Project Gotham Racing 4 (2007)

Xbox 360

Ontwikkeld door Bizarre Creations
Uitgegeven door Microsoft

De grootste vernieuwing in het vierde deel van de Project Gotham Racing serie is dat er naast alle exotische racewagens nu ook motoren aan de game toegevoegd zijn. Race door Macau, Las Vegas, Londen, St. Petersburg, Tokyo, New York, Shanghai, Quebec en over de Nurburgring. Weerseffecten spelen een grotere rol dan ooit tevoren.

avatar van Tha)Sven
oeeeh ik kan niet wachten
Als fan van de serie moet ik deze hebben
Ik hoop alleen dat de motoren beetje gebalanceerd zijn. Ik weet nog niet of dat wel werkt, maar het ziet er wel heel stoer uit.
Wat misschien nog wel het mooiste is, is dat je nu zelfs moet gaan letten of je door een plas water heen rijd om geen tijd te verliezen ..

Obscure Thing
ik kan ook niet wachten.
hopelijk zitten er nu meer race tracks in.
dan bedoel ik zoals de Nordschliefe.

avatar van waxs
Ik ben nog een beetje sceptisch over het gebruik van de motoren, maar ben wel erg nieuwschierig hoe het gaat uitpakken.

avatar van Wildsurf
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met die motoren? Weet iemand of het mogelijk is dat de motoren en auto's tegen elkaar kunnen racen?

Weet trouwens of ik deze game ga halen. Hoewel ik PGR3 een toffe game vond, ben ik meer een arcade-racer zoals Burnout. Dat en Halo 3 komt die maand uit

avatar van Tha)Sven
JA motoren kunnen tegen auto's racen. Heb net nog wat nieuwe screenshots bekeken op xboxworld site en het ziet er zo strak uit
Ik hoop wel dat de motoren echt goed gebalanceerd zijn, ik ben bang voor imba motoren

avatar van waxs
Anders ik wel, maar omdat PGR zich in het algemeen in stedelijk gebied afspeeld lijkt het mij ook niet echt praktisch daar op een motorvoertuig door de scherpe bochten heen te scheuren wat toch een stuk gemakkelijker gaat in een flinke drift in één van de exotische auto's die de game rijk is.

Heb de game sinds gister en het is weer als vanouds. Het kudos systeem is gebleven ( pgr eigen ), maar wel een beetje aangepast. De motoren vind ik een beetje stijfjes op de baan liggen. Valt er niet makkelijk vanaf.
Nadeel vind ik dat je in het begin erg weinig auto's/motoren hebt, maar hier wel courses mee moet winnen om nieuw voertuigen te ontgrendelen dan wel kopen met kudos.
De graphics zijn naar mijn mening ietsjes omhoog gegaan, maar scheeld niet veel met pgr3.
Goede arcade racer.

avatar van Artifact
En na de trailers iedereem maar roepen dat dit grafisch gezien op het niveau van Sega Rally zat. Niet dat het mij zoveel uitmaakt, maar de trailers wekte die intentie wel met al die mooie weerseffecten en gepolishte auto's. Ik kijk dus niet vreemd op als mensen een beetje zijn telleurgesteld.

avatar van Tha)Sven
Ik heb de demo gespeeld, en het is allemaal niet verkeerd. Er zijn echter een aantal belangrijke verschillen met de vorige delen.. Je kan een baan niet herspelen!! Dan moet je bijvoorbeeld opnieuw beginnen.. je hebt dus maar één kans. Maar het blijft PGR .. het voelt nog altijd erg lekker aan en volgens reviews is hij gelukkig moeilijker dan deel 3.

Obscure Thing
je kan in het echte spel de baan dus wel opnieuw doen.

mijn mening tot nu toe.
alles wat PGR3 was maar beter.
het voelt perfect aan. het beste racespel voor de 360. ook een nieuw online systeem. een carreer mode die erg vermakelijk is.
dit wordt mijn volgende verslaving!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
een 4.5.
de enige reden dat ik geen 5 geef zijn de motoren voelen niet echt super aan, maar wel minder erg dan verwacht.

