Animal Crossing: New Horizons (2020)

Nintendo Switch
Simulation
single player / online

Ontwikkeld door Nintendo

Als je in de put zit door de waan van de dag, dan heeft Tom Nook de perfecte oplossing voor je: zijn gloednieuwe, superexclusieve Eilandleven-pakket! Je hebt overal kleurrijke personages ontmoet. Je hebt mogen proeven aan het stadsleven. Je hebt misschien zelfs een tijdje een publieke functie bekleed! Maar schuilt er niet iets in je dat smacht naar… vrijheid? Gewoon doen waar je zin in hebt, wanneer het jou uitkomt? Een lange strandwandeling op een onbewoond eiland met ongerepte natuur is wellicht precies wat de dokter je heeft voorgeschreven! Geniet van een zorgeloos bestaan vol creativiteit en geef het leven vorm hoe jij dat wilt. Verzamel grondstoffen en maak er mooie spullen van, zoals meubilair en gereedschap. Leg je eigen tuintje aan en plant bloemen en bomen op geheel nieuwe wijze. Bouw de woning van je dromen en geniet van het eilandleven. Word vrienden met nieuwe bewoners, geniet van de seizoenen, spring met een polsstok over rivieren terwijl je het eiland verkent, en nog veel meer.

avatar van Eraser2
Geniet ervan Ajax&Litmanen1!

Je kunt hem inderdaad prima met weinig tot geen verlies weer van de hand doen. Ik ben de laatste dagen aan het kijken voor een tweede exemplaar en vind hem niet goedkoper dan € 50.

Eraser2 schreef:
Geniet ervan Ajax&Litmanen1!

Klopt, Nintendogames zijn echt nauwelijks goedkoop te krijgen.

Ik heb begin dit jaar Luigi's Mansion 3 (damn, die moet ik nog altijd eens uitspelen) gekocht voor 40 Euro. Was echt bizar goedkoop op Marktplaats. Ben niet opgelicht. Normaal duiken er dan wel 30 mensen op, heb toen geluk gehad.

De enige Switch games in de aanbieding zijn altijd van die gare games. Nooit een echt Nintendoproduct.

Zoals gezegd is dit ook voor mij de eerste AC ervaring en ook ik ben helemaal verslaafd. Ik heb er op moment van schrijven 170 uur inzitten en mijn eiland lijkt nog steeds nergens op.

Het is allemaal gewoon erg aandoenlijk. Ik merk dat ik het leuk vind om alle insecten en vissen te verzamelen, m'n kunstcollectie uit te breiden (of opgelicht te worden...) en gewoon alle kneuterige dingen te doen die je bij AC hoort te doen. Het moment dat je naar een 'mystery island' gaat of je kampeerplek instapt om te zien welke nieuwe villager er nu weer te vinden is, blijft ook leuk.

Er schijnen nog een heleboel updates aan te komen, onder andere duiken - waarbij je ook weer nieuwe dingen zult kunnen vangen - de toevoeging van groenten die je kunt verbouwen en nieuwe winkels. Ik denk dat wij van 'New Horizons' nog jaren plezier zullen blijven hebben.

De eerste dag had ik al een beetje mijn twijfels maar de dag daarna begint het pas echt meer te leven op mijn eilandje en het word nog veel leuker en gezelliger en meer diepgang in de gameplay verwacht ik.
ik ben nu al heel positief dit is iets compleet anders gewoon erg leuk.

Begin moet je ff doorheen, weinig mogelijkheden, maar word echt veel beter. Hoewel ik nu wel weer op een punt zit dat ik alles zo’n beetje heb gedaan. Eiland is zo goed als af, als het al ooit af kan zijn en mijn huis nog maar 1 kamer in te richten.

Maar toch blijf je elke keer weer nieuwe voorwerpen en of DIY vinden. Daarbij is het nu vooral sterren verzamelen.

Eerste ervaring met Animal Crossing gehad. Een overdosis vrolijke kleurtjes en cuteness zullen we maar zeggen. Ik moet even wennen aan dit, maar ik denk wel dat dit leuk kan worden. Morgen verder.

