Animal Crossing: New Horizons (2020)

Nintendo Switch
Simulation
single player / online

Ontwikkeld door Nintendo

Als je in de put zit door de waan van de dag, dan heeft Tom Nook de perfecte oplossing voor je: zijn gloednieuwe, superexclusieve Eilandleven-pakket! Je hebt overal kleurrijke personages ontmoet. Je hebt mogen proeven aan het stadsleven. Je hebt misschien zelfs een tijdje een publieke functie bekleed! Maar schuilt er niet iets in je dat smacht naar… vrijheid? Gewoon doen waar je zin in hebt, wanneer het jou uitkomt? Een lange strandwandeling op een onbewoond eiland met ongerepte natuur is wellicht precies wat de dokter je heeft voorgeschreven! Geniet van een zorgeloos bestaan vol creativiteit en geef het leven vorm hoe jij dat wilt. Verzamel grondstoffen en maak er mooie spullen van, zoals meubilair en gereedschap. Leg je eigen tuintje aan en plant bloemen en bomen op geheel nieuwe wijze. Bouw de woning van je dromen en geniet van het eilandleven. Word vrienden met nieuwe bewoners, geniet van de seizoenen, spring met een polsstok over rivieren terwijl je het eiland verkent, en nog veel meer.

Ik heb nog nooit een Animal Crossing game gespeeld en toch heb ik hier ontzettend veel zin in. Ben zeer benieuwd. Inmiddels al ge-preorderd.

avatar van Princess Piranha
In New Leaf heb ik 730 uur zitten Dus ook ik heb heel veel zin in deze game!

Een nieuwe Animal Crossing en een nieuwe Doom die precies op de zelfde dag uitkomen!.
Als Doom mij teveel word dan ga ik voor de ontspanning deze Animal Crossing spelen...
2 maandjes wachten nog..

Princess Piranha schreef:
In New Leaf heb ik 730 uur zitten Dus ook ik heb heel veel zin in deze game!

Dat is ook niet echt normaal meer he 730 uur!

avatar van Princess Piranha
Haha! Ja ik vond het zelf ook wel érg veel. (De uren zijn wel verspreid over vijf jaar. )

Animal Crossing: New Horizons Will Have Free Updates For Holidays, Events - GameSpot

Animal Crossing: New Horizons Adds Tool Wheel And Other Much-Needed Improvements - GameSpot

Animal Crossing: New Horizons word zeker wel een hit!.
Er komen veel leuke dingen in bijvoorbeeld seizoen gebonden activiteiten dat geeft je de zin om het spel weer eens op te starten na een tijdje.

Ook ik heb nooit een AC game gespeeld. Na ja, enkel de mobiel versie en om eerlijk te zijn vond ik daar niet zoveel aan.
Toch, hoe meer materiaal ik van deze game bekijk, hoe nieuwsgieriger ik word. Het ziet er echt super leuk uit. Lijkt me eigenlijk ook wel fun om met mijn dochter (6 jaar) te spelen.
Heb hem inmiddels in de pre order staan, maar twijfel nog wel een beetje. Zal het wat voor mij (en dochter ) zijn als nieuwkomer in deze serie....!?

Letterlijk iedereen uit een bepaalde vriendenkring die ik heb is momenteel Animal Crossing aan het spelen. Het ziet er naar uit dat Pokemon voorlopig even van zijn troon is gestoten. Nu wil ik het nog altijd best wel een keertje proberen maar het staat niet direct bij mijn prio games moet ik bekennen,

Stond ie bij mij ook niet, maar speel niets anders momenteel. Geweldig dit!!
Wie wil vriendjes worden en elkaars eiland bezoeken voor uitwisseling van fruit e.d.?!

Ik heb besloten dat dit spel er nooit of te nimmer inkomt vanwege het hoge gehalte aan dierenmishandeling.

Hier de ultieme guide aan hoe je het spel kan spelen als veganist, geschreven door de leden van PETA zelf:

PETA's Vegan Guide to 'Animal Crossing: New Horizons'

yeaah!

avatar van solidKevin
Sinner schreef:

PETA's Vegan Guide to 'Animal Crossing: New Horizons'

Ik snap dat mensen strijden voor dierenrechten, maar overdrijven is ook een vak. Vooral als je daarvoor een game als Animal Crossing pakt.

solidKevin schreef:
Virtuele dieren lijden evenzeer als physieke in de meta-sfeer! Dood aan alle mensen die anders denken, jullie zijn gek!!!

och, smileys vergeten:

avatar van Princess Piranha
De wereld zou niet hetzelfde zijn als PETA geen commentaar meer levert op games

avatar van brawljeff
De eerste keer dat ik een Animal Crossing game speel, en het valt mij niet tegen. Wat vooral verrassend is, is hoe verslavend het is om dagelijks even te gaan kijken. Eens zien hoe lang dat aanhoudt.

