheld mode. Bevalt deel 1 me bvb zie ik me die alsnog oppikken voor de Switch.

Maar in ieder geval - deze begint wel erg sfeervol, speelt lekker en ziet er knap uit. Ook weer op de wishlist.

Little Nightmares 2 review (PS4) - Kleine nachtmerries worden groot | Power Unlimited - pu.nl

een 7,8 en met deze bevinding "maar helaas ook frustrerende gameplay-elementen van zijn voorganger overneemt." die zat er wel in ja maar dat vond ik niet echt heel storend.

avatar van Mr. Olaf
Sinner schreef:

Deel 1 staat bij mij ook nog op de lijst om te spelen. Maar wat ziet dit deel er weer mooi uit zeg!

Banjo schreef:

Zat serieus net nog naar een maat te appen dat ik bijna was ge-ragequit . Is wederom een goed spel hoor. Zit dit keer wel een nieuw gameplay element in dat ik niet onder de knie krijg.

Fonzzz002 schreef:

Ja de sfeer begint gelijk lekker donker en ik kreeg gelijk een bijl ter beschikking .
Ik hoop op nog meer van dat soort nieuwe dingen en het is serieus aan te raden om een koptelefoon op te zetten het geluid is ontzettend goed.

Een sfeervol vervolg die het mindfuck gehalte lekker hoog houd. Het speelt zich op geheel nieuwe locaties af, nieuwe personages, nieuwe monsters en je leert meer van de lore (tenminste, voor zover het verhaal te begrijpen valt).

Little Nightmares 2 voelt precies als zijn voorganger: dezelfde sfeer, dezelfde besturing, soortgelijke puzzels en soortgelijke monster confrontaties. Dit gebrek aan nieuwe aspecten vond ik ergens een gemis omdat het verrassingselement verminderd was, maar dit deel maakt het goed door de nieuwe locaties, nieuwe monsters en vreemde wendingen in het verhaal.
Dit is een game die je gooit in een vreemde wereld, niet wetende wat er precies aan de hand is. Er gebeurd van alles, je ziet van alles, maar of je er iets van snapt is de vraag. Zelfs met kennis van deel 1 waren er heel wat dingen die ik niet goed begreep. Dit is geen kritiekpunt, want soortgelijk als Inside is het juist één van Little Nightmare z’n krachten: het geeft je voldoende stof om te snappen wat er ongeveer gebeurd, maar het laat ook heel wat vragen over. Het is dit een kwestie van theorieën en uitleggen op het internet opzoeken, of zelf met een invulling komen.

Toch vond ik dit deel minder dan zijn voorganger. Zonder het verrassingselement was er simpelweg geen angst meer en viel het merendeel van de puzzels in één oogopslag te doen. Het platformen is klunzig en niet leuk om te doen. Aan de ene kant past dat juist goed bij een game als dit: je voelt je een slap, klein figuur in een grote gevaarlijke wereld. Aan de andere kant ging ik in dit deel (voor mijn gevoel) wel 2x vaker dood dan in zijn voorganger, waardoor het teveel frustratie wekte. Vooral de combat sequenties konden voor een boel frustratie zorgen in hoe onprettig het was om te besturen, evenals dat er wel 6 achtervolging sequenties in dit deel zaten. Op den duur ging het spektakel en de spanning er voor mij af, en nam het plaats om frustratie als het personage voor de zoveelste keer niet goed over een rand wou springen of tegen iets aanliep etc. Meer ruimte voor kleine fouten had gemogen.

Ergens voel ik teleurstelling. Ik hoopte op een 4,5*, kreeg een 3,5*. Maar ik heb dit deel vooralsnog met plezier gedaan. Uren vlogen voorbij en voelde altijd belangstelling te zien waar het heenging

Ik weet dat er een beestje met hoedje verstopt zit op zolder in het jagers huisje.
En hij zit in de koffer maar wat ik ook doe hij komt niet te voorschijn wie weet hoe dat werkt?.
Het is de Switch versie dus het kan ook een glitch zijn..

Banjo schreef:
Het is de Switch versie dus het kan ook een glitch zijn..

Als ik me niet vergis verstopt hij zich meerdere keren in deze kamer. Je moet in bepaalde hoeken trekken / springen om hem uit te lokken. Hier een video die het laat zien.

Nee het is heel vreemd maar die "Winch" vind je niet in de Switch versie..
heel vreemd..

Game is in de aanbieding, maar twijfel. Is deze echt minder dan 1 of is de vernieuwing er gewoon af?

...en deeltje 3 staat ook in de planning zag ik op Steam. (die natuurlijk een Autumn sale hebben).

Verrek. Ik heb maar een stukje van 1 gespeeld na aankoop en dat beviel erg, ook 2 heb ik gewoon op de Switch staan en zag er prima uit en nu zijn we alweer bij bijna bij 3.