Shinobi schreef:
Ik lees schrikbarend veel berichten op Reddit over mensen die hun hele sociale leven en hygiëne te grabbel gooien, opdat ze maar non-stop deze game kunnen spelen. Ik hoop dat dit niet bij jullie het geval is.

Eric Cartman's bathroom - South Park s10e08 - YouTube

Sinner schreef:
Ik heb besloten dat dit spel er nooit of te nimmer inkomt vanwege het hoge gehalte aan dierenmishandeling.

Hier de ultieme guide aan hoe je het spel kan spelen als veganist, geschreven door de leden van PETA zelf:

PETA's Vegan Guide to 'Animal Crossing: New Horizons'

Ik weet het niet zeker, maar je eerste opmerking is toch hopelijk geen serieuze? Anders...

-marco- schreef:

Kun je na gaan hier zit wel 300 uur aan gameplay in als ik jouw verhaal zo lees!.
Woon je nu in een kasteel? en heb je veel bezoekers?.

275 uur om precies te zijn
He maar wel 5* eiland.
En dan heb ik echt niet alles hoor!
Veel cross breed bloemen mis ik nog bijvoorbeeld en DIY en diverse kleuren van attributen etc

Zijn ook nog wel wat delen op mijn eiland waarover ik twijfel om deze aan te passen.

Maar daardoor blijft deze game ook zo fun, zelfs na 275 uur. Gewoon even dagelijks je ronde maken, vissen, craften, villagers checken etc etc
Dan nog de events natuurlijk, Easter Bunny net gehad, earth day en nog velen te komen. Nintendo heeft al aangegeven deze game nog jaren te gaan ondersteunen aan dergelijke events dan wel achtig dlc’s.

Tevens zit ik veelal op Discord, om te ruilen, turnip prijzen afzoeken, npc bezoeken en bezoekers ontvangen inderdaad.

Nookazon is ook echt een aanrader trouwens!

Zo blij dat ik het AC avontuur ben aangegaan. Elke dag is weer een feestje om op te starten

Ja dat klinkt goed en onbekend ik ben benieuwd en dan heb je (we) de seizoenen wisseling nog niet eens meegemaakt. En kerst en oud en nieuw, haha dit is echt een leuke belevenis...
Elke dag even kijken voor de nieuwste ontwikkelingen ik ben al verslaafd.

Een feestje voor de creatieve geest.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nee natuurlijk niet Zei toch ergens al dat hij na Fire Emblem op de wenslijst stond voor de Switch. Als dat ding weer in stock is voor een degelijke prijs.

ja ja dat hebben we vaker gehoord en oppikken ho maar...
Nee maar serieus dit spel gaat niet zakken in prijs het komende half jaar dat is zeker.
Als de Switch nu een Game cube of een Wii aanbod had ja dan kon je voor een leuke prijs wel de Animal Crossing ervaren maar ja....

Er is nog geen Direct gesignaleerd in de horizon wat ook wel weer apart is.

Vlak voor de ‘intelligente’ lockdown, half maart, hebben wij nog een Switch in huis gehaald en naast Mario Kart en Mario Odyssey (beide fysiek) hebben we ook deze game gehaald. Wel digitaal want fysiek was ie overal uitverkocht. Zelf is dit helaas niet mijn type game, maar de Switch en met name deze game heb ik voor onze kids in huis gehaald. Mijn dochter van 9 is helemaal gek op deze game en speelt dit dagelijks een uurtje. Af en toe kijken we met haar mee en laat ze ons alles van haar eiland zien.

Magnifiek game als dit je genre is en voor jong en oud. Ik heb bijv ook collega’s van rond de 40 die hier helemaal gek van zijn. Zelf kan ik hier dus helaas niks mee, geduld niet voor ofzo, weet niet precies waarom.

Sinner schreef:

Haha ik dacht al. Had je hoger ingeschat. Komt gelukkig ook uit.

