Gateway to the Savage Frontier (1991)

Alternatieve titels: Forgotten Realms: Gateway to the Savage Frontier | Advanced Dungeons & Dragons: Gateway to the Savage Frontier

PC / Commodore 64/128 / Commodore Amiga
RPG / Adventure

Ontwikkeld door Stormfront
Uitgegeven door Strategic Simulations

Zes avonturiers worden door een complot van de Zhentarim noodgedwongen geschiedenis te schrijven in 'The Savage Frontier'. De helden beginnen in de stad Yartar, waar ze bescherming bieden aan koopmannen die onderweg zijn naar de dwergenstad Citadel Adbar. Daar worden de helden vergiftigd in de plaatselijke herberg en beroofd van hun spullen, waaronder een geheimzinnig magisch zwaard. De zoektocht zal leiden naar een sinister figuur genaamd de 'Cleric of Bane'.