Mario & Sonic at the Olympic Games: Tokyo 2020 (2019)

Alternatieve titel: Mario & Sonic op de Olympische Spelen: Tokio 2020

Nintendo Switch
Sports

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Beleef samen met Mario, Sonic en hun vrienden een sportief avontuur op de Olympische Spelen van Tokio 2020. Ga voor de gouden plak in verschillende sporten, waaronder vier gloednieuwe disciplines voor Tokio 2020. Naast de bekende sporten kun je nu namelijk ook wedijveren in skateboarden, karate, surfen en klimsport. Nodig je vrienden uit voor een groots sportspektakel. Speel lokaal met maximaal vier spelers en online met tot acht spelers tegelijk in diverse multiplayerstanden. Speel als Mario, Sonic, Yoshi, Amy Rose, Luigi, Dr. Eggman en vele andere populaire personages.

Leuke minigames, maar de ervaring eromheen is nogal slecht uitgedacht. Je volgt steeds cutscenes van 5-10 minuten, om vervolgens tussen de 10-60 seconden aan gameplay te krijgen. Ze hebben ook geen leuke modes om de minigames heen weten te bedenken, zoals bv een tourney mode waarin je een reeks aan minigames doet. In plaats daarvan moet je de games 1 voor 1 spelen. Het heeft weinig zin om online proberen te verbinden met een groep mensen, wat tussen de 1-3 minuten kan duren, om vervolgens maar 1 korte minigame te doen.

Het is niet dat mijn verwachtingen hoog waren, maar het concept klinkt grappig en de minigames zagen er leuk uit. Jammer dat ze zulke magere modes eromheen bedachten. Een afrader.

Fonzzz002 schreef:

Dat is jammer. En vreemd. Ik heb er destijds maar eentje gehad (en verkocht vanwege dat ik geld nodig had) maar die was redelijk vermakelijk. Het was een beetje het Mario Party idee zonder het bordspellen gedeelte of gewoon terug naar de '80s richting Summer en Winter games (waar ik destijds gek op was). Gewoon leuke multiplayer / party games om zo af en toe eens uit de kast te halen bij bezoek dat, maar dan verpakt in een Mario jasje. Het is eigenlijk dus een reeks die ik over de Wii en WiiU edities dus ook nog wel compleet in huis wil halen. Maar om cutscenes te moeten bekijken van 5 tot 10 minuten vind ik ook een beetje belachelijk. Ik kan me niet herinneren of die eerdere delen dit hadden, maar naar mijn idee was dit niet het geval.