Half-Life 2 (2004)

PC / Xbox / PlayStation 3 / Xbox 360 / Macintosh / Android
single player / online

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Electronic Arts, Vivendi en Sierra

Gordon wordt door de mysterieuze G-Man uit zijn stasis gehaald om orde op zaken te stellen in City 17. Een alienras, de Combine, heeft de macht op aarde overgenomen en alle mensen ondergebracht in steden. Het leven van Xen heeft zich gemanifesteerd in de gebieden buiten de beschermde steden maar juist daar zal Gordon naartoe moeten om de Combine te verslaan.

deze game is nie voor wat knallen wat enemies kille en weer klaar xbox uit, nee net als dit jaar is deze shooter maar verhaal gebaseerd waar je op moet lette schiete is slechts bijzaak in shooter als half life, af en toe wel boem knal vette actie maar gaat meer om verhaal waarop je moet lette

Jij denkt toch niet dat ik deze game daarom heb gekocht ofwel? Voor dat soort iets heb ik MW3 en BF3 in huis gehaald. Als er nog meer Captain Obvious opmerkingen zijn laat die dan achterwegen.

Alsof er in die 2 games in verhaal zit...

Kun jij wel lezen? Ik zei dat ik die games had gekocht voor de actie en HL2 heb gekocht omdat het (zogenaamd) één van de beste games ooit was.

Jaja vind het mooi zo, ga maar weer hersenloze cod games ofzo spelen waarbij je niet hoeft na te denken.

avatar van dr channard
Inderdaad dat is het heerlijke aan Half-Life 2. Speel Call Of Duty MW Single Player en na een paar missies heb je er genoeg van. Schieten, verder gaan, schieten, verder gaan... Half-Life 2 heb ik zeker al tien keer uitgespeeld

Hé als jij HL2 in je kont wilt duwen dan ga zeker je gang, maar ik wil eerst wel eens zien wat er nou zo speciaal aan is en tot nu toe heb ik het nog niet gezien. Waarom verdraaid iedereen hier alles?

Zo te lezen heb je hem nog niet eens uitgespeeld, dus doe dat eerst maar eens ff.

avatar van Brains
Zucht... jammer dat niemand hier argumenten kan geven.

Het kwartje bij Half-life is voor mij onder andere het perfecte level design en de vormgeving plus sfeer van de wereld. Het sluit naadloos aan bij het verhaal en de suspense.
Waar je in bijna elke andere shooter van de ene actie scene naar de andere knalt met een lading en Hollywood effecten kiest Half-Life voor iets heel anders. Je kruipt door tunneltjes, riolen en zijstraatjes op weg naar je doel, en je weet nooit waar je uitkomt en wie daar op je staat te wachten. Opbouwen naar een hoogtepunt. Tevens geeft dit voor mij een gevoel van geloofwaardigheid mee - hoe badass de vijanden ook zijn die ik met Gordon onder handen neem - nergens krijg ik het gevoel sterker te zijn dan de wereld om mij heen.

De variatie in wapens, de variatie in wat je moet doen.

Kan genoeg dingen noemen waarom er geen betere shooter is dan Half-Life 2.

Dankje Brains voor deze goede argumenten en ik heb er zeker respect voor. Ik heb het nog niet helemaal zo kunnen beleven, maar misschien komt dat nog.

avatar van Visie
Hé als jij HL2 in je kont wilt duwen dan ga zeker je gang

Haha
Maken jullie nou ruzie vanwege een 'spel'? 2012 is inderdaad het einde van de wereld....

Respecteer gewoon elkaars meningen en anders ga je maar weg. Half-Life 2 is een briljante game, maar het kan ook zijn dat iemand hem zeer vaag vindt. Al die dingen die Brains genoemd heeft, zijn precies de dingen die deze game briljant maken. HL2 heeft een perfecte opbouw en ik verveelde me geen moment.

Gamen die je voor het plezier, en niet om elkaars meningen te verwaarlozen. Speel het spel voor jezelf zou ik zeggen.

