Cuphead in The Delicious Last Course (2022)

Alternatieve titel: Cuphead: The Delicious Last Course

PC / Macintosh / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4
Action / Platform

Ontwikkeld door MDHR
Uitgegeven door MDHR

In deze uitbreiding worden Cuphead en Mugman vergezeld door mevrouw Chalice voor een nieuw avontuur op een gloednieuw eiland. Neem het op tegen een cast van veelzijdige schermvullende bazen om Chef Saltbaker te helpen met zijn uitdagende zoektocht naar ingrediënten.

Waar blijft dit vervolg!?!?!? Hoor/lees er niets meer over

Eindelijk een release datum!!!! 30-06-22

Cuphead is een van mijn favoriete games ever en heb dit nauw gevolgd. Zo’n zin in en de trailer is zoooooo dope

Cuphead-dlc The Delicious Last Course verschijnt op 30 juni | Nieuws | Gamer.nl

Haaa, wat een geniale trailer! Wellicht de leukste die ik in tijden heb gezien.

Yes, morgen gelijk aanschaffen. Heb hier zo lang op gewacht!!!

-marco- schreef:
Yes, morgen gelijk aanschaffen. Heb hier zo lang op gewacht!!!

De twijfel betreft echter, ga ik voor de Xbox of Switch versie….. lastig

Dit lijkt me weer zo'n typische Switch game.

-marco- schreef:

De twijfel betreft echter, ga ik voor de Xbox of Switch versie….. lastig

Doe maar voor je Switch... Oled en zo.

Het is de switch geworden

Maar moet echt weer ff inkomen zeg, heb nog geen baas dood. Kom namelijk niet langs Glumstone The Giant en vertik het een andere baas/lvl te doen

Maar wel weer leuk, heb hier 5 jaar op gewacht en de prijs van 7,99 is ook erg fijn btw!

Voor 8 euro maar! Ik ben niet een hele dikke fan van dit spel maar voor die prijs is het wel heel aantrekkelijk en het krijgt ook hoge scores. Maar volgens mij komt er ook nog een fysieke release uit ik ben trouwens ook benieuwd met wat voor soort spel MDHR hierna mee op de proppen komt.

Cuphead: The Delicious Last Course Review - More Than A Cherry On Top - GameSpot
een 9

avatar van leatherhead
Het heeft misschien 4 jaar mogen duren, maar voor 8 euro is de content die je hier krijgt toch wel echt geweldig. Qua designs en animaties overklast het misschien zelfs het origineel soms, wat een fantastisch stijltje. Bosses zijn ook wel lekker pittig en naar mijn idee vaak ook wat ''eerlijker'' gedesigned (niet zoveel RNG, platforming). Moet de laatste baas nog verslaan, maar die dikke 4* staan toch al wel vast.

Ik moet eerlijk bekennen het te moeilijk te vinden en vaak niet goed kan zeggen wat goede strategieën zijn. Voor mijn gevoel ben ik langer bezig met de gemiddelde boss in deze DLC dan alle bosses uit het origineel. Pas toen een vriend van mij me ging helpen (die een S rank had gehaald bij alle bosses op Hard mode in het origineel) ging het redelijk af. Zonder hem liep ik echt te lang vast. Nu bij de eindbaas en het wil gewoon niet lukken. Zelfs als ik geleide projectielen gebruik, en mij geheel focus op proberen aanvallen te ontwijken, dan kom ik zelden door de eerste fase heen. Het is te chaotisch. Ik denk het op te geven en het bij een 3* oid te houden.

avatar van Finidi
Ik heb zo'n beetje de gehele DLC met de nieuwe character gespeeld, dat leek wel wat simpeler door de extra HP. Dat al geprobeerd, Fonzzz002? Anders wellicht een idee.

Waar ik voorheen ook echt niet de puf had om expert te halen op alle bosses in de basegame, heb ik dat nu wel redelijk soepel kunnen doen met de nieuwe character (en daarmee het spel 100% qua achievements, whoop )

Voorheen probeerde ik The Delicious Course te spelen met het character Cuphead en de wapens uit de originele game. Dit was.. eigenlijk niet leuk. De nieuwe bosses waren gewoon te moeilijk; het koste mij langer om de gemiddelde DLC boss te verslaan dan alle bosses uit de hoofdgame (vooral die koe heb ik verrot gescholden: “Ik hou niet van koeienvlees, maar ik eet het uit principe!”). Deze week begon ik de game helemaal opnieuw, leerde meteen met Chalice spelen en probeerde ik de nieuwe wapens. Holy shit. dit was alsof de game van hard mode naar easy mode sprong. Bosses die eerst een uur duurde lukte nu in de 3e poging. Chalice en het wapen Crackshot zijn overpowered.

Nu ik de DLC heb gespeeld zoals het bedoeld is ben ik aanzienlijk positiever. Wederom is de animatie en creativiteit fenomenaal. De bosses zijn gaaf uitgedacht met allerlei verschillende speelstijlen, visuele thema’s of verschillende fases. Chalice is qua gameplay het hoogtepunt: zij kan tweemaal springen, kan 4 hits hebben ipv 3, parryen doet ze door tegen roze object te dashen en ze heeft een dodge-roll. Dit maakt haar aanzienlijker sterker dan Cuphead. Zelfs in de hoofdgame gaat haast iedere uitdaging makkelijker met de combinatie van Chalice en Crackshot.

Naast nieuwe bosses heeft The Delicious Course ook een reeks aan parry-uitdagingen toegevoegd. Dit zijn mini bosses die je via parryen moet verslaan. Deze waren ieder erg leuk uitgedacht qua gameplay en ze leerde je om zoveel mogelijk de parry te benutten. Deze uitdagingen waren niet alleen leuk om te doen, maar ze belonen je ook met een grote hoeveelheid munten waarmee je alle nieuwe power-ups kon kopen.

Waar voor je geld. Een top toevoeging die zeker aan te raden is als je de hoofdgame waardeert. Maak niet dezelfde fout als ik door bij Cuphead en de wapens uit de hoofdgame te blijven, maar koop de Crackshot en leer met Chalice spelen. De DLC is echt een stuk leuker op die manier.