Een Switch kopen is nu wel heel prijzig ja. Had voor de gein vorige week eens gekeken, bol.com vroeg zo'n 600 Da's gewoon bijna het dubbele. Niet normaal. Zie net zelfs dat de Switch helemaal niet meer op die site staat. Alleen nog de Lite versie, maar als je voor het eerst een Switch koopt zou ik je die niet aanraden. Op tv spelen lijkt me echt wel een basisding.

mrdig schreef:

Mario Odyssey

Daar heb je ook gewoon minimaal 50 uur dikke fun aan en dan heb je echt niet alle shines.

Ajax&Litmanen1 ik ben zelf 39 en ga er helemaal los op, dus ja ze bestaan.

Trouwens als je eilanden bekijkt op YouTube, krijg je echt een minderwaardigheidscomplex

Over kastelen gesproken banjo check:

This Island has a Modern CASTLE?! | Incredible Animal Crossing New Horizons Island Tour w/ Interview - YouTube

Ajax&Litmanen1 schreef:
Een Switch kopen is nu wel heel prijzig ja. Had voor de gein vorige week eens gekeken, bol.com vroeg zo'n 600 Da's gewoon bijna het dubbele. Niet normaal. .
Dat is idd niet normaal, en vind ik zelfs kwalijke vorm van handel. Ja, we zitten in een vrije markt-economie, maar behalve als Nintendo meer vraagt voor de switch, vind ik niet dat het erg klantenvriendelijk is dergelijk veel op te slaan. Ik zie dat Nedgame.nl bv. ook iets meer vraag voor bijvoorbeeld Ring Fit Adventure (99,- ipv 79,-) of de switch light (20 euro meer denk ik) en dat vind ik al niet helemaal netjes.

Zijn wel externe verkopers bij bol dan, toch even een kleine nuance.

Met de PS4 zag ik destijds ook zulk gedrag.

Confusie schreef:
Zijn wel externe verkopers bij bol dan, toch even een kleine nuance..
Dat is het excuus dat bol.com ook gebruikte bij het begin van de crisis met handgel of toiletpapier (of nog iets anders). Bol maakt de regels, en als ze hun partners niet kunnen controleren of bijsturen is dat even erg.

Weet iemand ook hoe ik die (dronken) aangespoelde eend weer bij wakker krijg?

banjo schreef:
Weet iemand ook hoe ik die (dronken) aangespoelde eend weer bij wakker krijg?

Jazeker, net zo lang blijven praten tot die opstaat

Ik laat mezelf soms echt te veel mee sleuren met wat ik doe in dit spel...
Ik onderschat steeds de diepere gameplay van 'simpele' dingen bijvoorbeeld geld boompjes begraven vlak aan de kust en ze willen maar niet groeien, even met de gieter er over en wachten op de volgende dag en nog steeds helemaal niks!. En zo zijn er nog tig dingen waar ik een punthoofd van krijg.
En dan Komt Tom Nook weer met de boodschap dat er eigenlijk helemaal geen nieuws is!...
Nou dan weet ik al dat ik dagen lang geen kloot opgeschoten ben...
Pffff vooruitgang ja ja....

Pffff tik al bijna de 400 uur aan en nog steeds (dagelijks) bezig. Zoveel te doen en (her) in te richten.
Wel heel blij met het resultaat

Niet verwacht dat ik hier zo verknocht aan kon raken!

Ik zit nog maar op dik 30 uur je moet ook wel veel geduld hebben in dit spel hoor.
ik ga nu een echte winkel open en ik kan mijn huis eindelijk weer eens uitbreiden.
En ik heb nog niet eens een vel begeerd trapje om hoger op de berg te komen!.
Dat zit me echt dwars...

Gister was de eerste dag sinds de release dat ik de game niet heb opgestart

De sleur raakt er in na 450 uur

-marco- schreef:
Gister was de eerste dag sinds de release dat ik de game niet heb opgestart

De sleur raakt er in na 450 uur

Qua euro's per uur prima gamepje toch dan