Spore (2008)

Macintosh / Nintendo DS / PC
Simulation

Ontwikkeld door Maxis

Spore is een evolutiegame waar gedurende het spelen de gameplay ook evolueert. In een Pac-man-omgeving begin je als een bacterie die in het water moet proberen groter te worden door andere dieren op te eten. Als je groeit zul je op het land terecht komen en je eigen beest kunnen scheppen. Verder in de game kun je je eigen stad helemaal creëren, zelfs de huizen en voertuigen. Je probeert de planeet te veroveren. Als je dat lukt zul je met ruimteschepen, die je ook zelf kunt maken, andere planeten bezoeken en veroveren.

zonde dat het spel niet lekker draait
Videokaart heeft helaas niet die capaciteiten.
Voor zover ik het heb kunnen zien en spelen, een goede game.

avatar van Marcellussss
Hadouken schreef:

Heb ik dat ergens gezegd? Ik heb inderdaad niet veel delen gespeeld, hoewel ik aardig wat uurtjes in deel VII had zitten. Was echt een topper hoor! Voor de rest, de oudere delen was ik vroeger nog te klein voor om alles goed te kunnen begrijpen; de nieuwe delen heb ik de juiste console niet voor

Zonde. FF X was ook een topper. Ik vond het alleen opvallend dat jij als adventure-gamer geen FF in je top 10 hebt. Dacht bij het lezen van je bericht meteen aan FF namelijk.

Dit spel raakt gigantisch in verval bij de stamfase, zoals ik al eerder zei. Ik heb nu totaal geen zin meer om verder te gaan. Jammer. Zet voorlopig een 3 neer.

avatar van Mart
Marcellussss schreef:

Ik ook niet, maar ik heb het dan bij de ruimtefase. Wel jammer, want een paar jaar terug keek ik wel erg uit naar Spore. Ik verlaag mijn stem naar 3*.

S.Hieltjes
leuk spel,, maar je speelt het snel uit.. echt jammer omdat je eenmaal in die fase ook niet terug kan..

avatar van Florsi Florsa
De eerste fase was wel geinig, maar dat moest ook niet langer dan 10 minuten duren.
De tweede fase was iets leuker, en dan met name het evolueren.
De derde fase was weer een stuk minder (ook erg kort). Waarschijnlijk voor het balans.
Maar de vierde fase stelde me echt teleur. Dan moet je eerst je eigen stad maken, wat hoe dan ook niet erg mooi lijkt, en daarnaast erg vaag en saai is.

Game_Kaza
Grappige fasen-overgangen en de gameplay wisselt steeds. Maar uiteindelijk toch niet zo'n top game waar ik al te lang mee doorging.

3,0 *

avatar van skipy05
ik had niet verwacht dat ik dit een leuk spel zou vinden. zit toch een redelijke moeilijkheid in. tegen dat je weet hoe het moet zit je in het volgende deel en dan is het weer anders.

This game is a piece of shit!!!

joeri592
moet je bij het begin van de game net als bij de sims een eigen personage (monstertje) maken??

avatar van Florsi Florsa
Dat moet je de hele game door doen. In het begin zijn dat alleen de ogen en eventueel een poot of zwemvlies, later ook staarten en vleugels en handen en snavels.

avatar van wiiplayer
1,0
Super slappe Game.

avatar van johnbrou
ik vind de begin fase ook nie super maar de fase waar je groter word vind k wel leuk om te spele.

avatar van Ilikegames
Als je vanaf het begin (nouja als je op het land komt) al vrienden maakt helpt dat ook in de ruimtefase, want dan krijg je gelijk al vriendelijke plus punten. Egt gaaf een 4.5 !

avatar van jirachi04
joeri592 schreef:
omdat je op de verkeerde school zit

De docent wijsgemaakt dat dit spel grote biologische waarde heeft qua kennis aan de evolutietheorie van Darwin?
Moet mijn docent geschiedenis eens wijsmaken dat Uncharted heel belangrijk is.

avatar van J0rea
De creature creator is geweldig!