Katana Zero (2019)

Nintendo Switch / PC / Macintosh
Action / Platform

Ontwikkeld door Askiisoft
Uitgegeven door Devolver Digital

Je speelt Subject Zero, in een dystopische wereld met Aziatische setting. Je krijgt verschillende opdrachtmoorden aangewezen en moet die proberen uit te voeren zonder te sterven. De actie is in 2D en er zijn slechts ogenblikken tijd voor reacties. Tussen de opdrachten door ontvouwt zich een verhaal waarbij de psychiater van Zero een grote rol speelt.

avatar van mister-fool
Uitstekend spel. Overduidelijk gepubliceerd door Devolver Digital. Die publisher lijkt garant te staan voor dit soort spellen; met een neon'achtige artstyle en stijlvolle, bloederige actie. Katana Zero is een soort Hotline Miami maar dan als een sidescroller. De one hit, onekill-filosofie zorgt namelijk ook hier voor spannende, gewichtige gameplay. Als extra bonus heeft dit spel een soort slomo-kracht die in veel reviews wordt bejubeld, maar waar ik het bijzondere niet zo van inzie. Narratief vind ik deze game daarentegen wel erg sterk. Het verhaal doet denken aan Rambo First Blood, maar dan gemaakt door David Lynch. Het einde blijkt echter wel een te opzichte opbouw naar een sequel te zijn . Al met al zeker een aanrader.