Serious Sam: The Second Encounter (2002)

Alternatieve titel: Serious Sam

PC / Xbox
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Croteam
Uitgegeven door Gathering en Gotham

Nadat Sam "Serious" Stone de aliens in het oude Egypte heeft verslagen springt hij aan boord van hun ruimteschip om de strijd verder te zetten op hun thuisplaneet. Helaas stort het ruimteschip neer in de jungles van Zuid-Amerika en moet Sam een manier zien te vinden om daar vandaan te komen.

Erg leuk vervolg op Serious Sam met een aantal nieuwigheden. De nieuwe wapens, een vlammenwerpen en een sniper geweer, zijn geweldig en vooral die laatste is ook erg handig aangezien de levels hier nóg groter zijn dan in The First Encounter. Maar dat is niet het enige, er zijn hier namelijk ook nóg meer vijanden te vinden. Er zijn ook een aantal monsters bij gekomen.

Er zijn maar een paar verbeteringen aan de engine gedaan maar het ziet er ongeveer nog hetzelfde uit als The First Encounter. De monsters hebben misschien iets meer detail. De humor is ook weer aanwezig en ook de debiele secrets ontbreken niet.

avatar van waxs
Puur verstand-op-0-en-knallen game, horders aan vijanden die je ruig aan vlarden kan knallen met een uitgebreid wapen arsenaal. Klinkt slecht, is het misschien ook wel een beetje, maar wel heel vermakelijk. 3,5*

avatar van Ploppesteksel
Vette game & ik kan enkel akkoord gaan met de mensen van hieronder.

avatar van Florsi Florsa
Dít is nog eens een spel. Wat een heerlijke oneliners!
"Hey! Didn't I kick your ass two rooms back !?"
Het spel dat alle andere spellen overbodig maakt.

Lexcoaster
Het origineel en deel 2 eb ik gespeeld, dit deel wil ik ook graag hebben! Ben benieuwd.

avatar van XPS420
Ik heb veel gehoord over Serious Sam dat het zo knal spel is met gestoorde humor en bizarre monsters die gigantisch kunnen zijn en die zo op je af kunnen stormen met originele wapens enzo, jammer dat ik het nog nooit in mijn bezit heb gehad op mijn pc, ik kan maar geen winkel vinden wat deze game verkoopt.. misschien moet ik het even onder het illegale zone proberen dan kan ik er altijd wel aan komen...

Ik heb hem destijds samen met The First Encounter gekocht bij de Dixons voor 5 euro. Misschien daar nog even kijken? Online is het namelijk ook erg leuk.

In split screen co-op spelen is ook ontzettend lollig. Eén persoon moet dan met een gamepad of met alleen toetsen spelen, maar ondanks die mindere besturing blijft het leuk.

Lexcoaster
Lexcoaster schreef:

Eindelijk gespeeld.

In feite meer van hetzelfde uit het eerste deel: knallen knallen knallen! Alleen zijn de levels hier nóg groter en zijn zowel je vijanden als je wapenarsenaal gevarieerder.

Heerlijk hersenloos, 3.5*.