Ben hem nu een aantal dagen aan het spelen en heb deel 3 volledig gespeeld. Toch heb ik een probleem met driften en dus het halen van kudo-stars. Deel 3 kon je middels de gewone rem, aardig driften door de bochten. Heb het idee dat in dit deel je veelal de handrem moet gebruiken.
Misschien ligt het aan de auto's die ik tot nu toe gebruik en kan gebruiken. Hoop dat het met de latere auto's beter gaat. Of doe ik gewoon iets verkeerd?

Iemand deze ervaring?

Obscure Thing
euh ligt voor een deel aan de auto.
met d class of lager valt bijna niet te driften, alleen met de handrem.
later met de echte wagens zal dit weer ff flink driften zijn.

avatar van Wildsurf
Obscure Thing schreef:
euh ligt voor een deel aan de auto.
met d class of lager valt bijna niet te driften, alleen met de handrem.
later met de echte wagens zal dit weer ff flink driften zijn.

F50 GT

avatar van Tha)Sven
Is die auto nog steeds een drift festijn ?

Obscure Thing
niet meer de meest driftende.
nu heb je de
Ultimate Aera tt dacht ik.
die is niet te houden!!

avatar van Foetsj_NL
Hoe is het met de motors gesteld, beetje leuk ?

Nogal, alle motors hebben minstens een V10 en 500 pk!

Obscure Thing
best lastig te besturen, maar minder moelijk dan ik dacht.
alleen ben ik sowieso meer een autofreak dan motor dus rijd ik meer met de auto's.

joeri592
weet iemand mischien waar dit spel in de aanbiedeing is?

avatar van Starmaster501
joeri592 schreef:
weet iemand mischien waar dit spel in de aanbiedeing is?

In een pakket met

Gears Of War
PGR 4
Xbox 360 afstands bediening
Xbox 360 wireless controller

Voor 30,- euro

als je een xbox koopt

sdr
De enige racegame die ik momenteel bezit op de 360. Ziet er echt heel goed uit, vooral de levels met sneeuw zijn een lust voor het oog. Mooi aantal auto's en motors in het spel. Leuk dat het rijden met een motor en een auto enorm verschillend is. Weet iemand of dit spel ook online gespeeld wordt? Ik probeerde het laatst maar het leek wel of ik niemand online kon vinden.

sdr schreef:

Idd in mijn ogen de beste racer voor de 360, welke ik laatst weer even oppakte en hij blijft goed!!

Idd weining mensen online, maar dat heb je vaker met wat oudere games. ( op shooters na ).

joeri592
aangezien ik pgr 3 erg leuk vond wil ik deze mischien ook kopen, is de gameplay nog een beetje hetzelfde als deel 3, niet te realischtisch maar ook weer niet arcade? zijn de graphics goed en werkt het goed met de motors??

joeri592 schreef:

Of de gameplay hetzelfde is als die van deel 3 weet ik niet omdat ik deel 3 niet heb gespeeld, maar de gameplay van deel 4 is in ieder geval dik in orde. Het zit eigenlijk een beetje tussen realistisch en arcade in wat ik erg fijn vind. De graphics zijn prachtig en de motors zijn zeer anders dan de auto's, dus ik neem aan dat het goed werkt.

joeri592
ja bij pgr 3 was het ook tussen arcade en realistisch erg lekkere gameplay is dat inderdaad, hoe bedoel je motors zijn heel anders dan auto's? zijn ze wel lekker bestuurbaar of is het moeilijk ofzo?

sdr
Moeilijk is het niet, maar de besturing is net iets anders zeg maar, veel directer wat je merkt bij bochten enzo. Maar na 1 of 2 keer met een motor spelen heb je dit wel door. Zal wel net zo zijn als bij pgr 3.

avatar van Spock
Naast deze heb ik Forza 3, en hoewel die ook bevalt is die een stuk serieuzer. PGR4 voelt aan als lekker vlotte racer, gemakkelijke gameplay en fijn bestuurbare auto's. Het neigt allemaal iets meer naar het arcade. De omgevingen zijn mooi en afwisselend, evenals de verschillende typen races. Grafisch uiteraard iets gedateerd, maar dat past op zich nog wel in de stijl van het spel.

Deze game was echt geweldig. Het racen verliep lekker, je had veel verschillende soort races, de omgeving is echt goed gedetaileerd, voor de rest heb je ook de functie om met een motor te racen, wat een totaal andere ervaring is. Ik vind deze game minstens gelijkwaardig aan Forza 2