Sagebrush (2018)

PC / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Redact
Uitgegeven door Redact en Ratalaika

Onderzoek de tragische omstandigheden die geleid hebben tot de massale zelfmoord van de Perfect Heaven cult. Reis af naar New Mexico en verken de afgelegen Black Sage Ranch, het voormalige landgoed van pater James, de profeet van deze cult, om de waarheid te achterhalen.

Toch wel een heel leuke indie walking simulator met lichte puzzle/adventure elementen.

In Sagebrush had ik het idee dat ik in first person door een soort lo-poly/voxel wereld liep. Waar ik eerst vooral gecharmeerd was door de artstyle, ontdekte ik ook dat het t.o.v. fotorealisme eigenlijk weinig afbreuk doet aan de immersie, en dat het hier bovendien veel overzichtelijker is wat er wel en niet toedoet dan in andere games, waar het imho soms nodeloos zoeken is naar een manipuleerbaar voorwerp.

Dat dit hier het geval is komt door het verhaal dat verteld wordt en het tempo er goed inhoudt, alsmede de sfeer die knap wordt neergezet door zowel graphics als sound.

Een leuk 2,5 uur durend tripje naar de ranch van een sekte waar het niet helemaal lekker mee is afgelopen!