Animal Crossing: New Horizons (2020)

Nintendo Switch
Simulation
single player / online

Ontwikkeld door Nintendo

Als je in de put zit door de waan van de dag, dan heeft Tom Nook de perfecte oplossing voor je: zijn gloednieuwe, superexclusieve Eilandleven-pakket! Je hebt overal kleurrijke personages ontmoet. Je hebt mogen proeven aan het stadsleven. Je hebt misschien zelfs een tijdje een publieke functie bekleed! Maar schuilt er niet iets in je dat smacht naar… vrijheid? Gewoon doen waar je zin in hebt, wanneer het jou uitkomt? Een lange strandwandeling op een onbewoond eiland met ongerepte natuur is wellicht precies wat de dokter je heeft voorgeschreven! Geniet van een zorgeloos bestaan vol creativiteit en geef het leven vorm hoe jij dat wilt. Verzamel grondstoffen en maak er mooie spullen van, zoals meubilair en gereedschap. Leg je eigen tuintje aan en plant bloemen en bomen op geheel nieuwe wijze. Bouw de woning van je dromen en geniet van het eilandleven. Word vrienden met nieuwe bewoners, geniet van de seizoenen, spring met een polsstok over rivieren terwijl je het eiland verkent, en nog veel meer.

Gister was de eerste dag sinds de release dat ik de game niet heb opgestart

De sleur raakt er in na 450 uur

Holy shit

Respect. Ik ben nog verre van zover. Hoop morgen eens weer een dagje de game te kunnen spelen.

centurion81 schreef:

Qua euro's per uur prima gamepje toch dan

Dat is iets meer dan €0,13 per gespeeld uur, dan mag je niks zeggen nee

avatar van Eraser2
Gister was de eerste dag sinds de release dat ik de game niet heb opgestart

De sleur raakt er in na 450 uur

Haha geweldig. Ik heb hem een maandje na release gehaald en heb ook nog geen dag overgeslagen. Doe vaak wel korte sessies van ongeveer een half uur tot een uur. Zit op 80 uur inmiddels. Mijn vrouw die non gamer is zit op bijna 100

Goed, ik ga hier de trouwe spelers om hulp vragen.

Ik heb de game ook een tijdje, helaas nog te weinig gespeeld. Nu wel weer mee bezig. Maar ik merk dat ik de fun nog niet goed zie. Ik loop op het eilandje, verzamel soms wat fossielen, vis of whatever. Tom Nook leert me soms wat.

Maar waar blijft die gameplay waar ik mensen over hoor die dit 400 uur al spelen? Ben ik nog niet ver genoeg? Ik heb recent Blathers op het eiland gekregen, met zijn museum. Hij wil graag 15 objecten. Tevens heb ik mijn eerste huis gekocht. Waar een bed en een lamp in staan. Meer niet.

En nu? Wanneer ga ik al die ontspannend leuke dingen doen? Hoe kom ik daar? Heb er echt al wel een paar uur in zitten. Het voelt allemaal een beetje doelloos nog. Waar is mijn dorp? Waar zijn alle mogelijkheden?

Het leuke en verslavende zit hem in het eigen maken van je eiland en huis. Om dat te bereiken zal je terraforming “moeten” unlocken. Dit krijg je bij een lvl 3 eiland.
De uitdaging zit hem dus eerst om een 3* eiland te behalen en dat doe je door de winkels upgraden, gemeente huis, museum, bewoners werven en vooral naar Tom nook te luisteren
Met terraforming gaat er een wereld voor je open, althans voor mij.
Dan is het een kwestie van verzamelen van items, diy etc om je eiland in te richten en daar gaat veeeeeeeel tijd in zitten.

-marco- schreef:
Met terraforming gaat er een wereld voor je open, althans voor mij.

Maar hoeveel tijd heb ik nodig voor ik een huis of dorp heb? Heb nu een blokkendoos als huisje en de dieren die vanaf het begin al op het eiland woonden hebben ook een tentje. Ik wil dit graag spelen en leuk vinden, maar wordt het de komende 5 uren dan leuker voor me?

Ik rekende een beetje op The Sims op zijn Nintendo's, maar dat moet dan nog gaan komen. Ben het wel beu om te vissen of om stenen te hakken.

Met name bewoners werven is raadzaam. 9 in totaal meen ik. Maar volgens mij moet je eerst een brug bouwen.
Werven doe je door naar mysterie eilanden af te reizen met NMT. Daar tref je dan (als je geluk hebt) een karakter op het eiland die je kan vragen naar jou eiland te verhuizen.
Duurt het allemaal te lang, kan je altijd time travellen

Ja eindelijk kunnen we zwemmen! dat wilde ik eigenlijk gelijk al uit proberen toen ik het spel voor het eerst speelde... ik ben nu ook benieuwd of de haaien je kunnen aanvallen.

Ik zit eigenlijk aan een 5 sterren te denken maar 1 ding houd me tegen (het Zelda probleem) en dat is dat je schep, vishengel, of bijl best wel snel kapot gaan.. Het is elke keer weer vervelend. Voor de rest is het een dikke sleeper hit van Nintendo.