Nee geen ruzie. Een meningsverschil dat een beetje uit de hand liep en weer is opgelost.

avatar van Visie
DarthSolidKevin schreef:

Houden zo!
Ik ken genoeg mensen die dit spel twee keer niks vinden, maar dat neemt niet wet dat het voor mij en vele anderen een meesterwerk is. Ik toon totaal geen aandacht aan anderen die mijn favoriete game('s) niks vinden. Who cares? Ik geniet ervan en daar doen we het ook voor.
Dus gewoon naar elkaars meningen luisteren en een goede discussie met argumenten is altijd welkom. Anderen pushen om een bepaalde game leuk te vinden schiet niet op.

De game begint nu wat meer op gang te komen. Het bevalt me beter dan eerst.

kiriyama
Waar ben je?

Het level na Sandtraps

kiriyama
Apart dat je dan daar de game pas op gang vind komen. Maar beter laat dan nooit.

De voertuigmissies vind ik niet echt boeiend en Ravenholm vond ik vrij lastig om door te komen. Niet zo zeer omdat het moeilijk was, maar de setting boeide me totaal niet.

avatar van wiiplayer
Dat water scooter stuk is waardeloos (al herriner ik me wel een mooi stuk vrijheid door die rioolbuizen, was lang geleden dat ik niet wist waar ik heen moest) en Ravenholm vind ik ook niet erg speciaal. Later word het wel leuk hoor

Ja ik begin het ook leuker te vinden. Als ze me dadelijk maar niet weer in een voertuig stoppen .

Leuk om trouwens dingen te zien die later in Portal zijn gebruikt zoals die Generators bij Follow Freeman.

Portal is onderdeel van de Half-Life wereld en is geïntegreerd in het verhaal. Juist dat grote in één lijn vloeiende doorlopende verhaal is één van de redenen waarom ik deze game nog steeds als mijn favoriete game ooit beschouw!

avatar van Deftones_JP
Visie schreef:

Houden zo!

Het is ook logisch dat er mensen zijn die deze game niet tof vinden. De gameplay staat natuurlijk als een huis maar als je een epische game verwacht dan valt het toch tegen omdat het uit 2004 komt. Bovendien zijn het de nuances en details die de game zo goed maken. Het zijn dingen die je makkelijk over het hoofd kan zien. Weet je bijvoorbeeld niet wie de G-Man is dan mis je zijn sightings en een groot deel van het verhaal/mysterie. Ik blijf het briljant vinden maar ik ken elke centimeter van het Half-life universum dus dat maakt het tot een hele andere beleving. Bovendien is het een enorme pre als je Half-life een heb gespeeld en dat is een game uit 1998 dus die zal lang niet iedereen hebben gespeeld.

avatar van Spock
Die waterscooter is een regelrechte ramp. Dat latere level met die auto is wel leuk, voooral doordat je een bodem onder je hebt, denk ik.

Ik heb hem uitgespeeld in zo'n 9 uur en ik moet zeggen dat ik het een leuke game vond. Hoewel ik bij de laatste 2 levels echt aan het smullen was. Ik heb net nog even het plot van HL1 gelezen om iets meer te begrijpen over de G-Man en de rest van het verhaal. Het veranderd echter niets aan mijn cijfer. Ik zal nog wel een keer een review schrijven, maar het zal beter zijn dan ik had gedacht.

Normaal zou ik een 3,5* geven. De game werd de laatste 2 levels echter zo sterk dat ik het wel 4* waard vind.

Nu verder met episode 1.

avatar van Boznaldo
Leuk te lezen dat je ervan genoten hebt...

avatar van Brains
Leuk dat je het gaandeweg toch leuk bent gaan vinden! Misschien als je met de episodes klaar bent een keer herspelen met de laatste levels in je achterhoofd en wellicht kun je dan de gehele rit waarderen .

avatar van LimeLou
Top

Herspelen zit er niet in hoor. Daar vond ik de eerste missies niet leuk genoeg voor. Het is dan door 3 zure appels heen bijten om bij een stuk taart te komen en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in.