Alto's Odyssey (2019)

Android / Apple iOS

Ontwikkeld door Noodlecake
Uitgegeven door Noodlecake

Vlak achter de horizon wacht een uitgestrekte woestijn, weids en onontgonnen. Sluit je aan bij Alto en zijn vrienden en ga per sandboard op een eindeloze reis om alle geheimen te ontdekken. Zweef over verwaaide duinen, baan een weg door diepe ravijnen en verken lang verborgen tempelsteden op een fantastische plek ver van huis.

Nou zoals ik al vaker zei - ben zelf niet zo van het spelen op mijn mobieltje, maar Alto's Odyssey had me toch meteen beet. Het is dan wel een simpele endless runner - maar wel eentje die erg mooi en sfeervol is. Deed me ook meteen denken aan Journey, maar dan in 2D zij-aanzicht. Zowel dankzij de woestijn die langzaam verkleurd, als de etherische soundtrack tot zelfs het wapperende sjaaltje van het hoofdpersonage toe. Leuk voor af en toe eens op te zetten.