Iemand die mij kan helpen aan een van de volgende items dan wel DIY
(Te ruil, te koop of gift )

Soccerball
Beachball

Ring toss (oranje)
Teacup ride (kleurijk)
Beekeepers hive
Candymachine (bubblegum)
Cotten Candy stall (kleurijk)
Spring ride on (wit)
Tricycle (geel/rood)

Iron garden chair
Iron garden table

Pm me

Bam, zojuist een 5* rating gehaald
Blij mee!

avatar van Eraser2
Ik ben iemand die graag mee springt op de hype train. Zo ook bij deze game, heb hem vorige week maar gekocht. Ik heb de GameCube versie destijds schandalig veel gespeeld maar was er met de DS games ineens helemaal klaar mee. Sindsdien geen Animal Crossing game meer gespeeld en ik was dus ook heel benieuwd of dit nog zo’n verslavend effect op mij kon hebben als vroeger. Het antwoord is: ja. Dit is echt genieten. Het mooie eraan is dat iedere dag dat je speelt je progressie boekt. Of het nou een nieuwe toffe meubel, recept of evenement is. Altijd is er wel weer iets nieuws te doen. Mijn vrouw, die geen gamer is, vindt het ook geweldig en is voor de verandering eens niet bij de Switch weg te krijgen. Gelukkig bezit ik ook nog een Switch Lite

Ik lees schrikbarend veel berichten op Reddit over mensen die hun hele sociale leven en hygiëne te grabbel gooien, opdat ze maar non-stop deze game kunnen spelen. Ik hoop dat dit niet bij jullie het geval is.

avatar van Eraser2
Hahaha nee gelukkig niet. Mochten we die kant op gaan dan is er altijd onze 6 maanden oude dochter nog die onze aandacht opeist. Gelukkig maar

Pfffff, nou gaat wel hard. Heel verslavend. Zit al op 275 uur

En dit is de eerste AC ervaring die ik heb, daarvoor nooit gespeeld.
Speel echt niets anders momenteel

Ik ben zo benieuwd naar de game eigenlijk maar is het niet gewoon een farmvilleachtige game?

Ik heb de game kort gespeeld op de IOS maar dat kon mij totaal niet bekoren. Is dit vergelijkbaar?

avatar van Eraser2
Mijn vrouw wil een eigen eiland dus is opnieuw begonnen op de Switch Lite. Echter wil ik ook doorspelen. Ik denk serieus dat ik hem nog een keer ga kopen Nintendo heeft mijn portemonnee weer te pakken hoor.

Rujar schreef:

Mijn eerste AC ervaring was eigenlijk ook die op IOS, maar dat vond ik echt ruk. Vergelijkbaar, ja want het concept is hetzelfde. Uitwerking is echter vele malen beter op de Switch

Na een hele tijd op de X-Box te hebben gespeeld (dat verveeld op laatst ook wel hoor)
Switch ik nu over op Nintendo spellen, ik heb daar nu een sterke behoefte aan het zijn ook wat meer troost spellen zoals Mario Kart, Mario en de nieuwe Animal Crossing waar ik nu mee ga beginnen. Ik ga met de hype mee ik weet het... maar ik verwacht elke dag een klein (digitaal) feestje! dat kan ik wel gebruiken.

Is deze game nou zo briljant? Ik lees er online steeds meer over. Ik ken de franchise van naam, maar nooit iets van gespeeld. Nintendo is kleurrijk, maar dit zag er zelfs wat kinderlijk uit. En toch...het kriebelt nu wel een beetje. Schijnbaar zit hier heel veel leuke gameplay in en voel je je goed als je dit speelt. Iets wat ik in deze periode op zich wel kan gebruiken.

Thijs (27) kan niet zonder Animal Crossing: 'Alles is leuk en vrolijk' | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Ajax&Litmanen1 schreef:
Is deze game nou zo briljant

Op hun eigen manier zijn dit soort games inderdaad 'brilliant'. Het zijn timesinks - niets meer maar ook niets minder. Of het nou een Animal Crossing is (al een eeuwigheid niet meer gespeeld, maar wel eentje die ik wil hebben), een Story of Seasons Trio of Towns, Stardew Valley of Graveyard Keeper. Zonder dat je het weet hebt beland je in een bepaalde routine, ontdek je steeds meer over de medebewoners, kleine geheimpjes van het eiland (en je kompanen), speel je nieuwe items en dergelijke vrij en wil je toch net weer een groter huis, een interieur dat erbij past, een boerderij die er mooier en netter uitziet (per spel natuurlijk dat je speelt) of het hart van een vrouwtje veroveren dat rond loopt in het spel). De sereniteit die dergelijke spellen uitstralen vind ikzelf in ieder geval heerlijk. Je bent aan het gamen, van de muziek aan het genieten, alles een beetje aan het upgraden maar er 'hoeft' niets echt - alles lekker aan eigen tempo. Voor mij was het lekker aan eigen tempo en net voor het slapengaan ideaal voor een uurtje (meestal werd het wel een uurtje meer, of twee) te spelen, de ideale manier om tot rust te komen.

Kan zijn dat mensen het maar saaie brol vinden - maar toch merk ik dat heel veel gamers best wel te vinden zijn voor deze games - ook bvb een Stardew Valley is tenslotte niets voor niets een echte hit geworden. Dus - eenmaal de Switche's op de markt aan normale prijzen verkrijgbaar zijn wordt het voor mij weliswaar eerst een Fire Emblem (en Warriors) maar ook een Animal Crossing zie ik wel op de lijst staan.

Het is inderdaad zoals je aangeeft echt wel een 'feel-good' ervaring. Als je eens wat anders wil dan van objective naar objective rennen om mannetjes neer te maaien (kort door de bocht genomen natuurlijk).

De berichten hier en verder online hebben me overtuigd. Zonet de game besteld. Let's try. En als ik het toch niks vind, ach. Dan maar voor een paar Euro minder weer online verkopen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ook meteen een voordeel - het spel raak je vast wel kwijt tweedehands zonder veel geld eraan te verliezen als je het echt niets vind. Zoals met de echt grote Nintendo franchises zakt het in de winkel amper in waarde...