Luigi's Mansion 3 (2019)

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Luigi wordt samen met Mario en zijn vrienden uitgenodigd voor een verblijf in een luxe hotel. Zijn droom spat echter al snel uiteen wanneer blijkt dat die vakantie een listig plan van King Boo is om Mario en de rest te vangen. Luigi zal zijn angst opzij moeten zetten om de anderen te redden. Gelukkig wordt onze groene held op sokken wederom bijgestaan door professor K. Wibus. Gebruik de verbeterde Spookzuiger G-00 om spoken op te zuigen en tegen de grond te slaan, of roep Gooigi op. Deze groene dubbelganger kan obstakels overwinnen die voor Luigi een brug te ver zijn. Speel in je eentje en wissel zelf tussen Luigi en Gooigi, of nodig een vriend uit om samen te griezelen.

Nieuwe beelden vanaf Gamescom:

Luigi's Mansion 3-gameplay vanaf Gamescom | Nieuws | InsideGamer.nl

Release is 31-10, even geduld nog

Waw, ziet er geweldig uit en geweldig leuk ook. Pre-order was al geplaatst. Gooigi is een heel leuke toevoeging en het lijkt geen Luigi's Mansion revisited, of toch niet echt. 2 heb ik wel niet gespeeld.

Horror met een knipoog, best of two worlds!

Zit hier nu ook een online multi-player in of alleen co-op?.
O ik ben er al achter.. die zit er in!.

Deze komt ook op mijn verlanglijstje, maar pas voor over een paar maanden als de game voor de helft online te verkrijgen is.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat kan wel even duren, Nintendo kennende

-marco- schreef:

Dat kan wel even duren, Nintendo kennende

Marktplaats is heerlijk als je gemiddeld een maandje of 3 wacht.

Poeh 3 maanden wachten !
Nee grote titels die kunnen bij mij niet wachten, maar het is maar net hoe je er in staat he...
Als je wat minder te besteden hebt dan snap ik het heel goed.
En die nieuwe spellen zijn ook peper duur 50€ a 45€ zou al beter zijn geweest.

Poeh 3 maanden wachten !
Als je wat minder te besteden hebt dan snap ik het heel goed.
En die nieuwe spellen zijn ook peper duur 50€ a 45€ zou al beter zijn geweest.

De prijs is bij mij niet het probleem, wel mijn achterstand wat ik wil spelen Er gaan dan nog even andere games voor en een mooie meevaller is dan dat je over een paar maanden een lagere prijs hebt. Luigi's Mansion 3 is voor mij niet die ene onmisbare titel die ik op dag 1 moet spelen.

Lagere prijs voor Nintendo titels vallen op MP ook wel mee. Blijven meestal wel hen waarde behouden.
Daarbij veel oplichters actief, met name op het merk Nintendo.

Luigi Mansion is wel echt een day one game voor mij

Ja voor mij ook heb je de multi-player co-op beelden? gezien met z'n 8en spoken heen en weer meppen!
Dat word echt leuk... en met de beste single player van Luigi zelf (hopelijk). En het ziet er super sfeervol uit dag 1 hoor.

Ik sla toch maar The Witcher 3 en Overwatch over hoe verleidelijk ze ook zijn...
En ga voor de rustige gameplay van Luigi ik heb al genoeg aktie spellen in bezit..
Lekker rustig door het spookhuis lopen met veel compactere gameplay.
over 10 dagen al weer verkrijgbaar de tijd gaat snel...

avatar van Onderhond
Ze stonden het vandaag te spelen op Facts, zag er echt leuk uit. Zin in (en vooral ook vanwege de coop)

avatar van Princess Piranha
Ik heb er ook zin in! De Luigi's Mansion games vond ik erg leuk.

Ja mooi dat ie zo snel uit komt! maar als ik Nintendo was verschoof ik deze naar december.
Het vreemde is dat ze dan geen grote AAA spellen gaan uitbrengen, ik had hem mooi voor sinterklaas of voor de kerst uitgebracht. En nu krijgen we alleen Tokyo Mirage Sessions #FE (2015) in onze schoen of boom.

Luigi's Mansion 3 Review - YouTube

Hele goede review. Ik moet bekennen dat ik wel echt heel veel enthousiasme voor deze game heb gekregen.

Oh nee, geen inverted Y-as. Is wel jammer. Heb moeten mijn besturing veranderen waarbij ik enkel horizontaal richt met de R-stick.

