DARQ (2019)

Ontwikkeld door Unfold
Uitgegeven door Unfold

Volg het verhaal van Lloyd, een jongen die zich bewust wordt van het feit dat hij droomt. De droom verandert echter al snel in een nachtmerrie en alle pogingen om wakker te worden eindigen in mislukking. Lloyd leert hoe hij de nachtmerrie kan overleven door de natuurwetten om te buigen en het vloeibare weefsel van deze droomwereld te manipuleren.

Een leuk indiespel met goede puzzels, een benauwende sfeer en mooie omgevingen. Houd wel in gedachten dat je het spel binnen zo'n 2-3 uur (op je eerste playthrough) uit zal spelen. Naast de lengte van het spel is het grootste minpunt voor mij het gebrek aan een verhaal. De levels voelen losstaand zonder enige uitleg of samenhang en daardoor was het einde voor mij een beetje plots en ondermaats.

Hoe dan ook kan ik dit spel zeker aanraden. Er is overigens al een gratis DLC (van zo'n 15 minuten) uitgebracht en er komt er nog een aan in de toekomst.