Animal Crossing: New Horizons (2020)

Nintendo Switch
Simulation
single player / online

Ontwikkeld door Nintendo

Als je in de put zit door de waan van de dag, dan heeft Tom Nook de perfecte oplossing voor je: zijn gloednieuwe, superexclusieve Eilandleven-pakket! Je hebt overal kleurrijke personages ontmoet. Je hebt mogen proeven aan het stadsleven. Je hebt misschien zelfs een tijdje een publieke functie bekleed! Maar schuilt er niet iets in je dat smacht naar… vrijheid? Gewoon doen waar je zin in hebt, wanneer het jou uitkomt? Een lange strandwandeling op een onbewoond eiland met ongerepte natuur is wellicht precies wat de dokter je heeft voorgeschreven! Geniet van een zorgeloos bestaan vol creativiteit en geef het leven vorm hoe jij dat wilt. Verzamel grondstoffen en maak er mooie spullen van, zoals meubilair en gereedschap. Leg je eigen tuintje aan en plant bloemen en bomen op geheel nieuwe wijze. Bouw de woning van je dromen en geniet van het eilandleven. Word vrienden met nieuwe bewoners, geniet van de seizoenen, spring met een polsstok over rivieren terwijl je het eiland verkent, en nog veel meer.

Gister was de eerste dag sinds de release dat ik de game niet heb opgestart

De sleur raakt er in na 450 uur

Holy shit

Respect. Ik ben nog verre van zover. Hoop morgen eens weer een dagje de game te kunnen spelen.

centurion81 schreef:

Qua euro's per uur prima gamepje toch dan

Dat is iets meer dan €0,13 per gespeeld uur, dan mag je niks zeggen nee

avatar van Eraser2
Gister was de eerste dag sinds de release dat ik de game niet heb opgestart

De sleur raakt er in na 450 uur

Haha geweldig. Ik heb hem een maandje na release gehaald en heb ook nog geen dag overgeslagen. Doe vaak wel korte sessies van ongeveer een half uur tot een uur. Zit op 80 uur inmiddels. Mijn vrouw die non gamer is zit op bijna 100

Goed, ik ga hier de trouwe spelers om hulp vragen.

Ik heb de game ook een tijdje, helaas nog te weinig gespeeld. Nu wel weer mee bezig. Maar ik merk dat ik de fun nog niet goed zie. Ik loop op het eilandje, verzamel soms wat fossielen, vis of whatever. Tom Nook leert me soms wat.

Maar waar blijft die gameplay waar ik mensen over hoor die dit 400 uur al spelen? Ben ik nog niet ver genoeg? Ik heb recent Blathers op het eiland gekregen, met zijn museum. Hij wil graag 15 objecten. Tevens heb ik mijn eerste huis gekocht. Waar een bed en een lamp in staan. Meer niet.

En nu? Wanneer ga ik al die ontspannend leuke dingen doen? Hoe kom ik daar? Heb er echt al wel een paar uur in zitten. Het voelt allemaal een beetje doelloos nog. Waar is mijn dorp? Waar zijn alle mogelijkheden?

Het leuke en verslavende zit hem in het eigen maken van je eiland en huis. Om dat te bereiken zal je terraforming “moeten” unlocken. Dit krijg je bij een lvl 3 eiland.
De uitdaging zit hem dus eerst om een 3* eiland te behalen en dat doe je door de winkels upgraden, gemeente huis, museum, bewoners werven en vooral naar Tom nook te luisteren
Met terraforming gaat er een wereld voor je open, althans voor mij.
Dan is het een kwestie van verzamelen van items, diy etc om je eiland in te richten en daar gaat veeeeeeeel tijd in zitten.

-marco- schreef:
Met terraforming gaat er een wereld voor je open, althans voor mij.

Maar hoeveel tijd heb ik nodig voor ik een huis of dorp heb? Heb nu een blokkendoos als huisje en de dieren die vanaf het begin al op het eiland woonden hebben ook een tentje. Ik wil dit graag spelen en leuk vinden, maar wordt het de komende 5 uren dan leuker voor me?

Ik rekende een beetje op The Sims op zijn Nintendo's, maar dat moet dan nog gaan komen. Ben het wel beu om te vissen of om stenen te hakken.

Met name bewoners werven is raadzaam. 9 in totaal meen ik. Maar volgens mij moet je eerst een brug bouwen.
Werven doe je door naar mysterie eilanden af te reizen met NMT. Daar tref je dan (als je geluk hebt) een karakter op het eiland die je kan vragen naar jou eiland te verhuizen.
Duurt het allemaal te lang, kan je altijd time travellen

Ja eindelijk kunnen we zwemmen! dat wilde ik eigenlijk gelijk al uit proberen toen ik het spel voor het eerst speelde... ik ben nu ook benieuwd of de haaien je kunnen aanvallen.

Ik zit eigenlijk aan een 5 sterren te denken maar 1 ding houd me tegen (het Zelda probleem) en dat is dat je schep, vishengel, of bijl best wel snel kapot gaan.. Het is elke keer weer vervelend. Voor de rest is het een dikke sleeper hit van Nintendo.

In Japan is het ook een enorme hit, gewoon buitengewoon!.

avatar van Princess Piranha
Ajax&Litmanen1 schreef:

Nou, heel eerlijk het kan oprecht zo zijn dat dit geen game voor jou is. Want eigenlijk blijft het een beetje doelloos haha. Maar je kan er alsnog lekker je draai in vinden! Zoals hierboven al genoemd, komt er wel echt meer leven in op je eilandje als er meer villagers zijn, je de twee winkels hebt en je meer vrijheid hebt om het landschap en water aan te passen binnen je eilandgrond.

Ik denk dat de truc vooral is om zelf een doel op te stellen als het "gewoon wat beestjes vangen, spulletjes kopen, duiken" niet als leuk en ontspannend wordt ervaren. Stel bijvoorbeeld een doel om nieuwe vissen te vangen. Of een geld doel dat je wilt behalen? Ondertussen kan je natuurlijk ook je eiland plannen! Wil je de rivier anders laten lopen straks? Een berg platgooien? Wil je een soort winkelcentrum of fitness plek ergens? Dat soort dingen!

In het begin zijn er een aantal quota voordat plekken upgraden of je echt 'verder' kan. Dus in het begin is het vooral luisteren naar wat Tom Nook voorstelt!