
Half-Life 2 (2004)
PC / Xbox / PlayStation 3 / Xbox 360 / Macintosh / Android
Shooter
single player / online
Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Electronic Arts, Vivendi en Sierra
Gordon wordt door de mysterieuze G-Man uit zijn stasis gehaald om orde op zaken te stellen in City 17. Een alienras, de Combine, heeft de macht op aarde overgenomen en alle mensen ondergebracht in steden. Het leven van Xen heeft zich gemanifesteerd in de gebieden buiten de beschermde steden maar juist daar zal Gordon naartoe moeten om de Combine te verslaan.
- nummer 20 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=kWnzRGD9NDE
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
episode II komt eraan.
Nog wat zinnigs te melden?
Laat ik het maar meteen doen. Episode 2 komt na de zomer uit en borduurt verder waar Episode 1 eindigde, namelijk in de trein. Er zijn enorm veel speculaties over, Komen we Adrian Shephard misschien weer tegen? (Hoewel die door 3d party ontwikkelaar Gearbox is verzonnen, en Valve wil het leifst hun eigen lein doorvoeren), komen we net dat ene beetje over de G-man tegen?
We'll see.


*5,0
Is het niet zo dat elke vijand je het moet tegenop nemen uit de ruimte komt?
Metrocops zijn Civil Protection, en dat zijn ofwel Combine (uit de ruimte) als gebrainwashte mensen. Dus geen robots (letterlijk toch niet).
Je neemt het dus op tegen Combine en de wezens van Xen (behalve Vortigaunts die ally zijn geworden sinds de Combine het gezag voert op aarde).
Just saying

Nog wat zinnigs te melden?
Laat ik het maar meteen doen. Episode 2 komt na de zomer uit en borduurt verder waar Episode 1 eindigde, namelijk in de trein. Er zijn enorm veel speculaties over, Komen we Adrian Shephard misschien weer tegen? (Hoewel die door 3d party ontwikkelaar Gearbox is verzonnen, en Valve wil het leifst hun eigen lein doorvoeren), komen we net dat ene beetje over de G-man tegen?
We'll see.
Ze zeggen dat we idd wat meer te weten gaan komen over de G-man omdat ze dat ook bij Episode 1 zeiden maar er toen nix van kwam hebben ze beloofd het nu wel te doen, maar we zullen het zien


Krijg van geen enkele andere game zo'n intens gevoel van realisme, echt alles in je omgeving is interactief in deze game.
De game biedt ontzettend veel, het is spektakulair, lekker lang, visueel zeeeer goed en een verhaal om van te watertanden. Wat een ultieme gamebelevenis! uiteraard 5* en op 2 in mijn top 10!
http://members.shaw.ca/halflifestory/index.htm
Het verduidelijkte mij in elk geval een hoop dingen.
Op deze site zijn een hoop interessante half-life theorieen te vinden:
http://members.shaw.ca/halflifestory/index.htm
Het verduidelijkte mij in elk geval een hoop dingen.
Bedankt voor die link, het heeft mij ook wel beetje geholpen

Fantastisch verhaal in elk geval. Heel subtiel gebracht ook
Klopt. Het verhaal vond ik verreweg het beste van Half-Life 2. Ik hou sowieso van het idee dat een verhaal zich in een dystopie afspeelt waarin de bevolking wordt onderdrukt door een dictatoriaal regime. Of iets dergelijks. Dat gevoel kreeg ik continu. De verhaallijn wordt ook constant vaag gehouden, en dat maakt het interessant. De Grote Baas van dit alles zie je regelmatig op videoschermen, en dat is een erg krachtige visualisatie van de opperschurk; hij heeft veel bereikt (ook al is dat in het nadeel van de gewone man), hij is continu aanwezig, maar altijd voel je een afstand tussen jou en hem; een teken dat je achter iets heel groots aanzit maar waarvan jouw overwinning onzeker is. Heel mooi!
Verder vond ik ook bepaalde ruststukjes interessant waar je even schaamteloos lol kan hebben, zoals het spelen met die grote robot. Het level met al die zombies die eindeloos tevoorschijn komen vond ik een van de meest zenuwslopende momenten die ik heb meegemaakt. Damn, wat kreeg ik hier een naar gevoel door. Maar dat is natuurlijk een voordeel dan he

Dit is echt een heel erg knap staaltje game-maken. Een realistische omgeving met goede en geloofwaardige NPC's. Petje af. Het einde vond ik briljant; ongelooflijk hoe jouw laatste actie zo'n impact kan hebben. Klassieker!
Dat vind ik ook erg sterk gedaan, de opbouw naar de climax in de Citadel. Gaandeweg kom je er natuurlijk ook achter dat Dr. Breen helemaal niet de opperschurk is, maar slechts een tandwiel in een veel groter geheel.
Maar dat is ook het allermooiste aan Half-Life, dat Valve een manier heeft gevonden om een verhaal te vertellen dat absoluut uniek is en in films, boeken of andere kunstvormen (ja ik noem games gewoon kunst) niet voor kan komen of op zijn minst niet zo goed zou werken als hier het geval is.
Laatst voor de XBOX aangeschaft alleen bleek die niet Backwards Compitable te zijn in combinatie met de 360 en VGA HD Kabel. Jammer, gezien de hoge score en reacties hier lijkt me dit een geweldige game-ervaring.
Nog even wachten op de Orange Box voor de 360 met Half-Life 2, Episode 1 en 2, Team Fortress 2 en Portal.
Het schijnt dat in half-lfie 1 of 2 (Persoonlijk dacht ik 2) dat er al een deel met Judith Mossman zou zijn op antarctica, of een ander zwaar besneeuwd gebied, waar een Spac Shuttle wordt ontwikkeld door Dr Kleiner en Eli Vance, The Outpost dus. Zouden we dan toch weer naar Xen moeten?
Heb geduld!
Is dat niet dat gedeelte waar je Eli met haar ziet communiceren terwijl ze in een of andere bunker staat? Als je dan bij een van de episodes die maker opmerkingen aanzet dan laten ze zien dat videobeelden elders in het level als apart level zijn gemaakt. Daarvan wordt een beeld geprojecteerd en dan zie je de sneeuw enzo. volgens mij.
Klopt, dat wijst erop dat ze waarshcijnlijk een raket of iets dergelijks ana het preparen zijn in een koud gebied.

Er is zoveel beters. Zoals Half-Life 1
