Ys IX: Monstrum Nox (2019)

PlayStation 4

Ontwikkeld door Nihon Falcom
Uitgegeven door Nihon Falcom

Het verhaal speelt zich af in Balduq – In de regio Gllia, in het noord-oosten van Eleria. De Romun hebben dit gebied onder controle. De stad staat met name bekend om zijn gevangenis en extreem hoge muren. In deze setting komt Adol Christen terecht. Net op het moment dat een verschijnsel genaamd Monstrum de kop op steekt.

Hoop dat deze ook naar het westen komt, pretty-please!

Zou me al sterk verbazen als dat niet het geval gaat zijn aangezien de laatste paar delen hier ook verschenen zijn. Weer zo'n reeks die ik ooit nog een keertje wil uitproberen. Hier heb ik dus werkelijk nog niet 1 spel van in mijn collectie...

Kunt de versie op DS of PSP van de eerste 2 delen eens van mij lenen. Heel origineel en simpel vecht-systeem, maar met een verbazingwekkende diepte en interessante boss-fights. Deel een is in een paar uur uit te spelen.

Grovonion schreef:
Kunt de versie op DS of PSP van de eerste 2 delen eens van mij lenen.

Bedankt voor het aanbod! Maar denk dat ik ze vroeg of laat wel eens in een Steam sale koop of kijk of ze ergens te verkrijgen zijn op een van de handhelds tegen een leuke prijs. Leen niet zo graag games ivm mijn backlog. Voelt altijd als cheaten

Deel VIII was awesome. Was wel voor de Vita gebouwd en toen geport naar PS4, PC en later Switch. Dat zag je er wel aan af, maar het speelde zo soepel en was zo'n mooie wereld dat je dat 4 granted nam.

Deze trailer doet vermoeden dat het grafisch niet echt veel beter wordt. Echter, de game lijkt nu wel voor de PS4 gebouwd te worden. Vraag me af of ze daar nu wel weer mee weg gaan komen.