Dead Dungeon (2018)

PC / Nintendo Switch / Macintosh
Platform / Action

Ontwikkeld door Roenko
Uitgegeven door Roenko

Dead Dungeon is een hardcore 2D-platformer in de traditie van de klassiekers, met een chiptune-soundtrack. Maar pas op, want de game vergt behoorlijk wat van je zenuwen en emotionele stabiltieit.

avatar van KoomBa
Dit spel heeft 50 levels met een eindbaas (je krijgt de level vakjes te zien dus het aantal levels is alvast duidelijk).

Het zijn korte levels maar pittig waardoor het best wat moeite kost, en nog wat extra moeite als je de collectables en donuts wilt (maar wel extra leuk). Met ook nog 2 geheime levels.
Het spel is niet té moeilijk en de gameplay en de soundtrack vormen samen toch een leuke platformer voor tussendoor.

Ik denk dat deze vergelijkbaar is met super meat boy, hoewel ik die nog niet gespeeld heb.
Oh, eigenlijk is SMB hier je vijand