In Japan is het ook een enorme hit, gewoon buitengewoon!.

avatar van Princess Piranha
Ajax&Litmanen1 schreef:

Nou, heel eerlijk het kan oprecht zo zijn dat dit geen game voor jou is. Want eigenlijk blijft het een beetje doelloos haha. Maar je kan er alsnog lekker je draai in vinden! Zoals hierboven al genoemd, komt er wel echt meer leven in op je eilandje als er meer villagers zijn, je de twee winkels hebt en je meer vrijheid hebt om het landschap en water aan te passen binnen je eilandgrond.

Ik denk dat de truc vooral is om zelf een doel op te stellen als het "gewoon wat beestjes vangen, spulletjes kopen, duiken" niet als leuk en ontspannend wordt ervaren. Stel bijvoorbeeld een doel om nieuwe vissen te vangen. Of een geld doel dat je wilt behalen? Ondertussen kan je natuurlijk ook je eiland plannen! Wil je de rivier anders laten lopen straks? Een berg platgooien? Wil je een soort winkelcentrum of fitness plek ergens? Dat soort dingen!

In het begin zijn er een aantal quota voordat plekken upgraden of je echt 'verder' kan. Dus in het begin is het vooral luisteren naar wat Tom Nook voorstelt!

Kwam net op tijd toen de lockdown begon, en het heeft me er voor een groot stuk doorgesleurd. Alle uren gingen sneller voorbij, thuis, moederziel alleen. Drie maanden geen kat gezien. Want dat mocht niet.

De game is een soort mix van Age of Empires, The Sims en HabboHotel. Dingen verzamelen, updaten, je huis en je eiland vormgeven, en dan het sociale aspect.

De game is erg laagdrempelig, maar als je wil kan je er een halve dag mee bezig zijn. Er is altijd wel iets te doen of te verzamelen. Desalniettemin is het real-time-aspect, en het geduld daarmee gepaard een essentieel deel van het spel, dat nog voor het meeste voldoening zorgt. Ik werd wakker en dacht "ohja, nu dit en dat en dat en dat!". Ik ergerde me dan ook aan de tijdreizigers. En weigerde hieraan mee te doen.

Na een dikke maand was het nieuwste er wel wat vanaf, maar de update doet me weer naar het spel grijpen.

Uitstekende game, voor jong en oud. Het is creatief, leerrijk, uitdagend, sociaal... er is zoveel om er lange tijd van te houden.

Mensen ik ben het blaadje kwijt van het maken van houtblokspeelgoed.
Ik zie de meubels wel staan maar ik kan ze niet maken....
Ik heb het nodig om het 3de huisje te maken het blaadje ontbreekt dus alleen.
Hoe vind ik die terug?.

-marco- schreef:
bewoners werven en vooral naar Tom nook te luisteren

Tom Nook die oude kapitalist, want dat is toch de hoofd noot zo groot mogelijke woning 'krijgen' en heel veel spulletjes verzamelen. Maar ja dat geeft niks want ik geniet ontzettend van deze Animal Crossing vooral na de zomer update zwemmen en duiken . Maar Marco weet jij een antwoord op mijn vraag want ik kom zo niet verder....

banjo schreef:
Mensen ik ben het blaadje kwijt van het maken van houtblokspeelgoed.
Ik zie de meubels wel staan maar ik kan ze niet maken....
Ik heb het nodig om het 3de huisje te maken het blaadje ontbreekt dus alleen.
Hoe vind ik die terug?.

Bedoel je de DIY?! Doe het zelf? Als je die niet hebt geleerd en kwijt bent, zul je hem opnieuw moeten verkrijgen vrees ik.

-marco- ik had hem in bezit maar ik heb het blaadje van de DIY aan mijn bewoners gegeven...
Moet ik nu weer wachten tot ik hem dubbel vind of krijg? dat kan heel lang duren...
Of ik moet weer opnieuw beginnen met mijn eiland?....

banjo schreef:
Of ik moet weer opnieuw beginnen met mijn eiland?....

Inderdaad wachten tot je hem dubbel vind of krijgt!
Opnieuw beginnen zou zonde zijn, kan nl ook lang duren voordat je hem krijgt. Is allemaal random.
Je kan natuurlijk ook in de community kijken of iemand hem dubbel heeft en wil geven/ruilen.

Zal eens kijken of ik hem heb, hoe heet die DIY precies?

het heet de Houtblokspeelgoed DIY

Een vuurwerk show ! is dit de beste Animal Crossing ooit?...

Eigenlijk is alles goed aan Animal Crossing. Het visuele stijltje is leuk, de muziek klinkt goed en er is ontzettend veel te doen. Maar, het is niet mijn soort game gebleken. Dit was mijn eerste Animal Crossing en ik heb er de nodige uren in gestoken, maar dit gaat zo traag en dat is niet echt mijn soort manier van gamen heb ik gemerkt. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het vissen, bouwen en verkennen erg tof vinden, snap de hoge cijfers ook volledig. Ik hou het alleen hierbij na diverse speelsessies de afgelopen maanden en ga de focus weer op andere games leggen. Ik ga af en toe nog wel op YouTube kijken naar eilanden die echt goed zijn uitgewerkt. Zoiets imponerends is wel mooi om te zien.