Los daarvan, het ziet er prachtig uit! Klaar voor het (naar verluidt vrij kort) avontuur.

avatar van Maxigames
Voor het eerst in mijn leven doe ik ook mee aan Halloween, door Luigi's Mansion 3 te spelen Ik ben nog niet ver, er is ook zoveel te doen en te vinden in iedere kamer! Maar dat maakt het juist zo leuk, het is zo prachtig uitgewerkt, de graphics en animaties zijn echt top! Ik kan er nog niet veel over zeggen maar voor zover als ik ben geeft dit spel me het gevoel van de ouderwetse Nintendo top kwaliteit.

avatar van Princess Piranha
Ik geniet echt van deze game! Erg leuk dat er co-op aanwezig is, nu speel ik het steeds samen met mijn vriend.

Princess Piranha schreef:

Dit ja, maar wél erg jammer dat je eerst een uur of twee single moet spelen alvorens die optie er is. Hadden ze toch net iets anders mogen aanpakken.

avatar van Princess Piranha
Dat was ik alweer vergeten! Dat was inderdaad een beetje suf. We zaten samen klaar, maar ik vond het ook lang duren voordat de co-op optie er überhaupt was. Begon mij zelfs af te vragen of ik het niet al had gemist ergens.

Princess Piranha schreef:
We zaten samen klaar

Haha, wij dus ook. 't Is nu wel grappig in het verhaal ingewerkt, maar het gaat natuurlijk wel ten koste van de co-op fun. Zorgt er ook voor dat ik het eerste stuk wat minder aandacht gespeeld heb, was vooral een rush naar Gooigi.

Co-op mode is verder wel érg goed gedaan moet ik zeggen.

Die Co-op moet jullie zien als een cadeautje... zo van yes eindelijk ontgrendelt !.
Ik moet dit spel nog steeds halen maar ik heb nog zo veel spelen te gaan..
Nintendo heeft te veel uitgebracht dit jaar
En ik ben nu ook weer (na een jaren weer) bezig met Call of Duty nou dan weet je het wel....

banjo schreef:
Die Co-op moet jullie zien als een cadeautje

Nja nee, is toch zo'n beetje de kern van de aankoop geweest. Sommige spellen koop je nu eenmaal om gezellig samen te spelen

Deze staat trouwens ook wel hoog op mijn lijstje voor de Switch. Niet zozeer vanwege de co-op maar (ja - weer een game die ik nog dien uit te spelen) zowel 1 als 2 waren bijzonder charmant. Maar ook hier lag het probleem duidelijk bij mij - te vlug afgeleid en destijds nog heel erg in de 'heel erg veel kopen en niet echt iets uitspelen' sfeer.

-marco- is precies ook op deze dag begonnen aan Luigi (di pizza) je kon het niet laten he .
Ik heb hem ook binnen hoor en het ziet er prachtig uit !.
Dit spel past zo mooi in deze tijd van het jaar de sfeer is al een 10
even veder spelen...

banjo schreef:
-marco- het ziet er prachtig uit !
Dit spel past zo mooi in deze tijd van het jaar

Absoluut. Super sfeervol. Vind ook met name de combi, zoeken, puzzelen en wat actie fijn. Gooigi is ook zeker een fijne toevoeging!

Deze Luigi's Mansion vind ik na kort spelen al de leukste van de 3 het heeft zeker veel meer diepgang dan deel 1 en het heeft een stuk meer plezier dan in deel 2. Hier zit weer die Nintendo magie in die je verslaafd maakt dat miste ik in de vorige delen... Deze komt zeker hoog in mijn oude/nieuwe jaars lijstje! ooo wacht die hebben ze alleen op Moviemeter en Musicmeter...

banjo schreef:

Zo in december maken we op MM ook altijd een eindejaarslijstjestopic aan hoor

Leuk topic is dat altijd.

Ajax&Litmanen1 Ja maar het is dus niet op Gamesmeter die top 10 lijst...
Niet officieel zeg maar..

avatar van TonyTHorror
Eigenlijk gekocht om co-op te spelen met m'n vriendin, maar bleek toch iets te lastig te zijn (ze is meer van de échte 2D platformers, zoals Rayman Legends (2013) ). Dus dan maar zelf uitspelen... en 9,5 uur later is dat gelukt. Denk dat het voor de meeste spelers richting de 10 uur zal bieden. De rek is er na die tijd ook wel uit, prima lengte. Typisch Nintendo verder; solide gameplay mechanics, creatieve puzzels en een hoop geinige details in het level design en de interactie met alles wat zich daarin bevindt. Het hoeft eigenlijk niet gezegd te worden, maar dit is een must have voor iedere Switch-eigenaar.

TonyTHorror schreef:

En je cijfer?

Ik heb nog een lijstje games liggen waar ik mee begonnen ben, maar weer in moet duiken. Maar wil deze ook heel graag kopen zeg.